Marten schreef:Pffff....
en dat op de vrijdag ochtend.
Had ik het beter vrijdagavond kunnen posten
Ik zie op dit forum twee groepen die commentaar geven.
a. de groep die het prettig vindt om wat sensatie te schoppen en totaal geen respect heeft voor een ander, dit uit zich in de keiharde commentaren.
b. de groep die probeert als een foto echt niets is in hun ogen er toch een positief commentaar op te geven d.m.v. verbeterpunten aan te geven.
Beide groepen zeggen in de grond der zaak het zelfde, maar bij de eerste ga je aan je zelf twijfelen en zal je jezelf wel een tweede keer bedenken voordat je weer een foto plaatst.
Bij de tweede groep weet je ook wel dat je foto niet je van het is maar ............... je leert daar iets van en je bent blij met die commentaren, daar kom je verder mee.
Nee ik ga geen namen noemen, maar lees de commentaren er maar eens op na.
En ja degene die denken dat ze zo goed zijn hebben de grootste mond en shokkeren graag anderen.
Maar degenen die werkelijk goed zijn trekken echt niet zo'n grote mond open.
Ik ga de 28e naar Gijs Moonen, dat is werkelijk een grootmeester in het spelen met licht.
Ik heb deze man nog niet één keer iets denigrerends horen zeggen (het zielige stelletje amateurs dat wij zijn) over de cursisten van de vorige workshop.
Daar heb ik respect voor en daar luister ik graag naar, want dan weet ik dat ik in mijn waarde wordt gelaten en niet tot de enkels wordt afgebrand.
Misschien zouden we aan zulke mensen eens een voorbeeld kunnen nemen, dat zal de sfeer voor iedereen zeker ten goede komen.
Groetjes George