Keukenhof in Infrarood

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Wullem

Bericht door Wullem » di apr 17 2007 9:13 pm

ERG grappig effect!

en misschien domme vraag, maar IR is warmte... waarom zijn de eenden in het water dan niet witter? (goed geisoleerd?)

Complimenten!

Willem

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » di apr 17 2007 9:14 pm

Veren isoleren. Zou heel goed kunnen dus...
Ik ben hier incognito...

JOEB

MOOI!

Bericht door JOEB » di apr 17 2007 9:52 pm

Prachtige foto's.
Deze zomer toch eens proberen of ik ook met wintersport foto's thuis kan komen.
Duur zo'n filter?
gr
JOEB

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo apr 18 2007 8:40 am

IR is geen warmte, IR is een golflengte in licht, wij zien met onze ogen een langere golflengte dan met een IR filter die ziet licht met een kortere golflengte. Dus wat jullie hier zien is licht dat weerkaatst, maar zichtbaar gemaakt vanaf 720 nm ipv vanaf 380 nm - 720 nm (wat wij dus zien).

JOEB: Mijn filter was 2 jaar geleden zo'n € 18,- (52 mm.) ik heb hem daarom op mijn 18-55 gebruikt, ik zou graag ook een filter op mijn tamron willen gebruiken maar daar is de filtermaat 67 mm. en dan zijn ze wel wat duurder. :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

JOEB

Thnxs

Bericht door JOEB » wo apr 18 2007 8:07 pm

Opgezetfan,
bedankt. ga 'm aan m'n verlanglijstje toevoegen....
Vooral dit soort expirimenten maakt het maken van foto's leuk.
In het verleden in de doka (z/w) wel allerlei geintjes uitgehaald maar dit is ook leuk.
gr
:) JOEB

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » wo apr 18 2007 8:29 pm

Gelukkig heeft een ieder zijn eigen mening maar ik vindt het niks aan. Wat moet hier nou zo bijzonder aan zijn? Als ik fototentoonstelling bezoek of foto's aan de wand zie hangen dan zie ik zo goed als nooit infrarood foto's. Kan iemand mij vertellen wat er nou zo mooi aan deze techniek is?
Ik denk dat ik de normale kleuren versies mooier had gevonden.

Groetjes,

Edje

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo apr 18 2007 9:20 pm

foto-ed schreef:Gelukkig heeft een ieder zijn eigen mening maar ik vindt het niks aan. Wat moet hier nou zo bijzonder aan zijn? Als ik fototentoonstelling bezoek of foto's aan de wand zie hangen dan zie ik zo goed als nooit infrarood foto's. Kan iemand mij vertellen wat er nou zo mooi aan deze techniek is?
Ik denk dat ik de normale kleuren versies mooier had gevonden.

Groetjes,

Edje
Dat kan, dat heb ik ook als ik een HDR zie en anderen hebben dat weer met panoramafoto's zo heeft ieder zijn eigen smaak. Het leuke aan deze techniek is dat je dingen/ kleuren zichtbaar maakt die je met je eigen ogen niet kan zien.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Bull Buck

Bericht door Bull Buck » do apr 19 2007 12:19 am

Ze zijn echt prachtig!
Vooral nummer 4 is mijn favoriet, maar moet zeggen dat ik de "geesten"ook wel geestig vind...
Leuk effect, is net of het gesneeuwd heeft...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”