Garantie termijn bij Kamera Express 2jaar

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
pfitskie
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Garantie termijn bij Kamera Express 2jaar

Bericht door pfitskie » vr dec 18 2009 3:30 pm

gongon schreef:
pfitskie schreef:
gongon schreef:Zou toch maar uitkijken, want iets zeggen en iets nakomen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kon mijn camera van een paar uurtjes oud, die ik bij KE had gekocht voor eigen kosten laten repareren. Garantie bij KE stelt niet zo heel veel voor. Kan je wel zeggen dat ik dat niet had moeten pikken, maar ze vertikten het om wat voor me te doen, dus als ik hem wilde gebruiken moest ik hem wel laten repareren.
Hebben we daar niet een rechtsbijstandsverzekering voor?
Die hebben wij ook, maar volgens mijn man doen ze voor een bedrag van 131 euro, wat de reparatie kosten waren, niet veel moeite. Maar goed mijn man heeft de kosten voor me betaald (hij had geen zin in al die rompslomp) dus ik had er verder geen last van, maar het verziekt wel je plezier in je nieuwe camera. Ondertussen heb ik er wel plezier van hoor. Maar in het begin was ik gewoon heel erg pissig en had ik echt spijt dat ik van Pentax overgestapt was naar Nikon.
Pissig zou ik ook zijn. Ik had, denk ik, in dit geval die vent over de toonbank getrokken.

Dat verzekeraars niet alles voor je doen, weet ik. Mijn baas is er een van :-)
Ik bedoelde eigenlijk, en dat heb ik zelf ervaren met een garantie gevalletje
met een computer, als je tijdens de discussie wel of geen garantie laat merken
dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, worden ze ineens wat toeschieterlijker.

Overigens heb ik zelf met KE goede ervaringen qua aankoop en ik heb al aardig
wat bij ze gekocht. Tot nu toe blijft alles heel dus de garantie-ervaring is nog nul komma nul, gelukkig :D
gr
Peter

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo dec 27 2009 3:27 pm

Het viel me op dat bij CameraNu alle Nikon producten de vermelding 'twee jaar garantie' hebben.

JeWe
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeWe » zo dec 27 2009 5:35 pm

Topdeals adverteerde ook met 2 jaar garantie. Een telefoontje leerde me dat e.e.a. was gebaseerd op consumentenregelgeving. Natuurlijk wel aardig, maar als de leverancier morgen niet meer bestaat moet je nog maar zien hoe je je recht haalt. Overigens kun je bij Foka 2 jaar garantie bijkopen, dus totaal 3 jaar. Als je er geen gebruik van maakt krijg je je geld terug (als ze dan nog bestaan natuurlijk).

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » zo dec 27 2009 7:18 pm

Heb zelf 2 garantiegevalletjes gehad bij Kamera Express.

Eerste betrof jaren geleden mijn Coolpix 990, er zaten paar defecte pixels op het scherm.
Zonder verder te kijken kreeg ik direct nieuwe in doos mee.

Tweede geval betrof een gebruikte Nikkor 70-210.
Na verloop van tijd (6 maanden ) liep de schuifzoom niet echt lekker meer naar mijn gevoel. (De weerstand was niet gelijkmatig)
Ook hier werd niet moeilijk over gedaan, ik mocht een andere tweedehands uitzoeken of het objectief op hun kosten laten repareren.
Heb toen voor reparatie gekozen.
Het enige waar ik over zou kunnen zeuren is dat de reparatie wat lang duurde naar mijn gevoel.

Laatste keer dat ik wat ging ruilen betrof het mijn net aangeschafte Tokina 12-24.
Volgende dag toch besloten om voor de Nikkor 12-24 te gaan.
Zonder morren werd de Tokina ingenomen en de nieuwprijs werd met de Nikkor verrekend.

Groeten,

Bram

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”