Ook even off-topic.
Een lichaam kan alleen versnellen als er een kracht op wordt uitgeoefend. Na loskomen van de pijl van de "boogsnaar" wort er geen kracht meer op uitgeoefend.
George
Handboogschieten...
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Handboogschieten...
Het begint erop te lijken dat deze 'overlevering van wijsheid' die veel schutters als waarheid aannemen waarschijnlijk toch niet klopt... Pijnlijke constatering...

PS: Maar wat ik wel zeker weet is dat we tegen de 300km/uur schieten. Dat heb ik nl. zelf gemeten en wordt ook opgegeven in de specs van de fabrikanten...

PS: Maar wat ik wel zeker weet is dat we tegen de 300km/uur schieten. Dat heb ik nl. zelf gemeten en wordt ook opgegeven in de specs van de fabrikanten...
Spul waarmee je foto's maakt...
Re: Handboogschieten...
Als je de flitser op 1/128 zet is de belichtingstijd heel kort, in ieder geval korter dan 1/10.000 seconde en dat is misschien genoeg om een pijl die op je afkomt te bevriezen. Je kan hem (SB800) ook op 'repeat' zetten, hij geeft dan max 24 flitsen @ max 100 HZ.ReneG schreef:
Even terug on topic: Wat betreft de belichting, flitsen zou misschien wel kunnen als we de zaal een keer voor onszelf hebben. Een onscherpe schutter zou kunnen als ik handmatig scherpstel voor de boog. Maar de pijl zelf scherp krijgen lijkt me nagenoeg onmogelijk. Zou dat dan niet een foto opleveren met alleen maar onscherpte? Ik zou natuurlijk wel kunnen scherpstellen op de boog.
Nu wordt het (te) ingewikkeld

Klinkt ingewikkeld en is het ook maar ik heb dit soort samengestelde opnamen vroeger veel gemaakt (niet met pijlen overigens) voordat Photoshop bestond. Nu zou je gewoon een opname van de schutter en een van de pijl in Photoshop samenvoegen voor een klant.
Ik zou rechts een paraplu zetten als hoofdlicht en een tweede paraplu boven de camera met minder kracht om hem op te helderen. Het licht komt nu vooral van recht boven hem en verlicht de bovenkant van zijn armen die niet zo interessant zijn. Zijn gezicht is ook niet mooi.ReneG schreef: Wat betreft het verbeteren van belichting op de schutter, kun je eens omschrijven wat je in gedachte hebt? Dit ter lering mijnerzijds. Wat zou je anders doen en/of willen zien?