met een licht sterke lens gaat het prima. op ISO 1600 tot 3200
Lieve schat,theshadow schreef:voor jou misschienD300 doet het zelfde met ISO
pbreev schreef:Lieve schat,theshadow schreef:voor jou misschienD300 doet het zelfde met ISO
Deze opmerking was ironisch bedoeld na Cees zijn opmerking.... alleen het top segment wordt hier aangeprijst als je goede foto's wilt maken....
Ik herinner me nog goed dat "één of andere Weef" mij vertelde dat in donkere ruimten het handig is om over te belichten om de ruis te (onder)drukken. En daarna de belichting terug te schroeven voor een goede foto. Daar hebben we wat aan!! Ook al hebben we geen D700... de theorie werkt !! Ook op een D90 !
Sorry ik ben weer cynisch.
Groet Patrick
De eerste twee werken prima op een D700, de laatste twee niet. Dat zou je ook niet moeten willen; deze zijn kwalitatief gewoon niet opgewassen tegen een D700.Hans schreef:kan ik mijn lenzen (sigma 70-200 mm f2.8, nikkon 50 mm f1.4 en de kitlenzen 18-55 mm en 55-200 mm) gebruiken op een D700??? (zonder verlies van kwaliteit). Ik heb dit in een ander topic proberen op te zoeken maar daar waren de meningen te warrig (te verdeeld).
Gelukt?Hans schreef:Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven?
Het is niet slim om "kitlenzen" op een geweldige camera als de D700 te zetten. Daar kan de camera niets aan doen...Hans schreef:Is er een andere reden behalve prijstechnisch, dat een D700 niet slim is? (of heeft dat verder alleen te maken met de lenzen?)
Die verlengsfactor zit in het feit dat je nu met een zogenaamde APS-C formaat sensor werkt. Die is kleiner dan kleinbeeld (35mm). Daar is het net alsof je standaard een stuk meer ingezoomd bent. Je 70-200 werkt dus als een 105-300, en je 50mm als een 75mm. Dat is heel prettig bij bijvoorbeeld sport- en vogeltjesfotografie.Hans schreef:oke, begrijpelijk.
Maarre, wat bedoel je precies met de verlengingsfactor? (sorry, ben nog niet helemaal thuis in alle termen...)
En: gebruikt de D700 bij de andere lenzen (sigma 70-200 mm f2.8 en nikkon 50 mm f1.4) wel zijn volledige sensor?
Op zich vind ik de investeringen van lichtsterke lenzen die volgen op een aanschaf van een D700 niet heel bezwaarlijk...ik heb de tijd
Lijkt me niet "het moment".Jaap Driest schreef:De oplossing kan ook liggen in het kiezen van "het moment".
Ook in de snelste sporten zijn vaak wel momenten dat de actie even wat minder is. Bij tennis staat het racket even stil als bij de service de beweging verandert van richting. De volleybalster hiervoor hangt even stil in de lucht vlak voor de smash. Bij het zaalhockey tijdens de strafcorner of vrije slagen. etc. Soms heb je maar ietsje vertraging in de beweging nodig.
Daarnaast is een klein beetje beweging niet storend. Kan juist ook de dynamiek accentueren. Maar dan moet niet alles bewogen zijn, natuurlijk.
Ik heb uit nood er wel eens voor gekozen om bij een zaalhockeywedstrijd van mijn dochter alleen een serie te maken van de bank met wisselspelersJe moet toch wat.
Leuk...[offtopic] Ps. Patrick, ik zie zwolle staan.
Als je een keer zin hebt om een dagje harderwijk of zwolle te doen met de camera erbij, doe even een PM.
Niet alleen om de camera's naast elkaar te houden hoor, maar gewoon voor de gezelligheid. Misschien dat er nog meer mensen uit de regio zijn die interesse hebben. [offtopic]
Melliw schreef:Leuk...[offtopic] Ps. Patrick, ik zie zwolle staan.
Als je een keer zin hebt om een dagje harderwijk of zwolle te doen met de camera erbij, doe even een PM.
Niet alleen om de camera's naast elkaar te houden hoor, maar gewoon voor de gezelligheid. Misschien dat er nog meer mensen uit de regio zijn die interesse hebben. [offtopic]