Super!! riem van Black Rapid

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Super!! riem van Black Rapid

Bericht door Gobert » vr aug 14 2009 10:35 pm

Cees Laarman schreef:Op een statief gaat het ook goed, toch?

Jawel, maar dan staat ie en kijk je er continue naar. Nu hangt de cam een beetje aan een "schroefje" te bungelen.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » za aug 15 2009 10:55 am

Gobert schreef: Nu hangt de cam een beetje aan een "schroefje" te bungelen
De RVS bevestigingsplug is niet wat je een ''schroefje'' noemt, de kop van de plug is relatief groot en voorzien van een 1 a 2 mm rubberlaag daardoor draai je de plug vast de rubber tussenlaag werkt dan als een extra borg/zekerheid. Voorheen werkte ik met mijn manfrotto bevestigingsplaatje en dus kleinere schroef dat bleef ook altijd zitten maar gaf mij niet het volle vertrouwen. Daarnaast draait de wartel/bevestiging aan de riem 100% vrij rond dus op de plug zelf komen nauwelijks draaikrachten. En dan als afsluiter heb ik de ervaring en lees dat ook van anderen dat je zeker in het begin regelmatig eens kijkt of het spul nog vast zit en dat doet het bij mij al meer dan 1 jaar zonder problemen.

Groet

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za aug 15 2009 11:48 am

(..)
Laatst gewijzigd door Marten op do jun 03 2010 2:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za aug 15 2009 12:06 pm

(..)
Laatst gewijzigd door Marten op do jun 03 2010 2:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

mikemix

Bericht door mikemix » za aug 15 2009 12:22 pm

Hahahahaha, geniaal.
Het leek mij dus niks. Jouw versie haalt die twijfel weer helemaal in.

Ik ben een rare schieter, zoals een aantal wel weten van wat tripjes begin ik met die welbekende Amerikaanse strap aan het begin
van de dag om uiteindelijk met niks te eindigen :?

Als ik een strap nodig vind zit ie er niet aan en als ik hem niet nodig heb zit ie in de weg.
Het is geen obsessie hoor, verder alles goed.

gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gijsbert27 » di okt 13 2009 9:57 pm

hoi allemaal, ook hier nog steeds tevreden over de black rapid riem ,alleen de firma calumet voert ze niet meer in hun assortiment,
het is nu een firma in beilen die het importeurschap heeft voor black rapid ,voor de benelux,heb daar ook de extra schroef bestelt de rs2 ,en ondertussen al binnen
www.dewinkel.nl/
als de link niet mag haal hem dan maar weg
groetjes gijs
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600

pbreev

Bericht door pbreev » di okt 13 2009 10:43 pm

Hallo allemaal,

Ik heb hem "gewoon" in America besteld en hij is aangekomen. Het was wel enige tijd wachten zonder communicatie "hunner" zeids. Tegen de tijd dat ik reageerde naar "hun" was de strap opeens binnen. Niet helemaal netjes maar toch binnen een redelijke tijd in huis.

Nu op één dag gebruikt met een 35mm en een 80-400 op het statief gondel en ik moet zeggen dat het me bevalt. En dat ik ook het vertrouwen heb dat het houdt. De 35mm merk je niet maar de 80-400 merkt je toch wel na een uur fietsen. Des ondanks vind ik hem goed.

Blijft nog steeds het vertrouwen of het altijd houdt. Maar dat zal wel slijten met der tijd.... althans dat hoop ik.

Een goede aanschaf voor nu, altijd al problemen gehad met de Nikon halsband ...

Groet Patrick

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » zo okt 18 2009 4:52 pm

gijsbert27 schreef:de firma calumet voert ze niet meer in hun assortiment

Dat is niet juist Calumet voert nu de Sun Sniper een iets opgeleukte Black Rapid voor slechts 49.00 euro systeem en uitvoering/onderdelen praktisch gelijk. Kijk maar op de Calumet site.

gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gijsbert27 » zo okt 18 2009 10:42 pm

hoi allemaal,het gaat hier toch over de black rapid riem ,nu deze voeren ze niet meer ,
en dit omdat de firma sunbounce ,een duitse firma problemen had .
nu heeft de winkel in beilen ,waar ik verder niets mee heb het importeurschap voor de gehele benelux ,
dit is wat mij vertelt is ,niets ten nadele van welke winkel ook ,
groetjes gijs
ps heb net even gekeken en is exact de zelfde riem op wat kleurtjes na ,en wel een beetje goedkoper
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600

mhlmedia
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door mhlmedia » do okt 22 2009 9:17 pm

Ik was vanmorgen bij Cameratools in Apeldoorn en daar had men ook veel Black Rapid spullen.
Nikon D700 - Nikon D750 - Tokina AT-X 16-28mm f/2.8 Pro - Tamron SP 24-70MM F/2.8 DI VC US - Sigma 70-200/2.8 - Nikon AF-S 80-400MM F/4.5-5.6G ED VR - Sigma 1.4 coverter

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » do okt 22 2009 10:45 pm

Heb al enige tijd een Balck rapid in m'm bezit. Naar volle tevredenhied. Echter het dikkere deel van de strap zelf verschoof telkens. En dat werd ik zat.

Ik heb dus mijn originele D300 riem laten paren met de Rapid R!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gewoon de beide banden vande originele riem verwijderd en juist de banden van de Rapid R bewaard. Met deze zaken naar de schoenmaker en die heeft de zaak aan elkaar genaaid. Simpel en toch eenvoudig!!

Bij mij zit er gewoon m'n statiefplaat onder en dat gaat heel best. Ook met de grip eronder geschroefd. Even wennen in portrait maar dat gaat vlot.

Ik doe altijd eerst de Rapid R om en dan pas mijn rugzxak. Gaat prima. Al diverse keren een lange dag op deze manier op stap geweest en het bevalt mij prima. Kan het iedereen aanraden.

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » do okt 22 2009 11:14 pm

Jack the Slipper schreef: Bij mij zit er gewoon m'n statiefplaat onder en dat gaat heel best. Ook met de grip eronder geschroefd. Even wennen in portrait maar dat gaat vlot.

Ik doe altijd eerst de Rapid R om en dan pas mijn rugzxak. Gaat prima. Al diverse keren een lange dag op deze manier op stap geweest en het bevalt mij prima. Kan het iedereen aanraden.
Bij mijn het zelfde verhaal lange dagen gaat prima, het is echt een verlichting aan nek en schouders
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr okt 23 2009 1:54 pm

Brava schreef:
gijsbert27 schreef:de firma calumet voert ze niet meer in hun assortiment

Dat is niet juist Calumet voert nu de Sun Sniper een iets opgeleukte Black Rapid voor slechts 49.00 euro systeem en uitvoering/onderdelen praktisch gelijk. Kijk maar op de Calumet site.
Sun Sniper heft nu ook een nieuwe versie, https://shop.sun-sniper.com/index.php/c ... TEEL-.html, (nog) niet verkrijgbaar bij Calumet. Een beetje duur om op te laten sturen, komt er € 25,90 bij!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » za okt 24 2009 3:24 pm

Cees Laarman schreef: Sun Sniper heft nu ook een nieuwe versie, https://shop.sun-sniper.com/index.php/c ... TEEL-.html, (nog) niet verkrijgbaar bij Calumet. Een beetje duur om op te laten sturen, komt er € 25,90 bij!

????? Nee Cees dan wel gewoon bij Calumet in NL bestellen natuurlijk!!! de NL verzendkosten zijn slechts 8 euro en snel in huis of gewoon eerst bellen dan ophalen en proberen in een van de Calumet filialen in A,dam of R,dam heb je nog een leuke (NAS)middag ook.

Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Ruud_388 » za okt 24 2009 10:05 pm

Of je moet, zoals ik, het geluk hebben een Canadese vrouw te hebben die in de herfstvakantie een weekje naar haar moeder in Calgary gaat en dan vandaag terug komt met een mooie RS-4 R-strap voor hubbie.
En dat alles voor de prijs van € 47,75................reiskosten voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. :lol:
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”