nieuw AF-S 300mm 2.8 G II ED VR en AF-S TC-20E III

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
yoyo

Re: nieuw AF-S 300mm 2.8 G II ED VR en AF-S TC-20E III

Bericht door yoyo » do dec 10 2009 2:39 pm

Het laat wel zien wat Nikon als zijn paradepaardjes beschouwd...

AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 300mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II
en dus ook :
AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II :mrgreen:

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do dec 10 2009 2:56 pm

JerryBig schreef:De prijs in de VS is $5899, dat is zoals te doen gebruikelijk veel goedkoper dan in Europa. Omgerekend zo'n €4000 tegen een prijs van €6050 in Europa.
Een beetje mondiaal georiënteerd consument kijkt natuurlijk wel wat verder dan de dijken breed zijn.
Een uitkomst hoor, dat internet... :wink:
Laatst gewijzigd door Marten op do dec 10 2009 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do dec 10 2009 4:24 pm

JerryBig schreef:De prijs in de VS is $5899, dat is zoals te doen gebruikelijk veel goedkoper dan in Europa. Omgerekend zo'n €4000 tegen een prijs van €6050 in Europa. :oohh: :oohh:
M.a.w. je wordt genaaid (tenminste als je het kunt betalen, ik niet dus.)
Heb jij ooit een Nikon Nederland adviesprijs betaald in een winkel ????

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door mike » do dec 10 2009 6:54 pm

Vanaf 29 januari te koop voor een adviesprijs van: €6299,- volgens deze link http://www.fotografie.nl/nieuws/36023/n ... econverter.

En weer geen betaalbare tele/zoom :x

Gr. Michel

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr dec 11 2009 6:22 am

Zelf denk ik aan een winkelprijs van net onder de 5000, om te beginnen, daarna nog iets zakken.
Maar ja, we leven in een vrij land, winkels mogen de prijs vragen die ze willen en de klant is koning.

In de USA is te denken aan $5,500 + 8% lokale BTW + verzendkosten + Nederlandse BTW + inklaringskosten. Wat je ver haalt is lekker maar tegenwoordig wel duurder.

Remco H

Bericht door Remco H » vr dec 11 2009 7:45 pm

Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.
Dat die dure tele van 300mm weer een nieuw likje vernis gekregen heeft, daar word ik niet direct warm van. Omdat die wel erg duur is, zal ik die op zijn minst voorlopig niet aanschaffen, als ik dat al ooit doe.
Die nieuwe teleconverter kan mij wellicht nog eens van pas komen.

Nikon moet eens komen met lichtsterke groothoekobjectieven. Een AF-S 24mm f/1.4G en een AF-S 35mm f/1.4G bijvoorbeeld. En een lichtsterkere 28mm kan ook geen kwaad. Want het huidige aanbod met die 24mm- en 28mm-oudjes van maar f/2.8 vind ik wel erg schamel. Kom op zeg, zo kun je toch niet concurreren met Canon?!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 12 2009 3:14 am

Remco H schreef:Nikon moet eens komen met lichtsterke groothoekobjectieven. Een AF-S 24mm f/1.4G en een AF-S 35mm f/1.4G bijvoorbeeld. En een lichtsterkere 28mm kan ook geen kwaad. Want het huidige aanbod met die 24mm- en 28mm-oudjes van maar f/2.8 vind ik wel erg schamel. Kom op zeg, zo kun je toch niet concurreren met Canon?!
Dan lijkt een 70-200 f/4, al dan niet met VR (liefst beide smaken) me strategisch gezien slimmer.

On topic: ik ben totaal niet in de markt voor zo'n 300 mm f/2.8 ding (het is feitelijk mijn droomlens, zelfs de "oude" versie), maar ik denk dat het langere tele-werk voor Nikon van belang is om veel professionele fotografen, die nog steeds veel van Canon spullen overstappen op Nikon vanwege de D700, D3, D3x en D3s, aan zich te binden. Canon maakt in dat bereik toch wel erg goede objectieven. Sec genomen zijn (waren?) ze beter dan de Nikon tegenhangers.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ZeroDex

Bericht door ZeroDex » zo dec 13 2009 11:49 am

Remco H schreef:Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.
Dat die dure tele van 300mm weer een nieuw likje vernis gekregen heeft, daar word ik niet direct warm van. Omdat die wel erg duur is, zal ik die op zijn minst voorlopig niet aanschaffen, als ik dat al ooit doe.

Nikon moet eens komen met lichtsterke groothoekobjectieven. Een AF-S 24mm f/1.4G en een AF-S 35mm f/1.4G bijvoorbeeld. En een lichtsterkere 28mm kan ook geen kwaad. Want het huidige aanbod met die 24mm- en 28mm-oudjes van maar f/2.8 vind ik wel erg schamel. Kom op zeg, zo kun je toch niet concurreren met Canon?!
De Olympische spelen komen eraan, dat betekent hordes fotografen die de nieuwe 3Ds en 300mm+TC goed kunnen gebruiken (misschien zelfs een paar overlopers erbij van C, of die even de apperatuur van N shooters mogen proberen? Ik schat toch dat de meerderheid een cam van de zaak heeft, dus geld speelt een ondergeschikte rol. De lens komt nog op tijd uit, en de consumers moeten maar even wachten tot de PMA voordat die tevreden gesteld worden.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma dec 14 2009 11:24 am

ZeroDex schreef:
Remco H schreef:Dus met dit nieuws moeten we het weer doen voor twee maanden? Dat vind ik een beetje jammer.

De Olympische spelen komen eraan, dat betekent hordes fotografen die de nieuwe 3Ds en 300mm+TC goed kunnen gebruiken (misschien zelfs een paar overlopers erbij van C, of die even de apperatuur van N shooters mogen proberen? Ik schat toch dat de meerderheid een cam van de zaak heeft, dus geld speelt een ondergeschikte rol. De lens komt nog op tijd uit, en de consumers moeten maar even wachten tot de PMA voordat die tevreden gesteld worden.

Goed gezien.......Eerst zorgen dat de pro mensen een Nikon hebben en de amateur volgt dan vanzelf.
Met de komende grote sport evenementen in het vooruitzicht gaat men eerst het top segment aanvullen.

Maar wel erg mooi spul hoor............. :mrgreen:
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Remco H

Bericht door Remco H » ma dec 14 2009 5:49 pm

ZeroDex schreef:

Van mij mogen ze best de spullen uitbrengen, die ze uitgebracht hebben. Maar ik zou het leuk vinden om ook eens iets uitgebracht te zien worden wat mij aanspreekt.
Misschien komt het nog eens waar ik op hoop. En zo niet, dan moet er maar wat Canon-apparatuur bij komen in mijn verzameling. :wink: (Of vloek ik dan erg hard op dit forum? :mryellow: )

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 14 2009 6:53 pm

Remco H schreef: :wink: (Of vloek ik dan erg hard op dit forum? :mryellow: )

Nee hoor, al die zoetgevooisde klanken.......... :twisted:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Myriad

Bericht door Myriad » vr jan 22 2010 7:11 am

Weet iemand of dit nieuwe objectief compatible is met de TC-17E II ?
En uiteraard of de AF dan nog werkt ...
Ik ben van plan dit objectief een keer te huren voor een shoot en kan die informatie bij zowel het objectief als de teleconverters of elders nergens (expliciet) vinden.
De VR op m'n 105 micro is ook van het type II en daar werkt de AF van de TC-17E II (toch wel) op. :D
Laatst gewijzigd door Myriad op za feb 06 2010 10:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr jan 22 2010 9:34 am

Myriad schreef:Weet iemand of dit nieuwe objectief compatible is met de TC-17E II ?
En uiteraard of de AF dan nog werkt ...
Absoluut geen probleem, op de site van Nikon USA wordt dit ook bevestigd (3e lens in tabel)
http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon ... 7E-II.html
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”