NijlGans 2x

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Arno P

NijlGans 2x

Bericht door Arno P » di dec 01 2009 8:47 pm

Afbeelding

Arno P

Re: NijlGans 2x

Bericht door Arno P » di dec 01 2009 9:02 pm

Bijvangst (witgat?)

Afbeelding

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » di dec 01 2009 9:16 pm

Mooie platen Arno , goed vastgelegd.

groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di dec 01 2009 9:17 pm

Lekkere platen, Arno!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » di dec 01 2009 9:20 pm

arno ik ben benieuwd waar je scherpstelpunt zit op foto 1 want het lijkt dat de linker vleugel van de achterste vogel wel scherp is
en de rest van de foto niet.
foto 2 is ook niet scherp arno dus ik heb het idee dat je focus ernaast zit , misschien kan je dat is is testen met een focus kaart.
Het enige verschil dat ik tot nu toe kan ontdekken in vergelijking met mijzelf is dat ik mijn diafragma knijp met de converters ertussen.

het is inderdaad een witgatje arno , deze schoot ik op 850 mm met de 1.7 ertussen op F9

Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » di dec 01 2009 9:41 pm

ruud schreef:arno ik ben benieuwd waar je scherpstelpunt zit op foto 1 want het lijkt dat de linker vleugel van de achterste vogel wel scherp is
en de rest van de foto niet.
foto 2 is ook niet scherp arno dus ik heb het idee dat je focus ernaast zit , misschien kan je dat is is testen met een focus kaart.
Het enige verschil dat ik tot nu toe kan ontdekken in vergelijking met mijzelf is dat ik mijn diafragma knijp met de converters ertussen.

het is inderdaad een witgatje arno , deze schoot ik op 850 mm met de 1.7 ertussen op F9

[FOTO]

Ruud ik ga dit weekend eens aan de slag met een focuskaart. De eerste foto was een lucky shot en de tweede tjsa...misschien iets te snel uit de serie gehaald...nog even de rest checken...
Diafragma verder knijpen voor non-actie foto's moet ik idd wat meer doen...Ik zat nu weer teveel in de zo kort mogelijke shuttertijd modus...en dus F5.6....nu even inregelen weer...

GdP

Bericht door GdP » di dec 01 2009 10:23 pm

Het gaat de goede kant op Arno! Foto 1 vind ik de mooiste.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di dec 01 2009 10:41 pm

Foto 1 is het ook voor mij, alleen vind ik hem wat donker en het kan scherper. Ik heb de vrijheid genomen hem wat te bewerken.
Als ik hem weg moet halen zeg je het maar.

Afbeelding

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Arno P

Bericht door Arno P » wo dec 02 2009 9:49 am

Ruud, ik vroeg mij af of het glaasje dat in het objectieflenshoudertje zit er misschien uit zou moeten...?

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » wo dec 02 2009 4:32 pm

nee die hoeft er niet uit arno , gewoon laten zitten dus.
vind de bewerking van irwan wel geslaagd overigens.

groet ruud

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo dec 02 2009 5:46 pm

Dank je Ruud.
Maar Arno heeft hier een mooi doublet geschoten hoor.

Gr. Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Arno P

Bericht door Arno P » do dec 03 2009 9:20 pm

Al foto's sorterende eens vaker op de scherpte vs diafragma gelet en het blijkt inderdaad dat de meeste foto's op F5.6 eerder onscherper zijn ...tenzij het een redelijk verre vluvhtshot is.
Bij 6.3/7.1 worden ook de vluchtshots nog een tik scherper maar al helemaal de dichterbij opnamen (geen groot nieuws op zich, maar ook bij een F5.6 van dichtbij mag je hopen/verwachten dat je het oog van een vogel scherp krijgt, maar hiervoor zal er net te weinig scherptediepte zijn icm evt AF onnauwkeurigigheid/beweging).

Afbeelding

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » do dec 03 2009 10:07 pm

vind dit geen verkeerde foto arno met de converter ertussen , zodra ik weer wat meer tijd heb ga ik
ook weer is wat experimenteren met de converters ertussen voor de vliegbeelden.

groet ruud

Arno P

Bericht door Arno P » do dec 03 2009 10:50 pm

ruud schreef:vind dit geen verkeerde foto arno met de converter ertussen , zodra ik weer wat meer tijd heb ga ik
ook weer is wat experimenteren met de converters ertussen voor de vliegbeelden.

groet ruud
Ik heb het vermoeden dat jij met de 1.7 ertussen het voordeel van scherptediepte hebt EN de mm's, hierbij het voordeel dat als je op shutter-prio gaat dat het diafragma niet groter gaat door de converter (F6.8). Bij shutter prio en geen converter of een 1.4TC kan het toch op F4/F5.6 uit komen en dan zit je weer met een lagere kans op scherpte.
Voor stills zou 5.6 moeten kunnen (met een beperkte scherptediepte maar dan wel een oog scherp) maar ik verwacht dat het pas lekker werkt als de afstand niet te groot is....maar dat wordt nog onderzocht :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”