Rotterdam Wheelie Possé

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Mark Meisner

Rotterdam Wheelie Possé

Bericht door Mark Meisner » zo okt 11 2009 7:39 pm

Gister een aantal foto's gemaakt met 2 gasten van de RWP. En die hebben best wat motorvaardigheden.

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding

05
Afbeelding

Ree
Forumlid
Forumlid

Re: Rotterdam Wheelie Possé

Bericht door Ree » zo okt 11 2009 7:47 pm

Mooie serie!
Lekker rauw!
Lekkere kleurtoning.
5 foto's vertellen het verhaal.. helemaal goed...
foto 1 had er wat mij betreft uit gemogen.. de rest zegt genoeg...
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » zo okt 11 2009 7:51 pm

Hai,

Bij deze mijn beoordeling van je foto's;
Nummer 1 heel rommelig qua achtergrond, de motoren vallen in het niets
nummer 2 jammer dat niet de hele motor in zijn geheel erop staat waardoor foto ook weer rommelig overkomt
Nummer 3 vind ik de beste uit de rij al is je naam redelijk groot aanwezig waardoor deze de aandacht trekt
nummer 4 ga ik niet beoordelen
nummer 5 gaaf maar veel te ver weg helaas en rommelige achtergrond

Lijkt me gaaf om hun manoeuvres eens van dichtbij te mogen aanschouwen!

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

davieson

Bericht door davieson » zo okt 11 2009 9:21 pm

Denk dat veel mensen die motorsport niet kennen foto's anders beoordelen dan de wel motorsporter (liefhebbers/kenners)...

Vind het een super goede serie... Lekker rauw idd.. Heerlijk. Favoriet is nummer 3!

En ik judge foto 4 dan wel :lol: ; TOP.. past helemaal bij de ''image''!

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » zo okt 11 2009 9:37 pm

Vind er helemaal niks rauws aan.
M.u.v. nummer 4 vind ik ze rommelig en rommelig.

1 & 2) zou ik met de berijders genomen hebben, wie zitter er achter de Wheelie Posse.
Nu is het leeg en zegt het niks.

3) Je ziet nog net de motor tussen alle troep op de achtergrond.
Heb een beetje lef en ga er met een groothoek dichtbij staan en haal die motor + berijder "eruit".

4) Is wel lekker vind ik, maar mag best wat meer "power" hebben dus verzadiging en contrast wat omhoog :wink2:

5) Zelfde als 3, hoop troep op de achtergrond. De rug van de berijder loopt door in de troep. Das niet optimaal.

Hoop je er wat mee kunt.

Lijkt me wel leuk om dit te doen overigens.

Duuuv
Forumlid
Forumlid

Bericht door Duuuv » zo okt 11 2009 9:39 pm

GenesiZ?

davieson

Bericht door davieson » zo okt 11 2009 9:51 pm

@ Brenzef

Maar goed dat smaken verschillen.. :wink:

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » ma okt 12 2009 8:47 pm

Heeft denk ik niks met smaak te maken.
Volgens mij vooral met kadering, moment en bedenken wat je aan de kijker wilt laten zien als fotograaf.

davieson

Bericht door davieson » ma okt 12 2009 9:21 pm

M.a.w. jou kijk op foto's is de enige juiste?Beetje flauw..

Je zegt het zelf al .. ''heeft denk ik.... ''
Ik weet i.i.g nu zeker dat onze smaken verschillen.. en dat denk ik niet :)

Back on topic

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » ma okt 12 2009 9:36 pm

Vind het prima als wij de dingen anders zien Davie.
Geen problemen mee :wink2: maakt ook de sjeu.

Wat ook wel interessant is.... is wat Mark van de commentaren vindt.... :ugeek:

davieson

Bericht door davieson » ma okt 12 2009 9:49 pm

Anders was de wereld maar saai hé. Maar ik ga in je commentaar op foto 1&2&4 met je mee..

1&2 waren af geweest met de rijders erbij...

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » di okt 13 2009 3:16 am

Belichting en toon zijn bij alle mooi, 3 en 4 zijn de prettigste foto's, de andere wat rommelig inderdaad. En je logo is ook wel erg groot. Maar verder gaaf en vast heel tof om een shoot mee te doen, je hebt vast meer en ben ik wel heel nieuwsgierig naar... vooral wat actiefoto's!

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » vr okt 16 2009 9:33 pm

3 is helemaal af, lekker coole actie in een schimmige omgeving ! De rest van de foto's ook een lekkere schijt aan alles uitstraling maar behoeft wat meer aandacht voor de setting.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » za mar 06 2010 10:10 am

Om een of andere reden is heel dit topic mij ontschoten en heb ik niet meer gereageerd op jullie commentaar, wat wel zo netjes is :) En met de reden beter laat dan nooit hier dan de reacties!!
Maud schreef:Hai,

Bij deze mijn beoordeling van je foto's;
Nummer 1 heel rommelig qua achtergrond, de motoren vallen in het niets
nummer 2 jammer dat niet de hele motor in zijn geheel erop staat waardoor foto ook weer rommelig overkomt
Nummer 3 vind ik de beste uit de rij al is je naam redelijk groot aanwezig waardoor deze de aandacht trekt
nummer 4 ga ik niet beoordelen
nummer 5 gaaf maar veel te ver weg helaas en rommelige achtergrond

Lijkt me gaaf om hun manoeuvres eens van dichtbij te mogen aanschouwen!

Gr.
Maud
1: De rommeligheid was eigenlijk de gewenste setting voor het schieten van de motoren. Ze vallen er echt wel op in de rommel, maar je zal inderdaad wat meer moeten kijken.
2: Dit is express zo gedaan om de lak beter zichtbaar te maken en de name-tag "Da Liks" op de zijkant.
3: Mijn naam heeft een reden, er is al een keer een beeld gejat dus probeer het een beetje te voorkomen.
4: Waarom niet :lol: Dit is een beetje de mentaliteit van die gasten naar elkaar toe, gewoon humoristisch (hij pista daarna omhoog over de bike van zijn maat)
5: Dit beeld wilde ik net als 3 zo neerzetten om de achtergrond te laten zien, hij valt inderdaad wel weg in de achtergrond maar is met voorbedachte rade gedaan. Ik heb al heel veel beelden waar de motor dicht bij is maar waarbij je de achtergrond niet meer ziet waar het in deze shoot voornamelijk over ging.
Brenzef schreef:Vind er helemaal niks rauws aan.
M.u.v. nummer 4 vind ik ze rommelig en rommelig.

1 & 2) zou ik met de berijders genomen hebben, wie zitter er achter de Wheelie Posse.
Nu is het leeg en zegt het niks.

3) Je ziet nog net de motor tussen alle troep op de achtergrond.
Heb een beetje lef en ga er met een groothoek dichtbij staan en haal die motor + berijder "eruit".

4) Is wel lekker vind ik, maar mag best wat meer "power" hebben dus verzadiging en contrast wat omhoog :wink2:

5) Zelfde als 3, hoop troep op de achtergrond. De rug van de berijder loopt door in de troep. Das niet optimaal.

Hoop je er wat mee kunt.

Lijkt me wel leuk om dit te doen overigens.
Rommelig en rommelig moesten ze zijn :)

1 had inderdaad wel met berijders gekund, 2 in mijn ogen niet. Zal ik volgende keer op letten!
3 groothoekfoto's heb ik zat, ik ben echt niet bang om dichterop te zitten (zie onderaan post) maar wilde meer de achtergrond erop. Normaliter rijden deze gasten op verlaten parkeerterreinen maar na daar 3x geschoten te hebben wil je wel eens een spannendere setting. Lantarenpalen en bomen is echt niet interessant met deze gasten. Vandaar dat ik ze meegenomen heb de havens in van Rotterdam voor een soort van ghetto-omgeving.
4 Ik wilde het allemaal juist wat minder verzadigt hebben, vandaar de mindere kleuren. Contrast had inderdaad iets hoger gekund.
5 zie 3.

Het is zeker leuk om te doen, die gasten zijn echt supertof en megarelaxed en de stunts die ze doen zijn echt ziek. Ik kan niet eens mijn voorwiel omhooghouden met mijn fiets en deze mannen maken wheelyend kleine rondjes met hun handen van het stuur!!! :shock:
Duuuv schreef:GenesiZ?
Correctemundo, je gaat door voor de koelkast!!!!
Brenzef schreef:Vind het prima als wij de dingen anders zien Davie.
Geen problemen mee :wink2: maakt ook de sjeu.

Wat ook wel interessant is.... is wat Mark van de commentaren vindt.... :ugeek:
Beetje laat, maar hier zijn ze dan :)
Frankie schreef:3 is helemaal af, lekker coole actie in een schimmige omgeving ! De rest van de foto's ook een lekkere schijt aan alles uitstraling maar behoeft wat meer aandacht voor de setting.
Als ik ze nu zo terugkijk kon er wel wat meer aandacht aan gegeven worden, weet niet precies wat maar is een mooie les voor de volgende keer.

Iedereen bedankt voor de positieve feedback, hier heb ik echt wat aan en als dank geef ik jullie nog 2 groothoekfoto's om te laten zien dat ik wel dichtbij durf te komen :)

Afbeelding

(jammer van die vlek rechtsonder, maar het beeld zegt genoeg :) )
Afbeelding

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » za mar 06 2010 11:02 am

Mark,

ik vind ze hartstikke goed. Ik ken dat sfeertje/subcultuurtje een beetje en je bent er prima geslaagd om dat weer te geven.
Juist de aanwezigheid van de omgeving is daartoe noodzakelijk. De mensen hier die daar commentaar op hebben realiseren zich denk ik niet dat het om het sfeertje gaat en niet alleen om die fietsen.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”