Photoshoot Joyce

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ruudje

Photoshoot Joyce

Bericht door Ruudje » di dec 29 2009 9:18 am

Beste forumleden, ben lekker met de donkere dagen aan het fotograferen met mijn studio setje. . .

Ik ben klaar voor kritiek (hahaha) heb onderstaand een kleine selectie van een shoot, en ben benieuwd naar jullie mening.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Bedankt voor het commentaar alvast!

gr RvD

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Photoshoot Joyce

Bericht door Frankie » di dec 29 2009 9:54 am

Weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Je model lijkt er niet echt zin in te hebben :( of is dat in scene gezet ? Hierdoor vind ik ze niet zo lekker overkomen. Maar ja, het is wel anders... Wat betreft belichting goed gelukt, de laatste wijkt alleen behoorlijk af.

Ruudje

Bericht door Ruudje » di dec 29 2009 10:11 am

Frankie schreef:Weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Je model lijkt er niet echt zin in te hebben :( of is dat in scene gezet ? Hierdoor vind ik ze niet zo lekker overkomen. Maar ja, het is wel anders... Wat betreft belichting goed gelukt, de laatste wijkt alleen behoorlijk af.
ehm is in scene gezet.. ook de traan..

Tja had ik wel verwacht dat de laatste buiten de boot zou vallen, past niet in deze serie maarja heb hem wel gemaakt dus er maar bij gezet..

dank je wel!

Arno P

Bericht door Arno P » di dec 29 2009 10:38 am

Ruudje schreef:
Frankie schreef:Weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Je model lijkt er niet echt zin in te hebben :( of is dat in scene gezet ? Hierdoor vind ik ze niet zo lekker overkomen. Maar ja, het is wel anders... Wat betreft belichting goed gelukt, de laatste wijkt alleen behoorlijk af.
ehm is in scene gezet.. ook de traan..

Tja had ik wel verwacht dat de laatste buiten de boot zou vallen, past niet in deze serie maarja heb hem wel gemaakt dus er maar bij gezet..

dank je wel!
Mits iets meer ontspanning is de laatste toch heel aardig

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di dec 29 2009 12:37 pm

Ruudje schreef:Ik ben klaar voor kritiek (hahaha) heb onderstaand een kleine selectie van een shoot, en ben benieuwd naar jullie mening.
Dan lijkt het me beter dit draadje even naar beoordelingen te verhuizen. In presentaties zijn veel mensen wat terughoudend in hun commentaar (wat ook de bedoeling is overigens 8) ).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daniël

Bericht door Daniël » di dec 29 2009 1:20 pm

Nou mijn kritiek. Voor wat het waard is :lol:

Foto 1 is naar mijn idee te krap gekaderd. Bloem had er wel meer op mogen staan. Traan snap ik niet, naar mijn idee verminderd het weer de foto.

Foto 2 vind ik wel leuk. Belichting is volgens mij prima. Misschien de bloem meer naar der neus was beter geweest. Maar in deze serie absolute favo.

Foto 3 & 4 ben eens met Frankie. Lijkt wel of ze er geen zin meer in had. Jammer.

Dat waren mijn opmerkingen.

Bea
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Bea » di dec 29 2009 1:49 pm

Ik vind 1 t/m 3 wel mooi! Waarom moet iedereen er altijd vrolijk op staan ? Een beetje "dwars" portret vind ik juist wel boeiend.
Bij nummer 1 had ik het wel mooier gevonden als de bloem er helemaal had op gestaan.

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » di dec 29 2009 4:13 pm

Ruudje,leuk dat je van de gebaande wegen bent af gegaan,is weer eens wat anders.Waar staat geschreven dat je alles moet doen wat de norm is,mits verantwoord, een ieder heeft zijn eigen inzichten. #2 had ik willen zien dat je het model haar gezicht glans gegeven had dan vallen de kleine oneffenheden weg. 8) :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Ruudje

Bericht door Ruudje » di dec 29 2009 9:43 pm

eys bedankt allemaal! voor jullie commentaar..

got work to do ;)

gr Rvd

meliissa

Bericht door meliissa » wo dec 30 2009 11:52 am

Foto 1; Jammer dat de bloem er niet helemaal op staat.
Foto 3; Iets te veel geblurt/vervaagd.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Tony D » wo dec 30 2009 12:43 pm

Nr 4 is idd iets heel anders. Ik zou het model wat meer licht hebben gegeven en dus meer tekening in haar kleding en de achtergrond donkerder.

Tony D
Laatst gewijzigd door Tony D op wo dec 30 2009 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Ruudje

Bericht door Ruudje » wo dec 30 2009 2:59 pm

Tony D schreef:Nr 4 is idd iets heel anders. Ik zou het model wat meer licht hebben gegeven en dus meer teening in haar kleding en de achtergrond donkerder.

Tony D

dank je wel allemaal hier kan ik wat mee! Mooi belichten is de kunst! .. oefen verder.. :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”