nieuw AF-S 300mm 2.8 G II ED VR en AF-S TC-20E III
Re: nieuw AF-S 300mm 2.8 G II ED VR en AF-S TC-20E III
Het laat wel zien wat Nikon als zijn paradepaardjes beschouwd...
AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 300mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II
en dus ook :
AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II :mrgreen:
AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 300mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II
en dus ook :
AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II :mrgreen:
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een beetje mondiaal georiënteerd consument kijkt natuurlijk wel wat verder dan de dijken breed zijn.JerryBig schreef:De prijs in de VS is $5899, dat is zoals te doen gebruikelijk veel goedkoper dan in Europa. Omgerekend zo'n €4000 tegen een prijs van €6050 in Europa.
Een uitkomst hoor, dat internet...

Laatst gewijzigd door Marten op do dec 10 2009 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Heb jij ooit een Nikon Nederland adviesprijs betaald in een winkel ????JerryBig schreef:De prijs in de VS is $5899, dat is zoals te doen gebruikelijk veel goedkoper dan in Europa. Omgerekend zo'n €4000 tegen een prijs van €6050 in Europa.![]()
![]()
M.a.w. je wordt genaaid (tenminste als je het kunt betalen, ik niet dus.)
- mike
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vanaf 29 januari te koop voor een adviesprijs van: €6299,- volgens deze link http://www.fotografie.nl/nieuws/36023/n ... econverter.
En weer geen betaalbare tele/zoom
Gr. Michel
En weer geen betaalbare tele/zoom

Gr. Michel
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Zelf denk ik aan een winkelprijs van net onder de 5000, om te beginnen, daarna nog iets zakken.
Maar ja, we leven in een vrij land, winkels mogen de prijs vragen die ze willen en de klant is koning.
In de USA is te denken aan $5,500 + 8% lokale BTW + verzendkosten + Nederlandse BTW + inklaringskosten. Wat je ver haalt is lekker maar tegenwoordig wel duurder.
Maar ja, we leven in een vrij land, winkels mogen de prijs vragen die ze willen en de klant is koning.
In de USA is te denken aan $5,500 + 8% lokale BTW + verzendkosten + Nederlandse BTW + inklaringskosten. Wat je ver haalt is lekker maar tegenwoordig wel duurder.
Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.
Dat die dure tele van 300mm weer een nieuw likje vernis gekregen heeft, daar word ik niet direct warm van. Omdat die wel erg duur is, zal ik die op zijn minst voorlopig niet aanschaffen, als ik dat al ooit doe.
Die nieuwe teleconverter kan mij wellicht nog eens van pas komen.
Nikon moet eens komen met lichtsterke groothoekobjectieven. Een AF-S 24mm f/1.4G en een AF-S 35mm f/1.4G bijvoorbeeld. En een lichtsterkere 28mm kan ook geen kwaad. Want het huidige aanbod met die 24mm- en 28mm-oudjes van maar f/2.8 vind ik wel erg schamel. Kom op zeg, zo kun je toch niet concurreren met Canon?!
Dat die dure tele van 300mm weer een nieuw likje vernis gekregen heeft, daar word ik niet direct warm van. Omdat die wel erg duur is, zal ik die op zijn minst voorlopig niet aanschaffen, als ik dat al ooit doe.
Nikon moet eens komen met lichtsterke groothoekobjectieven. Een AF-S 24mm f/1.4G en een AF-S 35mm f/1.4G bijvoorbeeld. En een lichtsterkere 28mm kan ook geen kwaad. Want het huidige aanbod met die 24mm- en 28mm-oudjes van maar f/2.8 vind ik wel erg schamel. Kom op zeg, zo kun je toch niet concurreren met Canon?!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dan lijkt een 70-200 f/4, al dan niet met VR (liefst beide smaken) me strategisch gezien slimmer.Remco H schreef:Nikon moet eens komen met lichtsterke groothoekobjectieven. Een AF-S 24mm f/1.4G en een AF-S 35mm f/1.4G bijvoorbeeld. En een lichtsterkere 28mm kan ook geen kwaad. Want het huidige aanbod met die 24mm- en 28mm-oudjes van maar f/2.8 vind ik wel erg schamel. Kom op zeg, zo kun je toch niet concurreren met Canon?!
On topic: ik ben totaal niet in de markt voor zo'n 300 mm f/2.8 ding (het is feitelijk mijn droomlens, zelfs de "oude" versie), maar ik denk dat het langere tele-werk voor Nikon van belang is om veel professionele fotografen, die nog steeds veel van Canon spullen overstappen op Nikon vanwege de D700, D3, D3x en D3s, aan zich te binden. Canon maakt in dat bereik toch wel erg goede objectieven. Sec genomen zijn (waren?) ze beter dan de Nikon tegenhangers.
De Olympische spelen komen eraan, dat betekent hordes fotografen die de nieuwe 3Ds en 300mm+TC goed kunnen gebruiken (misschien zelfs een paar overlopers erbij van C, of die even de apperatuur van N shooters mogen proberen? Ik schat toch dat de meerderheid een cam van de zaak heeft, dus geld speelt een ondergeschikte rol. De lens komt nog op tijd uit, en de consumers moeten maar even wachten tot de PMA voordat die tevreden gesteld worden.Remco H schreef:Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
ZeroDex schreef:De Olympische spelen komen eraan, dat betekent hordes fotografen die de nieuwe 3Ds en 300mm+TC goed kunnen gebruiken (misschien zelfs een paar overlopers erbij van C, of die even de apperatuur van N shooters mogen proberen? Ik schat toch dat de meerderheid een cam van de zaak heeft, dus geld speelt een ondergeschikte rol. De lens komt nog op tijd uit, en de consumers moeten maar even wachten tot de PMA voordat die tevreden gesteld worden.Remco H schreef:Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.
Goed gezien.......Eerst zorgen dat de pro mensen een Nikon hebben en de amateur volgt dan vanzelf.
Met de komende grote sport evenementen in het vooruitzicht gaat men eerst het top segment aanvullen.
Maar wel erg mooi spul hoor............. :mrgreen:
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Van mij mogen ze best de spullen uitbrengen, die ze uitgebracht hebben. Maar ik zou het leuk vinden om ook eens iets uitgebracht te zien worden wat mij aanspreekt.ZeroDex schreef:De Olympische spelen komen eraan, dat betekent hordes fotografen die de nieuwe 3Ds en 300mm+TC goed kunnen gebruiken (misschien zelfs een paar overlopers erbij van C, of die even de apperatuur van N shooters mogen proberen? Ik schat toch dat de meerderheid een cam van de zaak heeft, dus geld speelt een ondergeschikte rol. De lens komt nog op tijd uit, en de consumers moeten maar even wachten tot de PMA voordat die tevreden gesteld worden.Remco H schreef:Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.
Misschien komt het nog eens waar ik op hoop. En zo niet, dan moet er maar wat Canon-apparatuur bij komen in mijn verzameling.

- Cees
- Forumlid
Remco H schreef:(Of vloek ik dan erg hard op dit forum?
)
Nee hoor, al die zoetgevooisde klanken..........

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Weet iemand of dit nieuwe objectief compatible is met de TC-17E II ?
En uiteraard of de AF dan nog werkt ...
Ik ben van plan dit objectief een keer te huren voor een shoot en kan die informatie bij zowel het objectief als de teleconverters of elders nergens (expliciet) vinden.
De VR op m'n 105 micro is ook van het type II en daar werkt de AF van de TC-17E II (toch wel) op.
Ik ben van plan dit objectief een keer te huren voor een shoot en kan die informatie bij zowel het objectief als de teleconverters of elders nergens (expliciet) vinden.
De VR op m'n 105 micro is ook van het type II en daar werkt de AF van de TC-17E II (toch wel) op.

Laatst gewijzigd door Myriad op za feb 06 2010 10:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Absoluut geen probleem, op de site van Nikon USA wordt dit ook bevestigd (3e lens in tabel)Myriad schreef:Weet iemand of dit nieuwe objectief compatible is met de TC-17E II ?
http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon ... 7E-II.html
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn