Goed gezien! Inderdaad heb ik bij die laatst een wat pittigere lucht gebruikt. Het origineel was 'n beetje zoals bij foto 1, maar er zaten ook nog wat boomtakjes in de weg.
Gebruik echter nooit de toverstaf bij zulke dingen omdat je dan altijd kartelrandjes krijgt. Heb een nieuwe laag aangemaakt en dmv paden heb ik de niet-tulpvlakjes verwijderd en daar onder dus de luchtlaag geplaatst.
tulpen uit amsterdam
Paparazzi misschien een tip voor jou en ook voor de anderen over het verkleinen van foto's ,ik gebruik hier zelf Easy Thumbnails voor, een heel handig programma om foto's te verkleinen voor internet je kan de maat invoeren en met schuifjes b.v nog verscherpen , contrast, etc, aanpassen. Werkt perfect en is freeware http://www.fookes.com/ezthumbs/ .
Groeten Jan.
Groeten Jan.
- aquarius
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hoi paparazzi,
Ik vind de foto`s prachtig maar heb een vrraagje over de derde foto van die transpiererende tulp. Hoe komen die strepen in de lucht. Of ligt dat aan mijn beeldscherm. Ik heb ook wel eens van die strepen maar dan als ik een foto uitprint en de printkoppen zijn niet schoon.
Ik vind het zonde van zo`n mooie foto. Maar als je zo goed bent met Photoshoppen krijg je ze vast wel weg. Vroeg me alleen af hoe het komt.
Voor de rest toppie de foto`s
Groet,
Aquarius
Ik vind de foto`s prachtig maar heb een vrraagje over de derde foto van die transpiererende tulp. Hoe komen die strepen in de lucht. Of ligt dat aan mijn beeldscherm. Ik heb ook wel eens van die strepen maar dan als ik een foto uitprint en de printkoppen zijn niet schoon.
Ik vind het zonde van zo`n mooie foto. Maar als je zo goed bent met Photoshoppen krijg je ze vast wel weg. Vroeg me alleen af hoe het komt.
Voor de rest toppie de foto`s
Groet,
Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Ik doe alles in photoshop; dat programma is neem ik aan stukken uitgebreider dan zoiets en het gaat uiteindelijk om de hoge resolutiefoto en niet zozeer om de kwaliteit van het plaatje wat op internet komt te staan. Eigenlijk juist; hoe slechter de kwaliteit van die afbeelding, hoe beter (want geen watermerk, dus te gemakkelijk te gebruiken)Grojan schreef:Paparazzi misschien een tip voor jou en ook voor de anderen over het verkleinen van foto's ,ik gebruik hier zelf Easy Thumbnails voor, een heel handig programma om foto's te verkleinen voor internet je kan de maat invoeren en met schuifjes b.v nog verscherpen , contrast, etc, aanpassen. Werkt perfect en is freeware http://www.fookes.com/ezthumbs/ .
Strepen e.d. zijn ook vanwege verkleining/jpg-compressie. Ik sla ze (ook weer vanwege bovenstaande) op niet te hoge jpg-kwaliteit op.