Autosport

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
MMo

Autosport

Bericht door MMo » wo okt 14 2009 8:47 pm

Voor de eerste keer foto's geplaatst om door anderen te laten beoordelen.
Ben een hobbyist die de circuits afstruint op zoek naar mooie plaatjes.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden

Nr.1

Afbeelding

Nr.2

Afbeelding

Nr.3

Afbeelding

Nr. 4

Afbeelding

Nikon D300, AF-I 300mm 2.8, 70-200mm 2.8 VR, 24-70mm f2.8

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Autosport

Bericht door Mike-Nikon » wo okt 14 2009 9:07 pm

Bah bah......lekker hoor.

1 en 2 zijn erg lekker.
3 is een beetje te rommelig. Komt door de achtergrond denk ik.
4 mis ik wat snelheid.

Maar voor de eerste post.......keurig hoor.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » wo okt 14 2009 9:18 pm

Foto 2 is mooi! Die rode vlek had je wel weg mogen snijden, dan is ie wat mij betreft perfect. Mooi detail, die trillende warme lucht boven de moter!

MMo

Bericht door MMo » wo okt 14 2009 9:24 pm

Mike-Nikon schreef:Bah bah......lekker hoor.

1 en 2 zijn erg lekker.
3 is een beetje te rommelig. Komt door de achtergrond denk ik.
4 mis ik wat snelheid.

Maar voor de eerste post.......keurig hoor.
Mike,

Bedankt voor je reactie.
Ben het met je eens dat foto 3 door de achtergrond wat rommelig over kan komen, volgende keer misschien wat minder scherptediepte?
Foto 4 is met wat minder sluitertijd nog wel wat meer snelheid in te krijgen denk ik.

Mick

MMo

Bericht door MMo » wo okt 14 2009 9:28 pm

ruud.zwakenberg schreef:Foto 2 is mooi! Die rode vlek had je wel weg mogen snijden, dan is ie wat mij betreft perfect. Mooi detail, die trillende warme lucht boven de moter!
Ruud,
De rode vlek is de bandenmuur, ik was/ben van mening dat je daardoor juist wat extra dieptewerking krijgt.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Mick

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » wo okt 14 2009 9:45 pm

Mick,

Die bandenmuur onder in de foto leidt in dit geval simpelweg af, je kunt um gerust weglaten.

Een aandachttrekker links-onder mag best, maar dan moet ie de kijker de foto intrekken. In dit geval trekt ie de aandacht alleen maar naar rechts, de foto uit. Dan zal niet je bedoeling zijn toch?

Hoe dan ook zit de foto verder goed in elkaar, je voelt gewoon de G-krachten!

Groet,
Ruud

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » wo okt 14 2009 9:47 pm

Foto 1 is mijn favoriet, de rest ook top.
Een klein puntje, bij foto 1 had iets meer asfalt rechts van de auto zichtbaar had mogen zijn.

Gerrit
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

MMo

Bericht door MMo » wo okt 14 2009 9:54 pm

ruud.zwakenberg schreef:Mick,

Die bandenmuur onder in de foto leidt in dit geval simpelweg af, je kunt um gerust weglaten.

Een aandachttrekker links-onder mag best, maar dan moet ie de kijker de foto intrekken. In dit geval trekt ie de aandacht alleen maar naar rechts, de foto uit. Dan zal niet je bedoeling zijn toch?

Hoe dan ook zit de foto verder goed in elkaar, je voelt gewoon de G-krachten!

Groet,
Ruud
Beste Ruud,
Ok, zou hem dus een beetje bij moeten snijden, maar dan zou ik in dit geval de curbstone missen die net een beetje extra kleur en diepte geeft, of niet?

Groet,
Mick

MMo

Bericht door MMo » wo okt 14 2009 10:00 pm

JerryBig schreef:Foto 1 is mijn favoriet, de rest ook top.
Een klein puntje, bij foto 1 had iets meer asfalt rechts van de auto zichtbaar had mogen zijn.

Gerrit
Gerrit,
Bedankt voor je reactie en opmerking, foto 1 is gemaakt op Zolder, de auto komt met ongeveer 200km/u over de bult en iedere keer weer net op een andere plek. M.a.w. het valt niet mee hem in het midden te krijgen, alhoewel iets uit het midden ook wel iets heeft.

Groet,
Mick

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do okt 15 2009 10:21 am

Als je foto 2 afsnijd, (links net voorbij de kont van de auto en in 3:2 verhouding, dan krijg je nog net een stuk curb mee)
Dan komt de Aston veel groter in beeld en krijg je nog meer nadruk om de enorme hitte die er achteruit komt! :twisted:

Ik weet niet met welk diafragmagetal je de foto hebt genomen, maar als je dat ook nog eens naar beneden schroeft dan wordt de achtergrond nog waziger en komt die hitte nog meer tot uitdrukking!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » do okt 15 2009 6:13 pm

Hoi Mick,

Gewoon croppen op breedbeeld formaat 16:9, tenzij je echt vast wilt houden aan het originele formaat, maar waarom? Zelf snij ik de foto zoals het beste uitkomt, 4 x 5, soms 2 x 3 en helemaal vierkant kan ook best mooi zijn.

Groet,
Ruud

MMo

Bericht door MMo » do okt 15 2009 8:22 pm

SwederD70 schreef:Als je foto 2 afsnijd, (links net voorbij de kont van de auto en in 3:2 verhouding, dan krijg je nog net een stuk curb mee)
Dan komt de Aston veel groter in beeld en krijg je nog meer nadruk om de enorme hitte die er achteruit komt! :twisted:

Ik weet niet met welk diafragmagetal je de foto hebt genomen, maar als je dat ook nog eens naar beneden schroeft dan wordt de achtergrond nog waziger en komt die hitte nog meer tot uitdrukking!
Anouk,

Bedankt voor je advies.

Zal volgende keer zeker rekening houden met de opmerkingen.

Heb overigens al ee foto's waar de Astom Martin (Nurburgring) wat groter op staat, is alleen in een wat scherpere bocht, dus jammer genoeg geen hitte te zien van de uitlaatgassen.

Afbeelding

MMo

Bericht door MMo » do okt 15 2009 8:31 pm

ruud.zwakenberg schreef:Hoi Mick,

Gewoon croppen op breedbeeld formaat 16:9, tenzij je echt vast wilt houden aan het originele formaat, maar waarom? Zelf snij ik de foto zoals het beste uitkomt, 4 x 5, soms 2 x 3 en helemaal vierkant kan ook best mooi zijn.

Groet,
Ruud
Ruud,
Ok, ik begrijp wat je bedoelt, ben er wat mee gaan experimenteren, zie het resultaat.

Afbeelding

Groet,
Mick

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » vr okt 16 2009 8:20 pm

Hoi Mick,

Ik zat meer hier aan te denken.

Afbeelding

Bij jouw crop mis ik een beetje ruimte om de auto, het wordt wat te benauwend en je haalt meteen alle snelheid er uit.

Als ut niks is, dan haal ik um wel weer weg.

Groetjes,
Ruud

MMo

Bericht door MMo » za okt 17 2009 3:57 pm

ruud.zwakenberg schreef:Hoi Mick,

Ik zat meer hier aan te denken.

[FOTO]

Bij jouw crop mis ik een beetje ruimte om de auto, het wordt wat te benauwend en je haalt meteen alle snelheid er uit.

Als ut niks is, dan haal ik um wel weer weg.

Groetjes,
Ruud
Ruud,
Kan me er wel in vinden.

Bedankt.

Mick

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”