Bericht
door Grojan » di apr 10 2007 11:12 pm
A90
Ze zitten in een natuurgebied bij mij in de buurt waar ik bijna dagelijks kom , de blauwborst is een trekvogel die in het voorjaar weer in Nederland komt . De mannetjes zijn territoriaal en maken met dit gezang kenbaar dat dit hun territorium is zo houden ze andere mannetjes buiten en heten ze vrouwtjes welkom.Dit zingen doen ze vooral in het voorjaar en dit is dus de beste tijd om ze te fotograferen.
Afgelopen zaterdag ontdekte ik dat ze weer terug waren ,zondag in alle vroegte geprobeerd om er een te platen maar niet met veel succes, met m’n camera op statief door het natuurgebied wandelen valt niet mee , wel wat foto’s gemaakt maar de vogel zat heel hoog in een boom of tussen de takken wat toch wat mindere foto’s op levert .
Toen ik er genoeg van had en vertrok zag ik dat er een vrij dicht bij de parkeerplaats kwam.
Dus de dag daarop auto goed neer gezet camera op de rijstzak en wachten maar, dit was m,n eerste foto die dag en de enige waar ie zo mooi op zit te zingen .
De vogel zit hier op een paal waarop een wandelroute staat aangegeven .
Er gaat dus best wel veel tijd zitten in zo’n foto maar wel een kick als het dan een keer lukt.
Yoyo
Heb er geen bezwaar tegen hoor , is ook kwestie van smaak denk ik en op wat voor monitor je hem bekijkt
Probeer zelf bij dit soort foto’s toch altijd de kleur zo natuurlijk mogelijk te houden bij jou bewerking zit het blauw op of net over het randje,maar ziet er inderdaad niet slecht uit .
Maar ben benieuwd wat anderen hier van vinden,
Groeten jan