nieuw: Nikon D3s

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: nieuw: Nikon D3s

Bericht door Léon Obers » wo okt 14 2009 11:40 am

Wat wel een wezenlijke verbetering schijnt te zijn is de 40% snellere AF-contrast detectie bij LiveView.
http://imaging.nikon.com/products/imagi ... sample.htm
Vriendelijke groet, Léon Obers

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo okt 14 2009 1:40 pm

Léon Obers schreef:
HetFotoAtelier schreef:voorbeeldvideo met de D3s:
http://marcusbell.smugmug.com/Portraits ... PyvwW-A-LB
:oohh:
Tja, het is eigenlijk een fotoshoot, maar dan gefilmd.

Aanvullend wat de bewuste fotograaf er commercieel nog mee heeft gedaan bij een 50-jarige bruiloft.
Ideetje voor de beroepsmensen onder de NCN leden:
http://marcusbell.smugmug.com/Photograp ... BVNzM-A-LB
Ik hoef geen video maar ik kan me voorstellen dat voor huwelijksreportages het toch vrij suffe klassieke foto-album zijn langste tijd gehad heeft.
Iemand die zoals het voorbeeld van Marcus Bell laat zien knap video en stills weet te combineren en dit vervolgens in HD-kwaliteit op een Blue Ray brandt
en aan kan bieden aan het gelukkige paar heeft de toekomst . En wie weet wordt deze combinatie van video en stills wel een hit, wie had dat bijv. 10 jaar geleden van Podcasts durven beweren ...

Nikonijn
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Nikonijn » wo okt 14 2009 1:58 pm

.
Wat zal die moeten kosten !? :shock:
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo okt 14 2009 2:14 pm

De adviesprijs staat nu in het starttopic, evenals de leveringsdatum.
En zoals altijd zal in de winkel de prijs aanvankelijk hoger zijn dan de adviesprijs. Ze willen graag verdienen aan klanten met NAS.
En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Ervaringen uit het verleden geven echter geen garantie voor de toekomst.

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » wo okt 14 2009 3:03 pm

Hans Braakhuis schreef: En zoals altijd zal in de winkel de prijs aanvankelijk hoger zijn dan de adviesprijs. Ze willen graag verdienen aan klanten met NAS.
De werkelijkheid lijkt behoorlijk lager dan de adviesprijs; voorbeelden:
Konijnenberg + KameraExpress: € 4499,-
Profoto/Omnifoto: € 4895,-
Jur

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo okt 14 2009 3:08 pm

Hans Braakhuis schreef: En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Bij CameraNu kost de D3x €5945 en als ik dat naar dollars omreken kom ik op $8846, terwijl de camera bij B&H in New York weggaat voor $7600. Dat scheelt toch $1246 ofwel 16% in het voordeel van de USA.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo okt 14 2009 3:27 pm

flitslicht schreef:
Hans Braakhuis schreef: En na enkele weken zal de prijs in de Nederlandse winkel weer de laagste ter wereld zijn.
Bij CameraNu kost de D3x €5945 en als ik dat naar dollars omreken kom ik op $8846, terwijl de camera bij B&H in New York weggaat voor $7600. Dat scheelt toch $1246 ofwel 16% in het voordeel van de USA.

Even geduld......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: nieuw: Nikon D3sscheelt toch $1246 ofwel 16%

Bericht door gijs sandberg » wo okt 14 2009 3:49 pm

Jammer dat er nog iets is als douane.
Overigens: B&H en vele anderen zetten volgens mij de werkelijk af te rekenen prijs niet op hun website, dus reken jezelf niet rijk.
Groeten, Gijs
PS eens met onze oude voorzitter: het prijsniveau is in Nederland zo gek nog niet.
Je moet alleen niet als eerste een nieuwe kamera kopen, geef de handelaar eens ongelijk: er zijn altijd mensen met geld en haast.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo okt 14 2009 4:24 pm

Cees Laarman schreef:
flitslicht schreef:

Even geduld......
De D3x is toch al een tijdje uit? Denk niet dat er nog grote prijsdalingen komen, alleen een hele langzame daling totdat men de D3xs of zo introduceert. Overigens zijn bijna veel artikelen in de USA goedkoper, niet alleen Nikon spullen.

flitslicht

Re: nieuw: Nikon D3sscheelt toch $1246 ofwel 16%

Bericht door flitslicht » wo okt 14 2009 4:34 pm

gijs sandberg schreef:Jammer dat er nog iets is als douane.
Overigens: B&H en vele anderen zetten volgens mij de werkelijk af te rekenen prijs niet op hun website, dus reken jezelf niet rijk.
Groeten, Gijs
PS eens met onze oude voorzitter: het prijsniveau is in Nederland zo gek nog niet.
Je moet alleen niet als eerste een nieuwe kamera kopen, geef de handelaar eens ongelijk: er zijn altijd mensen met geld en haast.
Als je de camera (D3x in dit geval) in je winkelwagen stopt gaat er ongeveer $500 van de prijs af, dat had ik al ingecalculeerd. Ze hebben daar 'state tax', die moet je betalen aan winkels als je in dezelfde staat woont als waar de winkel gevestigd is, die komt er dan nog bij. Woon je in een andere staat binnen de USA dan hoef je die niet te betalen en worden alleen de verzendkosten nog toegevoegd. Ga je het spul daadwerkelijk naar Nederland op laten sturen dan komen er nog VAT (=BTW) en verzendkosten bij, dat is in dit geval bijna $1600, plus mogelijk nog invoerrechten. En geen Europese garantie etc., dus geen aanrader, nee. Maar als je als Amerikaan koopt dan ben je echt wel een stuk minder kwijt.

Ja, als je even twee drie maanden wacht scheelt dat vaak een flinke slok op een borrel.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo okt 14 2009 5:18 pm

De verhoudingen zijn hetzelfde door de lage dollars verdien je daar dus ook minder met een soortgelijk baan.

Het is alleen echt goedkoper als je al op vakantie gaat naar USA en ook al van plan was een camera o.i.d. te kopen, moet je alleen de doos etc in USA achterlaten, zodat het lijkt alsof je hem in NL al had gekocht anders moet je alsnog invoerrechten en BTW betalen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » wo okt 14 2009 5:34 pm

Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.
:twisted:

Weer een nog technisch hoogstaander geval, en dus weer kwetsbaarder, .....de trend volgend.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo okt 14 2009 5:37 pm

D. Haaksma schreef:Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.

Weer een nog technisch hoogstaander geval, en dus weer kwetsbaarder, .....de trend volgend.
Dacht dat jij net een compact aangeschaft had!?! :twisted:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

flitslicht

Bericht door flitslicht » wo okt 14 2009 5:40 pm

M.Oorthuis schreef:De verhoudingen zijn hetzelfde door de lage dollars verdien je daar dus ook minder met een soortgelijk baan.

Het is alleen echt goedkoper als je al op vakantie gaat naar USA en ook al van plan was een camera o.i.d. te kopen, moet je alleen de doos etc in USA achterlaten, zodat het lijkt alsof je hem in NL al had gekocht anders moet je alsnog invoerrechten en BTW betalen.
Ik heb er een keer een artikel over gelezen in de Volkskrant. Die zeggen dat het verschil komt doordat er Europese wetgeving bestaat die grijze import verbiedt. Het gaat niet alleen om Nikon, maar ook om Apple en noem maar op. Eerder, toen de dollar hoger stond tov de yen waren de verschillen nog groter; de Nikon producten zijn de laatste tijd flink duurder geworden in de USA. Dat de lagere prijs daar gestuurd wordt doordat mensen met een soortgelijke baan minder verdienen geloof ik niet, want dan zouden de camera's in bijvoorbeeld China of Kenia voor een paar tientjes de deur uit moeten gaan.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » wo okt 14 2009 5:43 pm

Cees Laarman schreef:
D. Haaksma schreef:Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.

Dacht dat jij net een compact aangeschaft had!?! :twisted:
Niet alleen een goed geheugen, hij houdt ook alles bij !!!! :mryellow:
Daarnaast heb ik een potje voor de aanschaf van een D700 over een tijdje, maar als ik de kans krijg .......... :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”