HDR foto's sneeuwlandschap Alkmaar

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Denzel

HDR foto's sneeuwlandschap Alkmaar

Bericht door Denzel » ma jan 04 2010 9:42 am

Onderstaand enkele hdr foto's die ik gemaakt heb in de sneeuw bij Alkmaar. Mocht er iemand nog tips hebben ter bevordering van de kwaliteit dan hoor ik dat graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daviddvd

Re: HDR foto's sneeuwlandschap Alkmaar

Bericht door Daviddvd » ma jan 04 2010 9:46 am

Volgens mij staat bij alle foto's de horizon scheef. Het zijn wel warme kleuren.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » ma jan 04 2010 10:15 am

De eerste 3 vind ik niets, veel te veel over de top. 4 gaat nog net en is een mooie compositie. 5, indien je de sneeuw wit maakt i.p.v. blauw vind ik die de beste. Pas ook op voor de horizon dat die recht loopt. Het is en blijft altijd een kwestie van smaak, bij HDR vind ik dat je een vleugje mag meegeven zodat je publiek afvraagt hoe je dat voor elkaar hebt gekregen en niet meer dan dat. Indien het er te dik bovenop ligt, is het eerder afbreuk dan inspirerend.
Just my $0,02

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma jan 04 2010 10:34 am

Denk dat de originele foto's mooier zijn.....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 04 2010 11:30 am

Wellicht iets over de top, maar wel mooi hoor. Foto 2 vind ik de beste.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daniël

Bericht door Daniël » ma jan 04 2010 11:48 am

#3 voor mij.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma jan 04 2010 6:40 pm

Mooi licht
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » ma jan 04 2010 7:45 pm

Ik vind het zeker interessante foto's om naar te kijken, ja het is over the top maar het heeft ook wel wat vind ik zelf. Ik vind #2 wel een mooie sfeer hebben. Let wel op dat de paarden tussen de verschillende foto's bewogen hebben en nu dus een soort ghosting lijken te hebben.
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

Olijfje

Bericht door Olijfje » ma jan 04 2010 9:08 pm

Let wel op dat de paarden tussen de verschillende foto's bewogen hebben en nu dus een soort ghosting lijken te hebben.
Ik vroeg me dus af hoe je deze hdr gemaakt had. De paarden zien eruit alsof ze in beweging zijn, maar ze staan er niet vreselijk vaag op. Heb je 3 of 5 opnames gemaakt. Of heb je van 1 opname achteraf een hdr gemaakt?
Het effect vind ik in eerste instantie wel wat hebben. Vooral die zon. Als je lang kijkt gaat de sneeuw wel een vreemde kleur krijgen. En of ik ze op 40/50 aan de muur zou willen, is voor mij nog een vraag. Hoe mooi ik foto 2 ook vind, ik zou er toch te snel op uit gekeken zijn. Door de gele kleur gaat voor mij de kou van de foto.

Henk
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Henk » ma jan 04 2010 9:18 pm

nummer 1 en 3 zien er wel erg gekunsteld uit. Nummer 2 ook wel, maar toch vind ik dat wel de mooiste foto. Nummer 5 lijkt inderdaad het meest echt.

Denzel

Bericht door Denzel » di jan 05 2010 11:43 am

Olijfje schreef:Ik vroeg me dus af hoe je deze hdr gemaakt had. De paarden zien eruit alsof ze in beweging zijn, maar ze staan er niet vreselijk vaag op. Heb je 3 of 5 opnames gemaakt. Of heb je van 1 opname achteraf een hdr gemaakt?
Het effect vind ik in eerste instantie wel wat hebben. Vooral die zon. Als je lang kijkt gaat de sneeuw wel een vreemde kleur krijgen. En of ik ze op 40/50 aan de muur zou willen, is voor mij nog een vraag. Hoe mooi ik foto 2 ook vind, ik zou er toch te snel op uit gekeken zijn. Door de gele kleur gaat voor mij de kou van de foto.
Wat ik gedaan heb is 3 dezelfde foto's maken met bracketing. Deze 3 foto's heb ik daarna in het programma Photomatix gezet en vervolgens nog een beetje nabewerking in Photoshop.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”