Mijn optiek: maak een eenvoudig te bedienen camera, waar wel de functionaliteiten op zitten maar niet in de weg zitten.
Dan heb je de essentie niet begrepen.Patrick schreef:Mij valt wederom op dat het ontbreken van functionaliteit als iets positiefs gebracht wordt.
Ik denk dat dat wel mee valt.Marten schreef:Dan heb je de essentie niet begrepen.Patrick schreef:Mij valt wederom op dat het ontbreken van functionaliteit als iets positiefs gebracht wordt.
Functionaliteit wordt als positief ervaren en overbodige snick-snack juist niet.
Bauhaus inderdaad.
Ik zou het gewoon een keer doen! Mij spreekt die eenvoud heel erg aan. Maar ja, ik zit ook altijd met plezier te klojen met vaste brandpuntobjectieven en handmatige scherpstelling op een moderne dslr ...a90 schreef:Moeilijk hoor, je zal maar in overweging zitten om een D3x te kopen of een M9.
Ik ken wel iemand die een dergelijke overweging richting kerst te maken heeft...
Jij hebt toch al een D50..!a90 schreef:Moeilijk hoor, je zal maar in overweging zitten om een D3x te kopen of een M9.
Ik ken wel iemand die een dergelijke overweging richting kerst te maken heeft...
Gisteren met een documentaire van Erwin Olaf kun je zien waar het gaat om die koele strakke ongenaakbare opnamen technisch gezien op dat hoge uitstralingsniveau te brengen. Het is de perfectie van het digitale middenformaat die dat mogelijk maakt.emdeklerk schreef: Er zullen altijd wel lieden uit de DX-hoek zijn die blijven verkondigen dat "meer pixels helemaal niet nodig zijn", dat sensorformaat "niet belangrijk is" en dat soort kreten, maar we zullen zien...
En weet je dat ik die nog wekelijks gebruikyoyo schreef:Jij hebt toch al een D50..!
Waarom ook niet. Kenny heeft in die zin wel gelijk. De beste camera is de camera die je bij je hebt.a90 schreef:En weet je dat ik die nog wekelijks gebruikyoyo schreef:Jij hebt toch al een D50..!
Al droop het er blijkbaar niet echt overduidelijk vanaf, ik bedoelde dat wel enigszins ironisch.emdeklerk schreef:Patrick:
"Mij valt wederom op dat het ontbreken van functionaliteit als iets positiefs gebracht wordt. Dat geldt dan zeker alleen voor dure spullen, want als Nikon iets weglaat uit een body, laten we zeggen een scherpstelmotor of zo, dan is dat fout..."
Slaat weer eens helemaal nergens op. Op een camera als de M9 ontbreken dus geen (wat jij wenst te noemen) "functionaliteiten". Wel toeters en bellen.
Ik denk eerder dat de rek er een beetje uit is, gezien de kwalteit van de huidige generatie camera's en dat slechts kleine verbeteringen verwacht mogen worden de komende jaren.Patrick schreef: Laatste punt: ook deze M9 zal over een paar jaar technisch flink achterhaald zijn. Dat heb je nu eenmaal met een techniek die nog lang niet volwassen is. Wat dat betreft hebben we nog een leuke tijd voor de boeg...
Ik geef je wel gelijk dat de rek er een beetje uit is wat betreft pixelaantallen, dus de behoefte aan weer een nieuwe camera zal minder sterk zijn, vanuit dat punt bezien.Marco schreef: Ik denk eerder dat de rek er een beetje uit is, gezien de kwalteit van de huidige generatie camera's en dat slechts kleine verbeteringen verwacht mogen worden de komende jaren.
Hoeveel beter moet je volgende camera nog zijn dan je huidige D700, D3(x), 5D MkII of 1Ds MkIII ?
Léon, eens met de strekking van je verhaal. Maar, wie nu met de huidige apparatuur geen goede foto kan maken zal het met de toekomstige, technische betere, apparatuur ook niet kunnen.Léon Obers schreef:De verfijningen die men in die camera's stopt komen ongetwijfeld in een andere vorm ook terug in DX- en FX digitale reflexen.