Nikon VR site

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
hjanssen

Nikon VR site

Bericht door hjanssen » do mar 01 2007 8:53 pm

Nikonsite over VR en waarom het beter is als ante shake.

http://nikonimaging.com/global/technology/vr/index.htm

vanson

Bericht door vanson » vr mar 02 2007 5:11 pm

Leuk! en erg illustratief. Alleen jammer dat de site nog niet helemaal af is, of nog niet helemaal gevuld. Dat doet toch een beetje af aan het professionele imago van Nikon, maar doet wel uitkijken naar dat laatse beetje content.

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo apr 15 2007 2:38 am

Informatief en onderhoudend
Hans
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

SPIKE

Re: Nikon VR site

Bericht door SPIKE » di apr 17 2007 11:56 pm

hjanssen schreef:Nikonsite over VR en waarom het beter is als ante shake.

http://nikonimaging.com/global/technology/vr/index.htm
Beste Hans,
Inderdaad een mooie site. Echt 100% gestabiliseerde beelden, gezien de filmpjes op deze site, kan ik niet zeggen. Ik heb eerlijkheidshalve geen ervaringen met deze objectieven.

Maar jou bewering: Nikonsite over VR en waarom het beter is als ante shake. Kan je deze onderbouwen?
Ik heb over beide systemen geen negatieven berichten gelezen.

Wel heb ik plaatjes geschoten met de 7D van Minolta, met het antishake gebeuren….EERLIJK, ik heb geen negatieven punten kunnen ontdekken.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo apr 18 2007 8:55 am

Ik kan er wel een paar bedenken:
1. stabilisatie op het punt waar dit het minste verschuiving kost (vooral met lange lenzen een groot voordeel) en geoptimaliseerd voor iedere specifiek objectief.
2. Ook de optische viewfinder wordt gestabiliseerd
3. AF beeld is gestabiliseerd, waardoor betere prestaties
4. Beetje zacht, maar ik vind het een prettiger idee als er met een stukje glas wordt gerammeld dan met mij CCD. Deze laatste kan ik niet objectief onderbouwen.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”