Kon je dat erin lezen?Reest schreef:PatrickPatrick schreef: Een ander punt is dat de digitale techniek hele horden nieuwe fotografen hebben opgebracht. Dat zal er ongetwijfeld voor gezorgd hebben dan het GEMIDDELDE technische niveau van SLR eigenaren gedaald is. Ik zie dat eerlijk gezegd niet als een probleem. Ik denk ook dat dat de oorzaak is dat op een forum als het onze veel vragen komen van beginnersniveau.
Blij dat je dit niet als probleem ziet.
Maar ' ons' forum is toch ook voor beginners (zoals ik)?

Ik zei dat ik het geen probleem vind dat er veel mensen zijn die gaan fotograferen. Veel meer dan vroeger, omdat het gewoon veel toegankelijker geworden is. De laatste tijd maken veel mensen de overstap naar spiegelreflexcamera's, omdat die gewoon heel betaalbaar zijn geworden. Die beginnen veelal op standje "auto". Men komt erachter dat je toch wel wat meer kan met zo'n camera als je wat meer weet van de techniek erachter, wat een diafragma doet bijvoorbeeld. En dan komen er weleens absolute beginnersvragen langs. En worden beginnersfouten gemaakt. Dáár is niets mis mee.
Dit is een forum van Nikon-liefhebbers en Nikon eigenaars. Er is ruimte voor iedereen die daarover wil communiceren met anderen. Je hoeft op zich niet eens een Nikon camera te hebben, maar dat helpt natuurlijk wel. Je hoeft er ook niet mee te kunnen omgaan...