(motor)sport fotografie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
SportsPhotography

(motor)sport fotografie

Bericht door SportsPhotography » zo jul 26 2009 11:51 am

Sportfotografie is een klein beetje een ondergeschoven kindje, maar bij deze maar eens een sportfoto.

Evenement: Dutch TT ( 125cc )

Exif:

Nikon D300
Nikkor AF-S 200-400mm VR F4

S: 1/320
F: 4
Focal Lenght: 380mm

Afbeelding

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: (motor)sport fotografie

Bericht door Mike-Nikon » zo jul 26 2009 12:35 pm

Absoluut een strakke plaat.
Hij had wel sterker geweest als het voorwiel ook in beeld had geweest.

Of meer inzoomen om detail te krijgen.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » zo jul 26 2009 2:42 pm

"Sportfotografie is een klein beetje een ondergeschoven kindje, maar bij deze maar eens een sportfoto"

Helemaal mee eens dat sport een ondergeschoven kindje is (op dit forum)terwijl het onderwerp zoveel te bieden heeft. De foto vind ik prachtig zeker qua compo, kleuren en scherpte. Het voorwiel had er van mij ook bij gemogen. Ga vooral door met het posten van sport foto's. :D

Anja

tycho

Bericht door tycho » zo jul 26 2009 3:32 pm

Superstrakke plaat hoor, waanzinnig.

Had trouwens even gekeken naar de specs en prijs van die lens, daar wordt je helemaal bang van zeg!

SportsPhotography

Bericht door SportsPhotography » zo jul 26 2009 6:01 pm

tycho schreef:Superstrakke plaat hoor, waanzinnig.

Had trouwens even gekeken naar de specs en prijs van die lens, daar wordt je helemaal bang van zeg!
Ik was mij aan het oriënteren op een nieuwe lens tijdens het WK Superbike van NPS een 400mm AF-S VR geleend en een dag later een 500mm AF-S F4 tijdens de Dutch TT een 200-400mm AF-S VR geleend, maar zowel de 500mm als de 200-400mm voldoen niet aan mijn verwachtingen.
En dan doel ik meer dat ik een lichtsterkere lens nodig ben, aangezien ik naast motorsport ook wel eens in Thialf kom en een F2.8 lens is dan vele malen praktischer.
Bij buitenfotografie zou ik unaniem kiezen voor de 200-400, maar ja meestal is het kiezen en aangezien naast een 400mm AF-S IF-ED II F2.8 ( voorloper van de 400mm met VR functie ) er een tweede Nikon D300, 17-55mm AF-S DX en nog een 70-200mm binnen enkele weken aangeschaft moet worden vind ik het eerst wel genoeg.

Marcel079
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marcel079 » zo jul 26 2009 7:04 pm

Ik vind het wel een strakke plaat hoor en dat het voorwiel ontbreekt geeft de foto wel wat extra's vind ik..

Als iemand ideeën heeft om eens met een clubje wat aan sportfotografie te doen, houd ik mij aanbevolen. Soms zijn er evenementen geweest waarbij ik denk, dat ik het lijk had gevonden om dat wat sportfoto's te maken. Niet alles is zomaar toegankelijk, maar soms toch ook wel.. Maar meestal kom ik er achteraf achter, dat er een leuk sportevenement is geweest, dat ook nog eens goed te fotograferen geweest zou zijn. hebben jullie dit gevoel ook?

groet, Marcel
Niet met Nikon geschoten, altijd mis

Ruud O

Bericht door Ruud O » zo jul 26 2009 8:06 pm

Mooie plaat, compliment :
En goed idee van Marcel, om eens naar een sportevenement te gaan.

wopper
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door wopper » zo jul 26 2009 10:35 pm

Marcel079 schreef: Als iemand ideeën heeft om eens met een clubje wat aan sportfotografie te doen, houd ik mij aanbevolen. Soms zijn er evenementen geweest waarbij ik denk, dat ik het lijk had gevonden om dat wat sportfoto's te maken. Niet alles is zomaar toegankelijk, maar soms toch ook wel.. Maar meestal kom ik er achteraf achter, dat er een leuk sportevenement is geweest, dat ook nog eens goed te fotograferen geweest zou zijn. hebben jullie dit gevoel ook?

groet, Marcel
Ik ga geregeld naar rally's en tractor pulling kijken, maar om daar ergens foto's te mogen maken waar je op de juiste plek staat, is moeilijk. Op de meeste evenementen moet je een pers kaart hebben en die zijn meestal voor de hobby fotograaf erg duur.
Maja er zijn als je goed kijkt ook wel plekjes waar je mag staan, en waar je best wel mooie foto's kunt maken.
Maar het lijkt me uiteraard wel eens leuk om met een aantal mensen naar evenement te gaan en daar onder mekaar wat ervaringen uit te wisselen en plaatjes te maken.

Enne mooie foto Marcel.
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift

Bouwmachineweb.com

dragon2

Bericht door dragon2 » ma jul 27 2009 10:07 am

Het jaarlijkse skydive/swoop evenement op Bussloo (bij Apeldoorn) is misschien wat. Het publiek kan tot op een meter of 10,15 bij het parcours staan, gratis toegang, gegarandeerd veel spektakel.
Klik voor de datum en uitleg, klik voor wat foto's van vorig jaar.

Frederix

Bericht door Frederix » ma jul 27 2009 7:47 pm

WOW, spetterende plaat met een aparte, maar mooie compo. Het voorwiel hoeft er van mij niet op, dat maakt de compo zoals die nu is : apart en mooi. Ga vooral lekker op deze (eigen) wijze door.

Ralph
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ralph » di jul 28 2009 8:03 pm

Mooie strakke foto en lekkere kleurtjes.
Sportfoto's zie je idd hier niet veel, van mij mag je er meer posten :D :!:

SportsPhotography

Bericht door SportsPhotography » di jul 28 2009 8:41 pm

Dutchy® schreef:Mooie strakke foto en lekkere kleurtjes.
Sportfoto's zie je idd hier niet veel, van mij mag je er meer posten :D :!:
Dat gaat vast ook wel komen.
Maar momenteel na een werkdag ben ik helemaal af.
Als technisch medewerker en met een leuke planning run ik nu 2 afdelingen in mijn eentje.
Ik vlieg van hot naar her, maar over enkele weken zal ik nog wat plaatsen.
De komende tijd dat ik vrijaf heb wil ik eigenlijk besteden aan het testen van mijn nieuwe lenzen.

SportsPhotography

Bericht door SportsPhotography » za dec 12 2009 10:04 am

Nog wat "Dutch TT foto's"

Dani Pedrosa:

Afbeelding

Valentino Rossi:

Afbeelding

Afbeelding

James Toseland:

Afbeelding

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » za dec 12 2009 1:32 pm

Vind bij de 2e foto van Valentino Rossi heel mooi om te zien dat er uit de uitlaat een bak hete lucht komt.
Dat is op de foto nog heel mooi te zien.

Bull

Bericht door Bull » za dec 12 2009 3:44 pm

Leuke foto's. Die hete lucht uit de uitlaat van de machine van Rossi is erg leuk, maar zeker ook dat je de ogen van James Toseland zo kunt zien. Geweldig

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”