Blauwborst

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Grojan
Forumlid
Forumlid

Blauwborst

Bericht door Grojan » di apr 10 2007 9:54 pm

Soms is het goed om voor je zelf bepaalde doelen te stellen betreffende het fotograferen.
Een van mijn doelen was dit voorjaar een zingende blauwborst op de plaat zetten ,toen de eerste weekopdracht lente was leek het me mooi om hem daar te plaatsen, helaas die week was er nog geen blauwborst te bekennen.
Nu ik dit doel gister toch nog bereikt heb wil ik hem toch nog wel even laten zien.

Afbeelding

Maakte het paasweekend voor mij wel geslaagd.
Reacties zijn welkom..

Groeten Jan

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di apr 10 2007 9:57 pm

Jan,
Superfoto, mijn complimenten.
Wat dacht je, op BP mag hij niet meer geplaatst worden, dan doe ik het hier maar? :P
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mooie blauwdinges

Bericht door George Fennes » di apr 10 2007 9:59 pm

Ik vind het een fantastisch mooie plaat Jan.

Lekker scherp.

Met welke lens en heb je er nog iets aan gecropt of had je hem zo groot in beeld?

Maar jouw weekend kon niet meer stuk.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op di apr 10 2007 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di apr 10 2007 10:03 pm

Prachtige foto :)

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » di apr 10 2007 10:15 pm

Ja Olle staan inderdaad erg veel blauwborsten op BP voegt daar helaas niet meer zo veel toe :( .
En George deze ook weer geschoten met m’n 300MM 2.8 AFS +TC20E II heb m wel wat gecropt verder nauwelijks bewerkt.
En allen bedankt voor de complimenten :)

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di apr 10 2007 10:22 pm

Die is wel erg mooi Jan. Comlimenten !!

Kun je wat vertellen over je voorbereiding ? Wist je waar je ze kon vinden, heb je in een tent gezeten, regelmatig gepost of ze gevolgd ??

Ben benieuwd hoe je nu komt tot zo'een mooie plaat (en ook nog op het juiste moment afgedrukt)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » di apr 10 2007 10:34 pm

Ik dacht eerst dat dit een geintje was een roodborstje met ps blauw gemaakt :lol: ,maar ze blijken nog echt rond te vliegen ook.
Ik heb ze nog nooit gezien in NH. :(

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 10 2007 10:40 pm

Waarom bewerk je hem niet een beetje. Vind je hem niet een beetje grauw...? (Is het orgineel ietwat onderbelicht...?)

-EDIT-
Heb een voorbeeld hier neergezet. Even om de andere voor te zijn. Ik heb er 10 seconden naar gekeken. Geen 5 minuten. Verder overdrijf ik hier een beetje om het verschil te laten zien. De uiteindelijke plaat laat ik aan de eigenaar over.

Grojan, als je wil dat ik hem weg haal dan hoor ik het wel.

Afbeelding

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » di apr 10 2007 11:12 pm

A90

Ze zitten in een natuurgebied bij mij in de buurt waar ik bijna dagelijks kom , de blauwborst is een trekvogel die in het voorjaar weer in Nederland komt . De mannetjes zijn territoriaal en maken met dit gezang kenbaar dat dit hun territorium is zo houden ze andere mannetjes buiten en heten ze vrouwtjes welkom.Dit zingen doen ze vooral in het voorjaar en dit is dus de beste tijd om ze te fotograferen.
Afgelopen zaterdag ontdekte ik dat ze weer terug waren ,zondag in alle vroegte geprobeerd om er een te platen maar niet met veel succes, met m’n camera op statief door het natuurgebied wandelen valt niet mee , wel wat foto’s gemaakt maar de vogel zat heel hoog in een boom of tussen de takken wat toch wat mindere foto’s op levert .
Toen ik er genoeg van had en vertrok zag ik dat er een vrij dicht bij de parkeerplaats kwam.
Dus de dag daarop auto goed neer gezet camera op de rijstzak en wachten maar, dit was m,n eerste foto die dag en de enige waar ie zo mooi op zit te zingen .
De vogel zit hier op een paal waarop een wandelroute staat aangegeven .
Er gaat dus best wel veel tijd zitten in zo’n foto maar wel een kick als het dan een keer lukt.

Yoyo

Heb er geen bezwaar tegen hoor , is ook kwestie van smaak denk ik en op wat voor monitor je hem bekijkt
Probeer zelf bij dit soort foto’s toch altijd de kleur zo natuurlijk mogelijk te houden bij jou bewerking zit het blauw op of net over het randje,maar ziet er inderdaad niet slecht uit .
Maar ben benieuwd wat anderen hier van vinden,

Groeten jan

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 10 2007 11:17 pm

Ik vind het blauw nu ook iets teveel...

Bull Buck

Bericht door Bull Buck » di apr 10 2007 11:20 pm

Vind het om te beginnen een schitterende foto!
Het blauw op de bewerkte versie spat van het scherm, erg mooi, maar doet een beetje onnatuurlijk aan vind ik. Het zal misschien bij een ander onderwerp een beetje minder opvallen, maar in dit geval vind ik het een beetje te. Dan is het origineel natuurlijker..

H.M.

Bericht door H.M. » di apr 10 2007 11:21 pm

Fraaie foto! Ik vind de versie van yoyo ook iets te... Het ideaal zit er waarschijnlijk tussenin. Maar het is hoe dan ook een geweldige plaat! De moeite van alle arbeid en wachten waard.
Henk

yoyo

Bericht door yoyo » wo apr 11 2007 12:23 am

LCH, USM
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”