Fotoalbum topic

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Fotoalbum topic

Bericht door ReneG » do nov 12 2009 4:40 pm

Ik gebruik sinds kort het eerder genoemde Profotonet.

De foto's in de albums zien er uitstekend uit (losse afdrukken trouwens ook), precies zoals ze eruit zien op mijn gecalibreerde beeldscherm. Ze drukken albums op fotopapier. Ook fijne software om mee te werken met veel mogelijkheden. Enige nadelen die ik kon vinden is dat ze nog geen omslagen of kaften voor hun albums drukken, al zeggen ze op de site dat die mogelijkheid binnenkort beschikbaar wordt. Verder kan de upload erg groot worden als je hoge kwaliteit foto's gebruikt, wat lastig kan zijn voor mensen met een trage internet verbinding. Ze versturen overigens op rekening, dus geen betalingen vooraf, gewoon rekening achteraf binnen 8 dagen betalen per bank. Eenvoudig.

Verder heb ik recent een fotoboek bij TNT laten maken (ik had een kortingsbon). Dat was een drama.

De software werkte op zich goed en snel, met veel opties, doch iets minder mogelijkheden dan bij Profotonet. De glans van de hoogglans optie zag er echter op de een of andere manier 'nep' uit. Een aantal foto's waren veel te donker. Een foto van een huis dat overdag is genomen was bijna een foto in de schemering geworden. Toegeven het huis was wit en er hing een blauwwitte lucht achter, maar dit was extreem gecorrigeerd. Ik had overigens ook niet om correctie gevraagd... Sommige foto's hadden ook een verschrikkelijke rode of blauwe kleurzweem. Een bruine aap in een boom tegen een bruin-groene achtergrond was bijna smurfen-blauw. :? Ook viel op dat de upload maar een fractie was van het formaat van de jpeg's die ik gebruikte om het boek te vullen, deze was een factor 8 kleiner. Er lijkt dus een of andere vorm van compressie te worden toegepast op de jpegs. Nog een klein minpuntje was ook dat ik de binnenkant van de kaft van het boek niet aan kon passen, dus die is altijd wit ongeacht de achtergrond die je in de rest van het boek kiest...

Kortom ik bestel zeker niet meer bij TNT, ook al is het goedkoper. Het volgende album komt weer van Profotonet (en hopelijk kunnen ze dan ook kaften en/of omslagen leveren).
Spul waarmee je foto's maakt...

HH nikon
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door HH nikon » di dec 01 2009 10:17 am

Ik heb tweemaal een album bij Blurb laten maken en ben daarover dik tevreden.
Enkele foto's van mijn eerste boek (33 x 28 cm, 276 pag.)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(meer foto's van deze boeken staan op http://picasaweb.google.com/HHNikon59/F ... directlink)
Belangrijkste reden om Blurb te kiezen; dit is de enigste albumdrukker waar je albums van meer dan 150 pagina's kunt laten maken (tot 440 pagina's mogelijk).
Ben op dit moment weer bezig aan album van 200 pag. met harde kaft met foto-opdruk. Formaat large Landscape (33 x 28cm) kost 91,95.
No Guts No Glory!

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di dec 01 2009 11:26 am

Dat ziet er goed uit, Hans!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » di dec 01 2009 2:51 pm

Bedankt Hans,

Het grote boek van Blurp ziet er inderdaad mooi uit.
Ook de grote hoeveelheid pagina's spreekt mij wel aan. Het was met 125 pagina's de laatste keer flink strepen.
Het volgende boek wordt dus een Blurp, in 2010.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » di dec 01 2009 3:11 pm

ik ben ook een tevreden blurb gebruiker.
zie verder mijn onderschrift bij boeken
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » di dec 01 2009 4:26 pm

Hoe lang duurt het eer je het album thuis hebt? Ik heb 3x albums via iPOhoto besteld (ziet er uitstekend uit), maar het duurt zo'n 2 weken eer het in huis is.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » di dec 01 2009 4:42 pm

Ruud V. schreef:Hoe lang duurt het eer je het album thuis hebt? Ik heb 3x albums via iPOhoto besteld (ziet er uitstekend uit), maar het duurt zo'n 2 weken eer het in huis is.
mijn blurbs zijn 7-10 dagen onderweg....
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » di dec 01 2009 5:08 pm

Goed draadje Kees!

Moet echt vaker boeken maken maar die tijd ppfffff :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

patrick91

Bericht door patrick91 » do jan 21 2010 9:50 pm

95% van de fotoboeken worden geprint op machines van HP, de HP indigo. Verschillende aanbieders laten hun albums printen bij 1 hele grote speler (albumprinter).
Het beste lijkt het mij om je boek te bestellen in de minst drukke periode, dus niet net na de vakantie bijvoorbeeld. Dan is er minder druk op de produktie en krijg je misschien een beter boek?

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di jan 26 2010 5:18 pm

Ik had nog een aantal vakanties/onderwerpen te bewerken voor een fotoboek.

Nadat ik een fotoboek had gezien van de HEMA, heb ik stoute schoenen aangetrokken en vandaag van onze skivakantie in december 2009 een boek in elkaar gezet. Ik heb gekozen voor XL vierkant, dus 30 x 30 cm, met een eigen foto op de voorkant. Ruim 80 pagina's en 206 foto's. Wat mij opviel is dat de software zeer gebruiksvriendelijk werkt en dat je als opties de plug-ins van PS kunt inladen (in mijn geval Color Efex). Lijkt handig op het eerste gezicht, maar ja, ik bewerk al mijn foto's voordat ik overga tot het maken van een fotoboek. Enfin, je kunt dan tijdens je creatieve proces nog creatiever worden......

Thuis laten bezorgen kostte niets extra, dus daarvoor gekozen. Betalen via iDEAL. Verwerkingstijd zou ongeveer 6 werkdagen moeten zijn.

Zodra het pakket is afgeleverd, zal ik wat foto's van het boek maken en vertellen wat mijn uiteindelijke conclusie is.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » di jan 26 2010 6:23 pm

KvP schreef:Ik heb zojuist vernomen dat de Fotoalbum.nl software exact dezelfde is als die van Ringfoto.nl

Beide bedrijven gebruiken CEWE color een centrale in Duitsland, CEWE bied haar resellers aan om het programma te “whitelabellen” zodat het lijkt dat het hun programma is.
Kijk maar eens in rtf bestand wat er bij wordt geleverd daar zie de licentie overeenkomst van CEWE.

Wel goed om dit te weten want dan kunnen we fotoalbum.nl of ringfoto.nl gebruiken afhankelijk wie op dat moment het goedkoopste is.
Albertheijn doet het ook met CEWE color.

Gr Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » di jan 26 2010 6:34 pm

Leuk draadje!
Maar als je kijkt wat hier soms gebeurt:
1. foto's maken
2. upload naar computer
3. evt. bewerken
4. upload naar albumknutselaar
5. albumknutselaar maakt album
6. na ontvangst album foto's van albumfoto's
7. evt. bewerken
8. upload naar NCN forum

... moet ik wel even glimlachen.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di jan 26 2010 6:39 pm

.......... als het maar geen uitlachen wordt!

Jolanda
:mryellow:

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » di jan 26 2010 7:49 pm

Jolanda schreef:.......... als het maar geen uitlachen wordt!

Jolanda
:mryellow:
Oh ... zeker niet!!
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za jan 30 2010 11:32 am

Fotoboek via HEMA:

Op dinsdag het bestand per mail verzonden en via iDeal betaald. Meteen bevestiging dat het boek werd verwerkt. Op woensdag mail dat fotoboek geprint was en voor verzending gereed lag. Op donderdag ontvangen, keurig verpakt.

Ik ben heel tevreden over afhandeling, werkwijze en het uiteindelijke resultaat. Wat mij betreft een blijvertje. Ik had gekozen voor een XXL-formaat vierkant, 30 x 30 cm. Totaal 206 foto's verdeeld over 73 pagina's. Foto op kaft resulteerde in meerprijs van € 9,95. Er was nog een mogelijkheid om alle pagina's op fotopapier af te drukken, dat kwam op ongeveer € 20,00 voor het hele boek erbij. Heb ik deze keer NIET gedaan, omdat ik eerst de normale print-output-kwaliteit wilde zien en voelen. Uiteindelijk kostte dit fotoboek mij iets van € 75,00.

De kaft: Een avondfoto over laten lopen over de gehele pagina met zwarte achtergrond:

1. Afbeelding

Pagina's met verschillende foto's:

2. Afbeelding

Pagina met 1 foto over dubbele pagina, foto uitgekozen vanwege de kleuren:

3. Afbeelding

De bindingswijze:

4. Afbeelding

Al met al ben ik zeer tevreden met dit boek. Mooie prijs-kwaliteitverhouding.
Mijn volgende boek over Berlijn gaat ook via deze leverancier. Wellicht dat ik de volgende keer wel de optie fotopapier gebruiken zal aanvinken.

Groeten,
Jolanda

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”