Witte Ferrari

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
davieson

Witte Ferrari

Bericht door davieson » zo okt 18 2009 10:05 pm

Was vandaag onderweg komt er een witte Ferrari voorbij op de autobaan .. Zat achter het stuur en had dus natuurlijk geen tijd om de camera in te stellen , gauw de camera op sportstand gezet en de vriendin ff bijsturen .. Wou de auto liefhebbers deze foto's niet onthouden.. Heerlijke bak en je ziet ze niet alle dagen lijkt me :)

Afbeelding

Afbeelding

eteuben

Re: Witte Ferrari

Bericht door eteuben » zo okt 18 2009 10:55 pm

Een zeldzaamheid dat je zoiets tegenkomt natuurlijk. En dan ook nog eens scherp op de foto in een rijdende auto. Knap werk...

Zou hem zelf wel in het rood willen trouwens!

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » ma okt 19 2009 11:35 am

it is sowieso een zeldzaamheid dat je die tegenkomt. Het is de Ferrari 360 Challenge Stradale, daar zijn er maar 300 van gemaakt! En dan nog in het wit is helemaal zeldzaam!

Nog mooi op de foto gekregen tijdens het rijden :D

Isflicka

Bericht door Isflicka » ma okt 19 2009 1:13 pm

Fout, het is de Ferrari (F430) 16M Scuderia Spider nummer 499 maar in de zeer zeldzame kleur White Pastellio. Overigens zat dit kenteken eerder op de rode Ferrari 599 maar die is in vlammen op gegaan. Kortom erg mooi om te zien...
Madhouse schreef:it is sowieso een zeldzaamheid dat je die tegenkomt. Het is de Ferrari 360 Challenge Stradale, daar zijn er maar 300 van gemaakt! En dan nog in het wit is helemaal zeldzaam!

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » ma okt 19 2009 2:30 pm

Isflicka schreef:Fout, het is de Ferrari (F430) 16M Scuderia Spider nummer 499 maar in de zeer zeldzame kleur White Pastellio. Overigens zat dit kenteken eerder op de rode Ferrari 599 maar die is in vlammen op gegaan. Kortom erg mooi om te zien...
Madhouse schreef:it is sowieso een zeldzaamheid dat je die tegenkomt. Het is de Ferrari 360 Challenge Stradale, daar zijn er maar 300 van gemaakt! En dan nog in het wit is helemaal zeldzaam!

Zo, zit ik ff te slapen zeg. Je hebt ook gelijk.....was nog niet helemaal wakker.... :cry:

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door woudew » ma okt 19 2009 3:33 pm

Wat wel opvallend is, is dat het nummerbord zwitsers is, terwijl de reclame om dat nummerbord van (ferrari-dealer) Munsterhuis is.

Ik vraag mij dan altijd af welke belasting-route ik nog niet ken :)

yoyo

Bericht door yoyo » ma okt 19 2009 3:40 pm

1. Auto's zijn qua catalogusprijs het geodkoopst van in Europa in Nelderand. Het kan dus een zwitser zijn die hem zelf uit NL heeft gehaald.
2. Ik heb een keer staan praten met een nederlander in een zwitsers gekentekende Audi RS4. De ontduikconstructie die hij mij uitlegde klonkt redelijk aannemelijk, maar had best wat haken en ogen. Zoals hij het voorrekende had het idd extreem veel voordeel als resultaat. Wat ik mij dan altijd afvraag is of dat voordeel er aan het eind van de rit idd nog is. De belastingdienst is ook niet gek.

woudew
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door woudew » ma okt 19 2009 5:28 pm

Ik ken wel een legale mogelijkheid: ik rijdt namelijk zelf rond in een duitse auto op duitse kentekenplaten.
En dat scheelt inderdaad afgrijselijk veel geld.
Hetzelfde kun je ook doen met een RS4 of een Ferrari. En dat scheelt dhr Bos nog meer geld.

Isflicka

Bericht door Isflicka » di okt 20 2009 5:18 pm

Dit is echt geen Zwitser achter het stuur...

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di okt 20 2009 5:22 pm

Isflicka schreef:Dit is echt geen Zwitser achter het stuur...
Hoe zie je dat?
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » do apr 15 2010 11:24 pm

@davieson: schitterend gedaan hoor! Verdient vast ergens een prijsje.

Ik zat me voor te stellen hoe dit gegaan is en dus ben ik even naar de exif gaan kijken.

* Je zag die auto in de verte aan komen razen en toen je zag wat het was dacht je aan een foto;
* je vriendin nam het stuur van je over, met instructies om op de inhaalbaan te blijven zitten;
* camera uit de tas, aanzetten;
-- Timer: 13:52:51 uur;
* sportstand inschakelen, op spiegel richten; vriendin opdracht gegeven naar rechterbaan te gaan;
* meteen scherpstellen, afdrukken, op repeteer?;
-- Timer: 13:54:27 uur;
* Ferrari schiet in 4 seconden voorbij, weer afdrukken...
-- Timer: 13:54:31 uur.

Toch nog minstens anderhalve minuut voor die Ferrari blijven hangen (plus de tijd om de camera uit de tas te halen). Foei toch! :mryellow:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

davieson

Bericht door davieson » vr apr 16 2010 12:13 pm

@ JaapV

Lol :lol: Ik had het niet beter kunnen uitleggen;)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr apr 16 2010 12:26 pm

woudew schreef:Ik ken wel een legale mogelijkheid: ik rijdt namelijk zelf rond in een duitse auto op duitse kentekenplaten.
Hetzelfde kun je ook doen met een RS4 of een Ferrari. En dat scheelt dhr Bos nog meer geld.
Officieel is dat toch helemaal niet toegestaan? :huh: Niet zo vreemd ook, want anders zou half Nederland met andere platen gaan rijden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr apr 16 2010 12:42 pm

Patrick schreef:
woudew schreef:Ik ken wel een legale mogelijkheid: ik rijdt namelijk zelf rond in een duitse auto op duitse kentekenplaten.
Officieel is dat toch helemaal niet toegestaan? :huh: Niet zo vreemd ook, want anders zou half Nederland met andere platen gaan rijden.
Het kan wel, maar dan moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen met wat beperkingen. Ik weet niet precies hoe het zat, maar een kennis van mij werkte en woonde (parttime) in Duitsland, maar is nederlander en woont ook hier en deed hier ook aangifte. Het hing geloof ik ook af bij welke gemeente je ingeschreven bent. Hij had wel de beperking dat hij de enige was die in die auto rond mocht rijden (en echt niemand anders). Overigens mag het geloof ik wel als het een huurauto is of een auto van de baas/zaak (die dan in Duitsland zit).

Nogmaals hoe het precies zit weet ik niet, maar onder bepaalde omstandigheden kan het wel.
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”