D5000 bericht Nikon

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D5000 bericht Nikon

Bericht door EelcoD7100 » wo okt 07 2009 11:35 pm

Cees Laarman schreef:
D-90s schreef:
Groeten van een zeer geirriteerde Eelco :evil:

Gaat 't weer een beetje, meneer Dröge??? 8)
Ja hoor.... :D

Dit moest ik gewoon even kwijt..

Groeten Eelco :D
http://500px.com/EelcoVandeKamp

aron147

Bericht door aron147 » do okt 08 2009 12:45 am

D-90s schreef:
aron147 schreef:hallo allemaal..

ik heb dus 3 dagen geleden ook een d5000 gekocht.. na lang wikken en wegen..

uiteindelijk TOCH maar meegenomen...

en nu lees ik dit.....
nu woon in naast beverwijk... dus dat is het probleem niet.. echter, ga ik niet mijn 3 dagen oude camera laten repareren...

zijn hier al mensen geweest die tegen nikon ZELF hebben gezegd dat ze er niet mee akkoord gaan, en dus een nieuwe willen..

ik ben best bereid dit hoog te spelen.. koop je een camera van een slordige 650 euro... en krijg je dit...
:roll: :roll: :roll:
Een beetje kortzichtig gedacht.... :? :?

"Ik koop een nieuwe camera dus die moet goed zijn en anders eis ik een nieuwe...." :roll: :roll: :roll: :roll:

We hebben nog altijd met mensenwerk te maken, we zijn niet feilloos en zullen het ook niet worden.....

Je zegt zelf al dat je dicht bij Beverwijk in de buurt woont, wat is het probleem dan....

Neee... we blijven lekker kortzichtig schoppen tegen een grote multinational.....

Ga lekker een Canon kopen wat mij betreft!!!!!
:evil: :evil: :evil: :evil:

Groeten van een zeer geirriteerde Eelco :evil:
gast.. chill hem even!!

ik baal er alleen ontzettend van... dat ik als jonge jongen, die HARD voor zijn geld heeft gewerkt.. een camera koopt a 650 euro...
en die eigenlijk al DIRECT weer uit elkaar gesloopt moet worden, omdat er een fout in zit....

uiteraard ga ik hier eerst eens over bellen naar de zaak waar ik de camera gekocht heb...

verder heb ik TOTAAAAL geen zin om persoonlijk te worden richting elkaar..
denk dat als we persoonlijk tegen elkaar gaan worden (en dus met opmerkingen als: koop een canon) dat we dat in real life tegen elkaar doen..

aron147

Bericht door aron147 » do okt 08 2009 12:47 am

Onno schreef:
aron147 schreef:hallo allemaal..

ik heb dus 3 dagen geleden ook een d5000 gekocht.. na lang wikken en wegen..

uiteindelijk TOCH maar meegenomen...

en nu lees ik dit.....
nu woon in naast beverwijk... dus dat is het probleem niet.. echter, ga ik niet mijn 3 dagen oude camera laten repareren...

zijn hier al mensen geweest die tegen nikon ZELF hebben gezegd dat ze er niet mee akkoord gaan, en dus een nieuwe willen..

ik ben best bereid dit hoog te spelen.. koop je een camera van een slordige 650 euro... en krijg je dit...
Je zou kunnen informeren bij de winkel waar je de camera hebt gekocht of ze hem willen omruilen. Zij zijn jouw formele aanspreekpunt voor wat betreft garantie en service. Maar bij omruil zou je zomaar (weer) een pech-exemplaar kunnen treffen. Het blijft techniek...
Makkelijkste is om even in Beverwijk binnen te lopen. Je kan dat ook van een positieve kant bekijken. Je camera wordt dan door bijzonder deskundige technici onderzocht en behandeld. Dan weet je daarna zeker dat het meer dan in orde is.
Weinig camera's krijgen zo'n VIP-behandeling zo vroeg in hun leven. 8)
tsjah, zo zou je het ook kunnen zien..
alleen lijkt het mij menselijk dat je er van "baalt"

wel denk ik dat ik volgende week eens bel met mr/mrs nikon, om te vragen WANNEER ik daar terecht kan..

ik ben voor alsnog niet van plan om een week zonder camera te zitten, aangezien ik al begreep dat er een wachtlijst kwam (dan geven ze maar een vervanger mee)

we zien wel hoe het allemaal afloopt...

HenkvT

Bericht door HenkvT » do okt 08 2009 10:01 pm

Aron147,

Voor je over bent gegaan tot aanschaf van dit wondermooie apparaat, heb je jezelf wel verdiept, mag ik aannemen.
Dan moet je toch ook de berichtgeving over de recall gelezen hebben.
En dan had je bij de leverancier toch kunnen checken of het serienummer in de "gevarenzone" zit.

Maar je hoeft het toestel natuurlijk niet terug te brengen. De kans dat de fout optreedt schijnt heel klein te zijn.

aron147

Bericht door aron147 » za okt 10 2009 4:06 am

dat is het juist.. zelfs nadat ik hem heb gekocht heb ik niks gezien..

dit is het eerste topic waar ik het lees..

dat de kans klein is geloof ik, maar wat ALS dat hele ding ermee stopt? dan ben ik dus behoorlijk de sjaak..

ik breng hem waarschijnlijk wel (als het mogelijk is) ergens begin volgende week langs beverwijk..

Polling

Bericht door Polling » za okt 10 2009 12:48 pm

Ik begrijp niet dat Nikon niet zorgt dat de camera's die nu nog in de winkels liggen, worden gecontroleerd en eventueel teruggenomen en gerepareerd voordat ze verkocht worden. Zeker fotowinkels met een goede naam zouden dat zelf ook van hun leverancier moeten eisen, vind ik. Men verkoopt nu een artikel waarvan men weet dat de kans groot is dat hij niet deudelijk is, en ik vraag me af of dat wettelijk wel mag...

aron147

Bericht door aron147 » ma okt 12 2009 8:46 pm

ik ben hierop ingegaan, en heb wat research gepleegd.. en nee, dit is wettelijk dus niet toegestaan, en je zou, als je erachter komt, het volledige aankoop bedrag teurg krijgen, en de camera in leveren

Vikash

Bericht door Vikash » wo nov 04 2009 9:35 pm

Na de vele berichten hier gelezen te hebben over de recall maakte ik me wel een beetje zorgen.
Heb toen ook mijn serienummer gechecked en kwam helaas ook in aanmerking voor een modificatie :roll:

Afgelopen vrijdag een belletje gepleegd met Beverwijk of ik maandagochtend kon wachten tot ze klaar waren met de camera.
Ze nodigden me gewoon uit, mee te nemen de camera+aankoopbewijs+garantielabel.
Ze melden er netjes bij als je de camera opstuurt dat deze pas wordt gemaakt als deze aan de beurt is.
En wanneer je heel vroeg langskomt dat je er dan wel tussendoor geholpen kunt worden :wink2:
Was mij de rit wel waard. Netjes geholpen en voor de rest geen bijzonderheden.
Zit ook nog eens 6 maanden garantie op de reparatie zelf.

Helemaal nix op aan te merken :wink:

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do nov 05 2009 12:03 am

Kan me de frustratie voorstellen, maar het is niet anders. Er is een terugroepactie; Nikon heeft het goed geregeld. Een nieuwe camera eisen is gewoon niet aan de orde als de camera door een kleine modificatie weer 'als nieuw' kan worden gemaakt. Nogmaals het is zuur.
Wat ik ronduit slecht vindt is dat ze die camera's niet vanuit de winkel al terugsturen en gemodificeerd en al verkopen. Nu hebben ze je er dus niets over verteld. Dat mag je de winkel aanwrijven.
Wat je nog zou kunnen doen is je van de domme houden en de camera als nieuw terugbrengen naar de winkel met de mededeling dat je toch liever een D90 wil. Als de zaak een beetje service geeft moet je daar wel uit kunnen komen. Moet je ws wel iets bijbetalen.

Eelco, ik begrijp niets van je irritatie :?:

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”