Anton Pieck, Haarlem 12 december 2009 - Update
Re: Anton Pieck, Haarlem 12 december 2009 - Update
Dat zijn erg mooie foto's geworden Ale, je hebt het licht goed onder controle en die tweebeen statiefen zijn onbetaalbaar natuurlijk. Het lijkt bij sommige opnamen wel dat het een mooie zonnige dag is.
Cees ook jou foto's zijn fraai, maar ik vind wel dat de cameraflitser te dominant aanwezig is, als ik het goed begrepen heb, heb je gebruik gemaakt van Ale z'n flitsers die je aanstuurt met je popup op de D700, in Ale z'n beschrijving staat dat deze zelf geen licht af moet geven dus instellen op (--) maar bij jou foto's lijkt de popup flitser de voornaamste lichtbron te zijn wat mij doet vermoeden dat de flitser op DDL stond of misschien op M met een te hoge waarde ? Je kan ook gebruik maken van een Nikon SG-3IR IR-filter http://www.buynikon.eu/product/24051/ni ... wde_f.html , dan weet zeker dat het licht van de cameraflitser niet meedoet in de opname.
Groeten Jan
Cees ook jou foto's zijn fraai, maar ik vind wel dat de cameraflitser te dominant aanwezig is, als ik het goed begrepen heb, heb je gebruik gemaakt van Ale z'n flitsers die je aanstuurt met je popup op de D700, in Ale z'n beschrijving staat dat deze zelf geen licht af moet geven dus instellen op (--) maar bij jou foto's lijkt de popup flitser de voornaamste lichtbron te zijn wat mij doet vermoeden dat de flitser op DDL stond of misschien op M met een te hoge waarde ? Je kan ook gebruik maken van een Nikon SG-3IR IR-filter http://www.buynikon.eu/product/24051/ni ... wde_f.html , dan weet zeker dat het licht van de cameraflitser niet meedoet in de opname.
Groeten Jan
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, Jan. Heb het meteen aangepast.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Hiervoor neem ik mijn hoed af!
Complimenten...
Complimenten...
Groeten Marcel
- Cees
- Forumlid
Nog een tweetal uit de St. Bavo, die open was en waar velen even kwamen opwarmen.
11.

12.

11.

12.

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Arthur.
Ik heb je 1e foto even aangepakt.
Het grootste probleem zat in de witbalans.
Ook meteen de achtergrond wat bijgewerkt.

Ik heb je 1e foto even aangepakt.
Het grootste probleem zat in de witbalans.
Ook meteen de achtergrond wat bijgewerkt.

Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
He Ale, die afzwaaier vind ik de allermooiste !
Oef Kees, dat is wel een hele goede opknapbeurt. Die plaat ziet er zo 100x beter uit qua kleur. Achtergrond is ook zo een stuk rustiger. Bedankt, hier leren we weer van! Voor de rest wil ik iedereen nogmaals bedanken voor de complimenten.
Groet
ALE
Groet
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- ger k.
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Voorwaar, een voortreffelijke reportage. Complimenten.
Schitterende flitstechniek.
Schitterende flitstechniek.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
- PeeJees
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Na alle mooie platen van ALE en Cees nu ook de mijne... voor mij was het de eerste keer dat ik met flitstechnieken aan het werk ben gegaan... De twee dametjes waren echt super!!!
1.
2.
3.
4.
5.
6.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Nikon dSLR (DX high end) | Nikon glaswerk | Manfrotto accesoires
Kijk, now we are talking. Nu begint pas het echte werk pas hier in het draadje. Nummer 3 en 5 steken er met kop en schouders bovenuit. Schitterend belicht, mooi qua kleur. Plaatje klopt gewoon. En die koekies, lekker hè?
Cheers,
ALE
Cheers,
ALE
- Cees
- Forumlid
Dat zijn mooie platen, Paula!
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Beste dames en heren fotografen,
Ik ben even zo brutaal om me aan te melden met een bedankje voor de mooie fotos die jullie hebben gemaakt hier neer te typen. Dit is al het tweede jaar dat ik op jullie forum spiek wat er is gemaakt van de parade en ik ben weer waanzinnig verrast. Ik vond dat ik dat even moest melden.
En wat betreft de kleine discussie over het herkennen van diverse gezichten, dat klopt. Een deel van de acteurs zwerven gedurende het hele jaar rond op diverse historische festivals, uit diverse periodes trouwens. Op het Jopen festival zowiezo want dat wordt ook door ons georganiseerd, maar ook aankomend weekend in het Bergkwartier in Deventer op het Dickens festival zal je ze kunnen tegen komen.
In ieder geval, ik ben blij dat de fotos zo mooi geworden zijn. Ik heb jullie zien rondlopen met alle apparatuur en ben ook onderwerp van het beeld geweest, al sta ik er (nog) niet bij...
Misschien tot volgend jaar
Groeten
Lonneke
Medewerkster aan Anton Pieck Parade
Ik ben even zo brutaal om me aan te melden met een bedankje voor de mooie fotos die jullie hebben gemaakt hier neer te typen. Dit is al het tweede jaar dat ik op jullie forum spiek wat er is gemaakt van de parade en ik ben weer waanzinnig verrast. Ik vond dat ik dat even moest melden.
En wat betreft de kleine discussie over het herkennen van diverse gezichten, dat klopt. Een deel van de acteurs zwerven gedurende het hele jaar rond op diverse historische festivals, uit diverse periodes trouwens. Op het Jopen festival zowiezo want dat wordt ook door ons georganiseerd, maar ook aankomend weekend in het Bergkwartier in Deventer op het Dickens festival zal je ze kunnen tegen komen.
In ieder geval, ik ben blij dat de fotos zo mooi geworden zijn. Ik heb jullie zien rondlopen met alle apparatuur en ben ook onderwerp van het beeld geweest, al sta ik er (nog) niet bij...

Misschien tot volgend jaar
Groeten
Lonneke
Medewerkster aan Anton Pieck Parade
Prachtige fotoserie nr. 1 vind ik super.
Zoals die man zijn ogen draait.
groet. Cor
Zoals die man zijn ogen draait.
groet. Cor
Hoi Lonneke,Lonneke schreef:Ik heb jullie zien rondlopen met alle apparatuur en ben ook onderwerp van het beeld geweest, al sta ik er (nog) niet bij...![]()
Welkom hier en bedankt voor de complimenten. Indien je wat meer over je klederdracht of andere kenmerken kunt vertellen wil ik met alle plezier kijken of ik nog een foto van je heb liggen.
Ik hoor graag van je,
ALE