nieuw: Nikon D3s
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: nieuw: Nikon D3s
Wat wel een wezenlijke verbetering schijnt te zijn is de 40% snellere AF-contrast detectie bij LiveView.
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... sample.htm
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... sample.htm
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik hoef geen video maar ik kan me voorstellen dat voor huwelijksreportages het toch vrij suffe klassieke foto-album zijn langste tijd gehad heeft.Léon Obers schreef:Tja, het is eigenlijk een fotoshoot, maar dan gefilmd.HetFotoAtelier schreef:voorbeeldvideo met de D3s:
http://marcusbell.smugmug.com/Portraits ... PyvwW-A-LB
Aanvullend wat de bewuste fotograaf er commercieel nog mee heeft gedaan bij een 50-jarige bruiloft.
Ideetje voor de beroepsmensen onder de NCN leden:
http://marcusbell.smugmug.com/Photograp ... BVNzM-A-LB
Iemand die zoals het voorbeeld van Marcus Bell laat zien knap video en stills weet te combineren en dit vervolgens in HD-kwaliteit op een Blue Ray brandt
en aan kan bieden aan het gelukkige paar heeft de toekomst . En wie weet wordt deze combinatie van video en stills wel een hit, wie had dat bijv. 10 jaar geleden van Podcasts durven beweren ...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
.
Wat zal die moeten kosten !?
Wat zal die moeten kosten !?

www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
De adviesprijs staat nu in het starttopic, evenals de leveringsdatum.
En zoals altijd zal in de winkel de prijs aanvankelijk hoger zijn dan de adviesprijs. Ze willen graag verdienen aan klanten met NAS.
En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Ervaringen uit het verleden geven echter geen garantie voor de toekomst.
En zoals altijd zal in de winkel de prijs aanvankelijk hoger zijn dan de adviesprijs. Ze willen graag verdienen aan klanten met NAS.
En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Ervaringen uit het verleden geven echter geen garantie voor de toekomst.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
De werkelijkheid lijkt behoorlijk lager dan de adviesprijs; voorbeelden:Hans Braakhuis schreef: En zoals altijd zal in de winkel de prijs aanvankelijk hoger zijn dan de adviesprijs. Ze willen graag verdienen aan klanten met NAS.
Konijnenberg + KameraExpress: € 4499,-
Profoto/Omnifoto: € 4895,-
Jur
Bij CameraNu kost de D3x €5945 en als ik dat naar dollars omreken kom ik op $8846, terwijl de camera bij B&H in New York weggaat voor $7600. Dat scheelt toch $1246 ofwel 16% in het voordeel van de USA.Hans Braakhuis schreef: En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
- Cees
- Forumlid
flitslicht schreef:Bij CameraNu kost de D3x €5945 en als ik dat naar dollars omreken kom ik op $8846, terwijl de camera bij B&H in New York weggaat voor $7600. Dat scheelt toch $1246 ofwel 16% in het voordeel van de USA.Hans Braakhuis schreef: En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Even geduld......
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: nieuw: Nikon D3sscheelt toch $1246 ofwel 16%
Jammer dat er nog iets is als douane.
Overigens: B&H en vele anderen zetten volgens mij de werkelijk af te rekenen prijs niet op hun website, dus reken jezelf niet rijk.
Groeten, Gijs
PS eens met onze oude voorzitter: het prijsniveau is in Nederland zo gek nog niet.
Je moet alleen niet als eerste een nieuwe kamera kopen, geef de handelaar eens ongelijk: er zijn altijd mensen met geld en haast.
Overigens: B&H en vele anderen zetten volgens mij de werkelijk af te rekenen prijs niet op hun website, dus reken jezelf niet rijk.
Groeten, Gijs
PS eens met onze oude voorzitter: het prijsniveau is in Nederland zo gek nog niet.
Je moet alleen niet als eerste een nieuwe kamera kopen, geef de handelaar eens ongelijk: er zijn altijd mensen met geld en haast.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
De D3x is toch al een tijdje uit? Denk niet dat er nog grote prijsdalingen komen, alleen een hele langzame daling totdat men de D3xs of zo introduceert. Overigens zijn bijna veel artikelen in de USA goedkoper, niet alleen Nikon spullen.Cees Laarman schreef:flitslicht schreef:Bij CameraNu kost de D3x €5945 en als ik dat naar dollars omreken kom ik op $8846, terwijl de camera bij B&H in New York weggaat voor $7600. Dat scheelt toch $1246 ofwel 16% in het voordeel van de USA.Hans Braakhuis schreef: En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Even geduld......
Re: nieuw: Nikon D3sscheelt toch $1246 ofwel 16%
Als je de camera (D3x in dit geval) in je winkelwagen stopt gaat er ongeveer $500 van de prijs af, dat had ik al ingecalculeerd. Ze hebben daar 'state tax', die moet je betalen aan winkels als je in dezelfde staat woont als waar de winkel gevestigd is, die komt er dan nog bij. Woon je in een andere staat binnen de USA dan hoef je die niet te betalen en worden alleen de verzendkosten nog toegevoegd. Ga je het spul daadwerkelijk naar Nederland op laten sturen dan komen er nog VAT (=BTW) en verzendkosten bij, dat is in dit geval bijna $1600, plus mogelijk nog invoerrechten. En geen Europese garantie etc., dus geen aanrader, nee. Maar als je als Amerikaan koopt dan ben je echt wel een stuk minder kwijt.gijs sandberg schreef:Jammer dat er nog iets is als douane.
Groeten, Gijs
Ja, als je even twee drie maanden wacht scheelt dat vaak een flinke slok op een borrel.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
De verhoudingen zijn hetzelfde door de lage dollars verdien je daar dus ook minder met een soortgelijk baan.
Het is alleen echt goedkoper als je al op vakantie gaat naar USA en ook al van plan was een camera o.i.d. te kopen, moet je alleen de doos etc in USA achterlaten, zodat het lijkt alsof je hem in NL al had gekocht anders moet je alsnog invoerrechten en BTW betalen.
Het is alleen echt goedkoper als je al op vakantie gaat naar USA en ook al van plan was een camera o.i.d. te kopen, moet je alleen de doos etc in USA achterlaten, zodat het lijkt alsof je hem in NL al had gekocht anders moet je alsnog invoerrechten en BTW betalen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.
Weer een nog technisch hoogstaander geval, en dus weer kwetsbaarder, .....de trend volgend.
Massaal graag.

Weer een nog technisch hoogstaander geval, en dus weer kwetsbaarder, .....de trend volgend.
- Cees
- Forumlid
Dacht dat jij net een compact aangeschaft had!?!D. Haaksma schreef:Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.
![]()

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Ik heb er een keer een artikel over gelezen in de Volkskrant. Die zeggen dat het verschil komt doordat er Europese wetgeving bestaat die grijze import verbiedt. Het gaat niet alleen om Nikon, maar ook om Apple en noem maar op. Eerder, toen de dollar hoger stond tov de yen waren de verschillen nog groter; de Nikon producten zijn de laatste tijd flink duurder geworden in de USA. Dat de lagere prijs daar gestuurd wordt doordat mensen met een soortgelijke baan minder verdienen geloof ik niet, want dan zouden de camera's in bijvoorbeeld China of Kenia voor een paar tientjes de deur uit moeten gaan.M.Oorthuis schreef:De verhoudingen zijn hetzelfde door de lage dollars verdien je daar dus ook minder met een soortgelijk baan.
-
- Forumlid
Niet alleen een goed geheugen, hij houdt ook alles bij !!!!Cees Laarman schreef:Dacht dat jij net een compact aangeschaft had!?!D. Haaksma schreef:Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.
![]()

Daarnaast heb ik een potje voor de aanschaf van een D700 over een tijdje, maar als ik de kans krijg .......... :mrgreen: