Amerikaans oorlogs begraafplaats Margraten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Amerikaans oorlogs begraafplaats Margraten

Bericht door roes » ma nov 02 2009 8:33 pm

Hallo,

Ben 2 weken terug in Margraten geweest om Amerikaanse begraafplaats te bezoeken , en ik moet zeggen het heeft weer een hele indruk op mij gemaakt.
het blijft gewoon een apart gevoel als je daar rond loopt en het weer zat ook al niet mee. Het zijn er een paar meer geworden dan 8 foto's ( ik geloof dat het maximale aantal 8 was om te posten of heb ik het nu mis ? ). Ik kon geen keuze maken , dus hier mijn selectie .

1
Afbeelding.

2
Afbeelding.

3
Afbeelding.

4
Afbeelding.

5
Afbeelding.

6
Afbeelding.

7
Afbeelding.

8
Afbeelding.

9
Afbeelding.

10
Afbeelding.

11
Afbeelding.

Zo dat waren een hoop marmeren kruizen.

groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

pbreev

Re: Amerikaans oorlogs begraafplaats Margraten

Bericht door pbreev » ma nov 02 2009 9:00 pm

Hoi Roes,

4, 6 en 7 maken bij mij een enorme indruk. 4 en 6 vanwege de massaliteit van het aantal slachtoffers en 7 vanwege de datum op de steen... zelfs in de laatste dagen van de oorlog kon het voorbij zijn...

Al met al mooie foto's die je hebt gemaakt. RESPECT !! en stilte mijner zijds ...

Groet Patrick

whoami
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door whoami » ma nov 02 2009 10:13 pm

jammer dat de horizon niet recht staat hierdoor kan ik niet goed een oordeel geven omdat het teveel mijn aandacht trekt.

Byzondere plek die ik ook ooit eens wil vastleggen.

Dryade

Bericht door Dryade » di nov 03 2009 8:44 pm

Hoi Roes

Hele mooie serie foto's. Mooi met de herfstkleuren.

Margraten en Henri La chapelle maken altijd indruk. Mijn man en ik hebben 2 graven geadopteerd en via amerika een beetje info gekregen over de betreffende soldaten. Speciaal met memorial Day in mei dan worden de graven opgesierd en de adoptanten leggen bloemen. Ook een heel speciaal sfeertje.

pbreev

Bericht door pbreev » di nov 03 2009 8:47 pm

whoami schreef:jammer dat de horizon niet recht staat hierdoor kan ik niet goed een oordeel geven omdat het teveel mijn aandacht trekt.
Jij bent ook snel afgeleid !! Kom, concentreer je even en je kan zo met serieuze opmerkingen komen.....

whoami
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door whoami » di nov 03 2009 9:14 pm

Jammer dat er zo gereageerd wordt. Het is bedoeld als 'positieve' kritiek.
Of had ik dat niet mogen zeggen omdat het nu om een foto gaat met een droevige geschiedenis?
sorry daarvoor dan.

In mijn 2de regel staat dat het een byzondere plek is (die heb je niet geciteerd).
Dit zijn nou plekken waar je niet veel komt en als je er bent maak ze dan ook gewoon recht (of doe het achteraf). Doe er je best voor (dat is wat ik ermee bedoel)
Landschap met een scheve horizon had ik ook dit commentaar gegeven en waarschijnlijk jij ook.

5,6,8 en 11 vanwege de herfstkleuren

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » di nov 03 2009 9:57 pm

Iets zuidelijker is er idd nog een, Henri chapelle. Ook zeer fotogeniek en mooie plek om stil van te worden.
Maar die horzizon leid mij ook af en das wel te corrigeren! Ondanks dat mooie set fotos, spreken voor zich!
Bijna leeg hier....

pbreev

Bericht door pbreev » di nov 03 2009 10:01 pm

whoami schreef:Jammer dat er zo gereageerd wordt. Het is bedoeld als 'positieve' kritiek.
Of had ik dat niet mogen zeggen omdat het nu om een foto gaat met een droevige geschiedenis?
sorry daarvoor dan.

In mijn 2de regel staat dat het een byzondere plek is (die heb je niet geciteerd).
Dit zijn nou plekken waar je niet veel komt en als je er bent maak ze dan ook gewoon recht (of doe het achteraf). Doe er je best voor (dat is wat ik ermee bedoel)
Landschap met een scheve horizon had ik ook dit commentaar gegeven en waarschijnlijk jij ook.

5,6,8 en 11 vanwege de herfstkleuren
Ik zal op zijn minst alles quoten;

Zo iets vind ik niet positief overkomen. De combinatie van eerste een negatief iets en daarna een positief iets werkt niet. Anders om waarschijnlijk wel.

Eigen volgorde van jou tekst;

"Byzondere plek die ik ook ooit eens wil vastleggen.

jammer dat de horizon niet recht staat hierdoor kan ik niet goed een oordeel geven omdat het teveel mijn aandacht trekt."

Enkel het laatste deel... hoezo kan je geen oordeel meer geven? Omdat "de waterpas" scheef staat... daar kan je toch wel door heen kijken? Het eerste deel is terecht . Het staat niet recht.

"Dit zijn nou plekken waar je niet veel komt en als je er bent maak ze dan ook gewoon recht (of doe het achteraf). Doe er je best voor (dat is wat ik ermee bedoel)"

Maar dat stond er eerst niet ...

Groet Patrick

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » di nov 03 2009 10:14 pm

hallo mede forumleden,

ik zal er voortaan op letten om de horizon recht te houden ( ik ben pas een half jaartje bezig dus ik moet de kneepjes nog ervaren en onder de knie krijgen).
maar ik ben blij met jullie reacties en kritiek ( negatief dan wel positief ) en het laatste wat ik wil is dat jullie over mijn foto's onderling onenigheid hebben.

groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

pbreev

Bericht door pbreev » di nov 03 2009 10:26 pm

roes schreef:hallo mede forumleden,

ik zal er voortaan op letten om de horizon recht te houden ( ik ben pas een half jaartje bezig dus ik moet de kneepjes nog ervaren en onder de knie krijgen).
maar ik ben blij met jullie reacties en kritiek ( negatief dan wel positief ) en het laatste wat ik wil is dat jullie over mijn foto's onderling onenigheid hebben.

groeten Jos
Hoi Jos,

Dat snap ik maar ik vind het ook zo flauw als mensen zo reageren op onder andere jouw post. Ongenuanceerd iets posten ... daar heb ik wel een hekel aan. Fatsoen geldt ook op internet e.d..

Sorry als ik jouw draadje verstier. Was juist niet mijn bedoeling. Ik waardeer jouw draadje en zie ook graag serieuze reacties terug.

Tot zover.

Groet Patrick

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » di nov 03 2009 10:33 pm

roes schreef:hallo mede forumleden,

groeten Jos
Hoi Jos.

Overkomt ons allemaal wel eens, vooral in enthousiame! Ik zet ze dan recht met capture nx. Maar ja moet je die software wel hebben, misschien heb je wat andere software die het ook kan.
Let wel, de fotos zijn ok, het is slechts stukje techniek :D :D
En ach laat ze lekker saampjes gaan toch! Is geen echte onenigheid, klein meninsgverschil hoogstens!

Grts Peter.

p.s. begraafplaasten zijn altijd erg fotogeniek, alleen bij memorials is fotograferen ethisch makkelijker. Bij gewone begraafplaasten heb ik een rem erop terwijl het soms prachtige fotos zou opleveren. Ik rijd elke dag langs een begraafplaats en vooral nu met de ochtend zon en de dauw....maja
Bijna leeg hier....

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » di nov 03 2009 10:51 pm

Hallo Allemaal,

iedereen heeft op zijn manier gelijk met het commentaar op mijn foto's en dat vind ik niet storend , anders was ik niet bij jullie op het forum gekomen.
en ik begrijp Patrick ook heel goed met wat hij uitlegt over de kritiek op mij . ik ga hier gewoon beter van worden en dat is mijn opzet.
Ik ben ook van plan om capture nx aan te schaffen zodat als het nodig mocht zijn een prent bij te werken.

groeten Jos

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 03 2009 10:52 pm

Jullie maken het hier wel gezellig zeg... :?

Ik heb het geheel even doorgelezen. Ik wil voorstellen het er hier bij te laten. Zullen we er van uitgaan dat het allemaal niet zo bedoeld was?

Terug naar de foto's!

Doet me weer denken aan mijn Ieper foto's. Blijft altijd indrukwekkend om te zien.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » di nov 03 2009 11:16 pm

Gezien de foto's en de daarop volgende discussie ben ik van mening dat ieders 'horizon' weer verbreed is.

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » di nov 03 2009 11:22 pm

mooi gezegd Nikon Haak

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”