@ Caroline: Die scheids is helemaal niet zo'n geweldig scherpe foto. Integendeel! (Ik meen dat hij met 300 mm gemaakt is. )
Jij kunt met je 17-55 messcherpe platen maken, zie mijn eerder commentaar.
groet,
Marten
Rode beelden met mijn D200
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat overigens niet inhoud dat je met een 300mm geen scherpe foto's kunt makenMarten schreef:@ Caroline: Die scheids is helemaal niet zo'n geweldig scherpe foto. Integendeel! (Ik meen dat hij met 300 mm gemaakt is. )

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Fera Albi
- Clublid
't is een mooi en expressief portret van een scheids (met wat oververhitte kleuren)
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Beste allemaal, jullie adviezen hebben mij weer hoop gegeven in het gebruik van mijn D200, in RAW ga ik mij verdiepen, en die grijskaart koop ik, fijn dat dit forum altijd weer de expertise heeft van een divers, maar vooral professioneel, gezelschap.
Caroline, scherpte heb je in de hand, letterlijk, ik gebruik een hoge sluitertijd, let altijd op mijn scherptediepte, gebruik een eenbeen statief, en natuurlijk een hele fijne VR lens, de 80 400 mm van Nikon.
Sorry aan alle kopers, met de D200 ga ik nog even door.
Alle leden die mijn rode scheidsrechter hebben gecorrigeerd, dank, dank, dank
Caroline, scherpte heb je in de hand, letterlijk, ik gebruik een hoge sluitertijd, let altijd op mijn scherptediepte, gebruik een eenbeen statief, en natuurlijk een hele fijne VR lens, de 80 400 mm van Nikon.
Sorry aan alle kopers, met de D200 ga ik nog even door.
Alle leden die mijn rode scheidsrechter hebben gecorrigeerd, dank, dank, dank
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik zie in beide opnamen, maar abosoluut bij de tweede opname tevens een enorm hoog "blauw" gehalte in de "grijze" haren en iets minder in de glans op het voorhoofd.Fera Albi schreef: Met het vorderen van de avond worden de blauwe golflengten, meer en meer geabsorbeerd door de atmosfeer en de langere rode golflengte krijgt dus meer en meer de boventoon. Resultaat: Een mooie rode ballon van een zon die zachtkens in de zee zakt.
Hans
Nu heb je altijd wel een verschil in kleurtemperatuur in schaduw en zonkant, maar deze combinatie vind ik toch wel erg extreem qua kleurweergave.
Misschien een kwestie van teveel saturatie geven van je opnamen bij verwerking in Photoshop of Capture ??
Vriendelijke groet, Léon Obers