de foto's zijn onbewerkt.
1)
2)
Zonder uit te leggen wat jpg artifacts zijn en hoe je het kunt voorkomen heb je een bijzondere bijdrage geleverd !!M.Oorthuis schreef:Deze foto's hebben niet veel ruis, maar een hele grote rotzooi aan jpg artifacts.
Wat is dat toch met al die pixel peepers, zeuren om een beetje ruis zeg, Hou je bezig met compositie en betere belichting dat is al 80% van de foto.
Voor mijn gevoel is hij zo wel beter dan je onbewerkte. Ik zou hem alleen nog iets verscherpen.lucy schreef:Is de foto zo beter?
ps. ik denk dat ik met het uploaden iets fout heb gedaan zodat de foto erg gecomprimeerd is..
Dan gaat er dus iets mis bij het uploaden naar Picasa of even daarna. Misschien dat Picasa zo erg comprimeert of dat je een link naar een kleinere versie linked. Ik gebruik Picasa niet, dus kan je daar niet bij helpen.lucy schreef:Op mijn computer is de foto 751 KB. Ik upload ze hoogste kwaliteit naar picasa alvorens ik ze hier op het forum plaats.
En meestal heb ik de camera op 'hoge lichten' staan om te zien dat ik niet overbelicht. Iets wat in het begin nogal vaak gebeurde.