Wil,
als je camera nog goed functioneert zou ik op dit moment niet een investering doen in een camera van een gelijke generatie. Dan kan je denk ik beter een generatie wachten (jaartje?). Heb zelf 5,5 jaar naar volle tevredenheid met een D70 gefotografeerd en die kan wellicht nog wel wat jaartjes mee, maar was nu toe aan iets anders, en de D70 gaat toch wat haperingen vertonen zo nu en dan, die ik me bij opdrachten niet kan veroorloven.

Inderdaad is een investering in goed glas een betere. Afhankelijk van je fotografie zal je wel wat baat bij een D300(s) kunnen hebben: snellere AF etc. maar ik lees ook wel dat sommigen daar ook op een D90 totaal geen problemen hebben.
Wil je wel 1 met meer power/mogelijkheden dan komt een D300(s) wel in aanmerking. Je kan ook proberen een 2ehands D300 op de kop te tikken. Je hebt dan niet de video-mogelijkheid die je nu met je D90 wel hebt. Of je die zal missen, kan ik niet zeggen. Ik heb hem niet, maar heb hem ook niet gehad op een DSLR dus mis ik hem ook niet.