Texel in zwart wit

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Texel in zwart wit

Bericht door ArendV » wo dec 02 2009 8:01 pm

Prachtige serie Noortje, met 4 voor mij als de uitschieter.
Ik vraag me inderdaad af of gebrek aan contrast een probleem is bij een aantal foto's, denk eerder dat ze iets te donker zijn zoals Cees al aangaf, zeker de vuurtoren van 4 (schuif de exposure maar wat omhoog en de foto wordt veel beter).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Witkee

Bericht door Witkee » wo dec 02 2009 8:17 pm

Mooie foto's mieke, wat ik wel vreemd vind is dat je hier kennelijk met allerlei bewerkingen e.d goed raad weet, terwijl je in je andere posting van Portret beoordeling doet overkomen alsof je van geen toeten of blazen weet, vanalles door elkaar haalt, maar uiteindelijk toch heel goede foto's weet te maken .Houd je nu iemand voor de gek of ben ik het?
Nogmaals ik vind je foto's iig niet gek..

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » wo dec 02 2009 9:34 pm

Heerlijk dat begrip Germay. :D
groet,
Mieke

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo dec 02 2009 9:55 pm

Mooie serie Noortje. Zwart/wit past hier goed. Het meeste is al gezegd. Nr 4 is favoriet hier.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » do dec 03 2009 8:04 pm

Witkee schreef:Mooie foto's mieke, wat ik wel vreemd vind is dat je hier kennelijk met allerlei bewerkingen e.d goed raad weet, terwijl je in je andere posting van Portret beoordeling doet overkomen alsof je van geen toeten of blazen weet, vanalles door elkaar haalt, maar uiteindelijk toch heel goede foto's weet te maken .Houd je nu iemand voor de gek of ben ik het?
Nogmaals ik vind je foto's iig niet gek..
------------------------------------------
:huh: ik houd niemand voor de gek hoor. Dit is mijn 3e portret, de andere 2 heb ik zo maar gekiekt, hoewel die ook niet slecht uitpakten. Maar echt mooi? Nee, ik zie er mooiere voorbij komen. En dat meen ik echt. Bovendien was dit een spontane actie om eens te kijken of ik 2 ogen scherp kreeg, nou dat lukte dus niet en daarom deze vraagstelling bij dat portret.
Het origineel van de portret was rechthoekig, in kleur en heb als studieobject de boel omgezet naar zwart wit en hem vierkant gemaakt.

Mijn voorkeur gaat uit naar stillevens. Zoek op: noortje53, of knoflook, of: koffie koffie lekker bakkie koffie. Dat zie je waar mijn interesse ligt. Dat waren overigens ook eerste mooie platen die uit de camera rolden, want daarvoor heb ik alleen maar gekiekt. Maar door die knoflook ben ik wel geinteresseerd geraakt in stillevens. Maar als je de commentaren lees bij die knoflook lopen de menigen ook uiteen. Maar altijd stillevens maken wordt ook saai, ik ben wel het type mens van: je moet alles een keer geprobeerd hebben.

Verder: een zwarte serie zoals deze Texelse heb ik ook niet eerder gedaan. Sommige vind ik in kleur niet mooi, vandaar de keuze voor zwart wit. En dan een beetje dramatisch maken. Meer niet.
Ik schiet wel altijd in NEF, zodat ik er nog wat mee kan als een foto niet helemaal is wat ik wilde. Door een lichte handicap breng ik mijn tijd meer achter de computer door dan op lokatie, dus bewerken gaat me niet slecht af, maar als je de commentaren leest bij de Texelse serie dan zie je dat het echt niet allemaal perfect is.
Dus? ik hou me echt niet van de domme hoor. :wink: Wat betekent nou iig.?
Groet,
Mieke

Witkee

Bericht door Witkee » vr dec 04 2009 9:42 am

iig is een beetje sms taal, ik dacht dat het inmiddels al opgenomen zou zijn in de van Dale.....,( in ieder geval) iig succes met je hobby en veel plezier.
groet Kees

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”