Ik heb grote foto's voor ik ze inlijstte altijd op karton / aluminium / kunststof geplakt. Ik heb tot 1995 fotowinkels gehad en daar verkocht ik ze in alle soorten en maten. Dus ik dacht "dat spul moet toch nog wel ergens leverbaar zijn!" en heb wat gegoogled. Zie hieronder. Een plaatje van 20x30 cm kost 1,95! Dat ligt dicht in de buurt van wat ik gewend ben.
Ik vind het zelf overigens handiger om 50 x 60 cm. of 70x100 cm. platen te bestellen. Wanneer je er daarvan wat in huis hebt kun je daar zelf uitstekend maatwerk van snijden. Om foto's strak in te lijsten is 0,8 mm al voldoende. Het opplakken zelf is trouwens wel een 'kunstje' dat je even onder de knie moet krijgen, waarbij het belangrijk is het papier in eerste aanzet op de goeie plaats te krijgen en vervolgens ontspannen verder te wrijven met een doek. Het gaat best wel eens fout en dat kost je dan een plaat en een foto, want verkeerd geplakte foto's kun je niets meer mee.
(
www.hokaponline.nl)
Zelfklevend karton 0.8mm
[SCANSTICK08] €
Grotere Afbeelding
Zelfklevend karton met schutvel kan op iedere gewenste maat besteld worden. Dit karton kan gebruikt worden voor het opplakken van o.a. posters, foto's, kaarten, etc.
Korting: 5 stuks en meer van gelijke maat minus 5 %
Korting: 25 stuks en meer van gelijke maat minus 10 %
Dikte: 0.8 mm
Lijmlaag: Ja
Maximale maat: 70 x 100
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910