ERG grappig effect!
en misschien domme vraag, maar IR is warmte... waarom zijn de eenden in het water dan niet witter? (goed geisoleerd?)
Complimenten!
Willem
Keukenhof in Infrarood
-
- Forumlid
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
IR is geen warmte, IR is een golflengte in licht, wij zien met onze ogen een langere golflengte dan met een IR filter die ziet licht met een kortere golflengte. Dus wat jullie hier zien is licht dat weerkaatst, maar zichtbaar gemaakt vanaf 720 nm ipv vanaf 380 nm - 720 nm (wat wij dus zien).
JOEB: Mijn filter was 2 jaar geleden zo'n € 18,- (52 mm.) ik heb hem daarom op mijn 18-55 gebruikt, ik zou graag ook een filter op mijn tamron willen gebruiken maar daar is de filtermaat 67 mm. en dan zijn ze wel wat duurder.
JOEB: Mijn filter was 2 jaar geleden zo'n € 18,- (52 mm.) ik heb hem daarom op mijn 18-55 gebruikt, ik zou graag ook een filter op mijn tamron willen gebruiken maar daar is de filtermaat 67 mm. en dan zijn ze wel wat duurder.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- foto-ed
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Gelukkig heeft een ieder zijn eigen mening maar ik vindt het niks aan. Wat moet hier nou zo bijzonder aan zijn? Als ik fototentoonstelling bezoek of foto's aan de wand zie hangen dan zie ik zo goed als nooit infrarood foto's. Kan iemand mij vertellen wat er nou zo mooi aan deze techniek is?
Ik denk dat ik de normale kleuren versies mooier had gevonden.
Groetjes,
Edje
Groetjes,
Edje
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat kan, dat heb ik ook als ik een HDR zie en anderen hebben dat weer met panoramafoto's zo heeft ieder zijn eigen smaak. Het leuke aan deze techniek is dat je dingen/ kleuren zichtbaar maakt die je met je eigen ogen niet kan zien.foto-ed schreef:Gelukkig heeft een ieder zijn eigen mening maar ik vindt het niks aan. Wat moet hier nou zo bijzonder aan zijn? Als ik fototentoonstelling bezoek of foto's aan de wand zie hangen dan zie ik zo goed als nooit infrarood foto's. Kan iemand mij vertellen wat er nou zo mooi aan deze techniek is?
Groetjes,
Edje
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;