Ik vroeg me dus af hoe je deze hdr gemaakt had. De paarden zien eruit alsof ze in beweging zijn, maar ze staan er niet vreselijk vaag op. Heb je 3 of 5 opnames gemaakt. Of heb je van 1 opname achteraf een hdr gemaakt?Let wel op dat de paarden tussen de verschillende foto's bewogen hebben en nu dus een soort ghosting lijken te hebben.
Wat ik gedaan heb is 3 dezelfde foto's maken met bracketing. Deze 3 foto's heb ik daarna in het programma Photomatix gezet en vervolgens nog een beetje nabewerking in Photoshop.Olijfje schreef:Ik vroeg me dus af hoe je deze hdr gemaakt had. De paarden zien eruit alsof ze in beweging zijn, maar ze staan er niet vreselijk vaag op. Heb je 3 of 5 opnames gemaakt. Of heb je van 1 opname achteraf een hdr gemaakt?
Het effect vind ik in eerste instantie wel wat hebben. Vooral die zon. Als je lang kijkt gaat de sneeuw wel een vreemde kleur krijgen. En of ik ze op 40/50 aan de muur zou willen, is voor mij nog een vraag. Hoe mooi ik foto 2 ook vind, ik zou er toch te snel op uit gekeken zijn. Door de gele kleur gaat voor mij de kou van de foto.