NijlGans 2x
- roes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: NijlGans 2x
Mooie platen Arno , goed vastgelegd.
groeten Jos
groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
- Cees
- Forumlid
Lekkere platen, Arno!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
arno ik ben benieuwd waar je scherpstelpunt zit op foto 1 want het lijkt dat de linker vleugel van de achterste vogel wel scherp is
en de rest van de foto niet.
foto 2 is ook niet scherp arno dus ik heb het idee dat je focus ernaast zit , misschien kan je dat is is testen met een focus kaart.
Het enige verschil dat ik tot nu toe kan ontdekken in vergelijking met mijzelf is dat ik mijn diafragma knijp met de converters ertussen.
het is inderdaad een witgatje arno , deze schoot ik op 850 mm met de 1.7 ertussen op F9

foto 2 is ook niet scherp arno dus ik heb het idee dat je focus ernaast zit , misschien kan je dat is is testen met een focus kaart.
Het enige verschil dat ik tot nu toe kan ontdekken in vergelijking met mijzelf is dat ik mijn diafragma knijp met de converters ertussen.
het is inderdaad een witgatje arno , deze schoot ik op 850 mm met de 1.7 ertussen op F9

ruud schreef:arno ik ben benieuwd waar je scherpstelpunt zit op foto 1 want het lijkt dat de linker vleugel van de achterste vogel wel scherp is
[FOTO]
Ruud ik ga dit weekend eens aan de slag met een focuskaart. De eerste foto was een lucky shot en de tweede tjsa...misschien iets te snel uit de serie gehaald...nog even de rest checken...
Diafragma verder knijpen voor non-actie foto's moet ik idd wat meer doen...Ik zat nu weer teveel in de zo kort mogelijke shuttertijd modus...en dus F5.6....nu even inregelen weer...
Foto 1 is het ook voor mij, alleen vind ik hem wat donker en het kan scherper. Ik heb de vrijheid genomen hem wat te bewerken.
Als ik hem weg moet halen zeg je het maar.

Groet,
Irwan
Als ik hem weg moet halen zeg je het maar.

Groet,
Irwan
Ruud, ik vroeg mij af of het glaasje dat in het objectieflenshoudertje zit er misschien uit zou moeten...?
-
- Forumlid
nee die hoeft er niet uit arno , gewoon laten zitten dus.
vind de bewerking van irwan wel geslaagd overigens.
groet ruud
vind de bewerking van irwan wel geslaagd overigens.
groet ruud
Dank je Ruud.
Maar Arno heeft hier een mooi doublet geschoten hoor.
Gr. Irwan
Maar Arno heeft hier een mooi doublet geschoten hoor.
Gr. Irwan
Al foto's sorterende eens vaker op de scherpte vs diafragma gelet en het blijkt inderdaad dat de meeste foto's op F5.6 eerder onscherper zijn ...tenzij het een redelijk verre vluvhtshot is.
Bij 6.3/7.1 worden ook de vluchtshots nog een tik scherper maar al helemaal de dichterbij opnamen (geen groot nieuws op zich, maar ook bij een F5.6 van dichtbij mag je hopen/verwachten dat je het oog van een vogel scherp krijgt, maar hiervoor zal er net te weinig scherptediepte zijn icm evt AF onnauwkeurigigheid/beweging).

Bij 6.3/7.1 worden ook de vluchtshots nog een tik scherper maar al helemaal de dichterbij opnamen (geen groot nieuws op zich, maar ook bij een F5.6 van dichtbij mag je hopen/verwachten dat je het oog van een vogel scherp krijgt, maar hiervoor zal er net te weinig scherptediepte zijn icm evt AF onnauwkeurigigheid/beweging).

-
- Forumlid
vind dit geen verkeerde foto arno met de converter ertussen , zodra ik weer wat meer tijd heb ga ik
ook weer is wat experimenteren met de converters ertussen voor de vliegbeelden.
groet ruud
groet ruud
Ik heb het vermoeden dat jij met de 1.7 ertussen het voordeel van scherptediepte hebt EN de mm's, hierbij het voordeel dat als je op shutter-prio gaat dat het diafragma niet groter gaat door de converter (F6.ruud schreef:vind dit geen verkeerde foto arno met de converter ertussen , zodra ik weer wat meer tijd heb ga ik
groet ruud

Voor stills zou 5.6 moeten kunnen (met een beperkte scherptediepte maar dan wel een oog scherp) maar ik verwacht dat het pas lekker werkt als de afstand niet te groot is....maar dat wordt nog onderzocht