Nieuwe Imac?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
iJoost

Re: Nieuwe Imac?

Bericht door iJoost » di sep 29 2009 10:42 pm

yoyo schreef:Wat gebeurt er dan..? uitslag..? :D
Nee, andere nare reacties. Maar laten we het verder maar on topic houden. ;-)

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » wo sep 30 2009 6:53 pm

iJoost schreef:Er komt gemiddeld elke 220 dagen een nieuwe iMac. Dus als je 'm op een willekeurig moment koopt dan is ie na gemiddeld 110 dagen (een kleine 4 maanden) al weer niet meer het nieuwste model. Maar daarom echt niets minder waard gelukkig. Bij mij gaan ze in de regel zes jaar mee. Drie voor mij en nog drie bij de kids of m'n moeder. Dus wachten? Ik gebruik de mijne alvast als je het niet erg vindt. ;-)
Logisch dat modellen elkaar snel opvolgen, maar het gaat me echt niet 'om het nieuwste model te hebben'. Ik vind het gewoon zonde om er deze week met spoed eentje te kopen terwijl ik weet dat ik er over enkele dagen/weken een paar honderd euro korting op krijg, of méér voor hetzelfde geld. Dus tot die tijd maar lekker mobiel behelpen op de MBP... :wink:
Buy film, not megapixels...

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » di okt 20 2009 6:23 pm

Nou, 'ze' zijn er hoor! Nu ook met 27 inch LED display en quad-core, het wachten waard dus... 8)

http://www.apple.com/nl/imac/

Oh ja, ook nog nieuwe toetsenborden, muizen, Airports, Timecapsules etc...

iJoost

Bericht door iJoost » di okt 20 2009 8:02 pm

Kopen dus. Of ga je nu eerst wachten tot "de fouten eruit zijn", dus op de eerste revisie. ;-)

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » di okt 20 2009 8:32 pm

iJoost schreef:Kopen dus. Of ga je nu eerst wachten tot "de fouten eruit zijn", dus op de eerste revisie. ;-)
Tuurlijk niet, Apple maakt toch alleen maar feilloze soft-& hardware? :twisted:
Morgen eentje bestellen dus...

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » di okt 20 2009 9:25 pm

Dan zullen de "oude" type's weer in de aanbieding gaan.
ff a-mac maar weer in de gaten houden :mrgreen:
Nou, van mij ook de groeten

Tobias

Bericht door Tobias » wo okt 21 2009 2:21 pm

Twee maanden geleden een nieuwe laptop aangeschaft en staan te twijfelen over de imac. Wat me tegenhield is dat ik opnieuw cs3 moet aanschaffen en nog wat andere software en dat maakt de overstap best wel kostbaar.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Onno » wo okt 21 2009 6:07 pm

Tobias schreef:Twee maanden geleden een nieuwe laptop aangeschaft en staan te twijfelen over de imac. Wat me tegenhield is dat ik opnieuw cs3 moet aanschaffen en nog wat andere software en dat maakt de overstap best wel kostbaar.
Adobe biedt de mogelijkheid voor een 'cross platform' upgrade. http://graphicssoft.about.com/od/adobe/f/crossgrade.htm
Informeer hiervoor even bij je leverancier of Apple dealer.

Bij 'andere software' kan ik me niet zoveel voorstellen als je daarmee 'kantoorsoftware' bedoelt. Als alternatief voor 'Office' is er het gratis OpenOffice of Apple's iWork (79 Euro). Er is ook leven na Outlook, de Mac biedt 'Mail' en 'iCal'. Als het persé moet is er ook MS Office voor de Mac.

Zo'n nieuwe iMac? Gewoon doen...
Hoewel er een heel groot risico is dat je nooit meer terug wilt naar een Windows ding. 8)

H.Vos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door H.Vos » wo okt 21 2009 7:22 pm

Mijn enthousiasme voor de overstap stijgt per minuut. Om in hedendaagse woordkeuze te blijven: ik ga er voor.
Groet,

Henk
Lid NCN

Sigma 35mm f 1.4
http://500px.com/hvos-5f0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/27580340@N07/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://henconblogadres.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo okt 21 2009 7:35 pm

Ben net bij de A Mac geweest en heb me op de reserveringslijst laten zetten voor een nieuwe 27"-unit :oops:
Geheel vrijblijvend maar emotioneel is het besluit al genomen... En via surfspot krijg ik nog 8% korting ook! :shock:
Overigens zijn de oude modellen in de aanbieding maar bijvoorbeeld de duurste oude is nu maar 50 euro goedkoper dan de op een na duurste nieuwe, die qua specs vrijwel vergelijkbaar is, alleen een nét wat mindere videokaart, maar wel weer een groter scherm. En standaard draadloze muis en toetsenbord. No-brainer wat mij betreft.

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » wo okt 21 2009 9:34 pm

joepert schreef:En via surfspot krijg ik nog 8% korting ook! :shock:
Zo, da's een flinke korting gezien de 9% marge die een authorized reseller normaal gesproken maakt op een mac...
Ik zeg: doen! 8)

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo okt 21 2009 11:33 pm

Ja, heel soms zit er nog wel een voordeeltje aan werken voor een onderwijsinstelling :mrgreen: .

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » do okt 22 2009 10:26 am

joepert schreef:Ja, heel soms zit er nog wel een voordeeltje aan werken voor een onderwijsinstelling :mrgreen: .
Naast de vakantiedagen? :mryellow:

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do okt 22 2009 4:49 pm

iJoost schreef:Kopen dus. Of ga je nu eerst wachten tot "de fouten eruit zijn", dus op de eerste revisie. ;-)
En tegen die tijd zijn er alweer aanwijzingen voor de volgende versie, dus nog even wachten. En als die er is, dan maar even wachten op de 2e generatie, voor het geval er kinderziektes in zitten. En tegen die tijd zijn er alweer....

En zo zit je over 10 jaar nog steeds zonder Mac. Als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben, bestel dan nu een Quadcore i7, die in november pas worden geleverd. Het kan zijn dat er nog een bugje in zit, dat is het risico van de eerste zijn. Als je wacht tot de revisie over 4-6 maanden, dan zit alweer tegen de volgende refresh aan en heb je dus al snel niet meer het nieuwste van het nieuwste, maar wel een degelijke machine. Het leven is vol keuzes...

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

iJoost

Bericht door iJoost » do okt 22 2009 8:25 pm

Het leven is niet alleen vol keuzes maar ook te kort om te wachten. ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”