Cees Laarman schreef:Op een statief gaat het ook goed, toch?
Jawel, maar dan staat ie en kijk je er continue naar. Nu hangt de cam een beetje aan een "schroefje" te bungelen.
Cees Laarman schreef:Op een statief gaat het ook goed, toch?
De RVS bevestigingsplug is niet wat je een ''schroefje'' noemt, de kop van de plug is relatief groot en voorzien van een 1 a 2 mm rubberlaag daardoor draai je de plug vast de rubber tussenlaag werkt dan als een extra borg/zekerheid. Voorheen werkte ik met mijn manfrotto bevestigingsplaatje en dus kleinere schroef dat bleef ook altijd zitten maar gaf mij niet het volle vertrouwen. Daarnaast draait de wartel/bevestiging aan de riem 100% vrij rond dus op de plug zelf komen nauwelijks draaikrachten. En dan als afsluiter heb ik de ervaring en lees dat ook van anderen dat je zeker in het begin regelmatig eens kijkt of het spul nog vast zit en dat doet het bij mij al meer dan 1 jaar zonder problemen.Gobert schreef: Nu hangt de cam een beetje aan een "schroefje" te bungelen
gijsbert27 schreef:de firma calumet voert ze niet meer in hun assortiment
Bij mijn het zelfde verhaal lange dagen gaat prima, het is echt een verlichting aan nek en schoudersJack the Slipper schreef: Bij mij zit er gewoon m'n statiefplaat onder en dat gaat heel best. Ook met de grip eronder geschroefd. Even wennen in portrait maar dat gaat vlot.
Ik doe altijd eerst de Rapid R om en dan pas mijn rugzxak. Gaat prima. Al diverse keren een lange dag op deze manier op stap geweest en het bevalt mij prima. Kan het iedereen aanraden.
Sun Sniper heft nu ook een nieuwe versie, https://shop.sun-sniper.com/index.php/c ... TEEL-.html, (nog) niet verkrijgbaar bij Calumet. Een beetje duur om op te laten sturen, komt er € 25,90 bij!Brava schreef:gijsbert27 schreef:de firma calumet voert ze niet meer in hun assortiment
Dat is niet juist Calumet voert nu de Sun Sniper een iets opgeleukte Black Rapid voor slechts 49.00 euro systeem en uitvoering/onderdelen praktisch gelijk. Kijk maar op de Calumet site.
Cees Laarman schreef: Sun Sniper heft nu ook een nieuwe versie, https://shop.sun-sniper.com/index.php/c ... TEEL-.html, (nog) niet verkrijgbaar bij Calumet. Een beetje duur om op te laten sturen, komt er € 25,90 bij!