Foxy schreef:Dat bedoelde ik inderdaad Léon. Maar ik ga met Patrick mee, ook in dit geval vind ik de foto niet verbeterd. Nou helpt het niet mee dat het paard heel erg bezweet was van het half uurtje buiten spelen voor het rijden dus de vacht ziet er sowieso raar uit.
Bewerken vanuit een webplaatje geeft nooit die marge wat je nog wel hebt met het NEF-formaat.
(Overigens wel een mooie ingetogen bewerking van Yoyo)
Maar het probleem hier is eigenlijk ook iets anders omdat het licht er niet lekker opzit. Het is wel egaal grauw weer, waarbij het lijkt of je een mooie egale verlichting hebt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het licht te weinig vanuit de voorkant op je onderwerp valt.
In een wat grauwe maar toch enigszins "dun" betrokken lucht heb je vanuit de zonkant altijd een hogere concentratie licht, dan vanuit een andere plek. Paard en berijdster staan tegenover de lucht niet goed in het licht.
Verder kan er mogelijk nog wat meer zijn wat invloed heeft op het licht.
Heb je achter je rug toevallig de stallen of het manege-gebouw (de binnenbak)?
Vanuit die positie zou er ook meer licht "van boven" kunnen komen en minder van achteren uit naar voren toe. Ga eens een wei in (maar ja daar heb je weer geen zand), of kies een plek met achter je "open veld". Zodat licht meer vrij van achteren vandaan om je heen naar voren kan komen en houdt de actuele plek in de gaten van waaruit het meest geconcentreerde licht uit de lucht komt. Overdag is dat ergens vanuit het zuiden. Ga dan niet vanuit de noordkant richting zuiden fotograferen.
Sterk overdreven is dat een soort "tegenlicht", ook bij bewolkte hemel, alleen minder opvallend.