D90 500/f4 Front back focus testje..conclusie???

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Arno P

Re: D90 500/f4 Front back focus testje..conclusie???

Bericht door Arno P » zo dec 06 2009 3:31 pm

flitslicht schreef:
Arno P schreef: Ik zou dus vooral een test maken op de afstand waarop je de lens normaal gebruikt.
Helaas blijven de vogels niet op 1 afstand vliegen, lopen, zwemmen...anders was het een optie geweest :wink:

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo dec 06 2009 5:24 pm

Arno P schreef:
flitslicht schreef:
Arno P schreef: Ik zou dus vooral een test maken op de afstand waarop je de lens normaal gebruikt.
Helaas blijven de vogels niet op 1 afstand vliegen, lopen, zwemmen...anders was het een optie geweest :wink:
OK, als jij altijd vliegende vogels fotografeert op 5,5 meter afstand zit je in ieder geval gebeiteld :shock:

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » zo dec 06 2009 6:14 pm

arno je hebt de test gedaan op 500mm , het kan zo maar zijn dat je met een converter wel afwijkt dit was bij huib wel
het geval volgens mij.
Dus misschien zou je het ritueel nog is kunnen herhalen met de converter ertussen .

groet ruud

Arno P

Bericht door Arno P » zo dec 06 2009 6:19 pm

ruud schreef:arno je hebt de test gedaan op 500mm , het kan zo maar zijn dat je met een converter wel afwijkt dit was bij huib wel
het geval volgens mij.
Dus misschien zou je het ritueel nog is kunnen herhalen met de converter ertussen .

groet ruud
Klopt, ik ga dat ook nog eens checken...in ieder geval altijd leerzaam...

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”