Kwaliteitsverschil in objectieven (m.n. de AF-S 17-35/2.8)

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
MarcoB

Kwaliteitsverschil in objectieven (m.n. de AF-S 17-35/2.8)

Bericht door MarcoB » ma apr 23 2007 7:42 pm

Ik ben van plan om de AF-S 17-35/2.8 te kopen. Nu lees ik op verschillende plaatsen op internet dat er bij dit model wat verschil zit in kwaliteit. Voordat ik een berg geld uitgeef aan zo'n objectief wil ik wel graag weten wat de kans is dat ik een slecht exemplaar tref. Ik kan vast niet, zoals veel professionele reviewers op internet, uit tien modellen kiezen om de beste te nemen. Ik zat er aan te denken om gezien de nieuwprijs een tweedehands ergens te kopen, maar dan is de kans op een slechte alleen maar groter. De mensen met een goede verkopen hun lens niet zomaar, de mensen met een slechte des te sneller.

Heeft iemand hier al eens een keer zoiets meegemaakt? Kan het zijn dat als je een nieuw exemplaar koopt dat de kans op een goede ook groter is?

Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg
Marco

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » ma apr 23 2007 7:50 pm

Ik ben heel benieuwd waar jij leest dat de 17-35 niet constant zou zijn van kwaliteit!

GdP

Bericht door GdP » ma apr 23 2007 8:00 pm

De 17-35 is de opvolger van de 20-35 en die was wat minder. Maar al zou je een 20-35 hebben, ook dan zit je al goed! :)

Met vr. gr.,

Gerrit

MarcoB

Bericht door MarcoB » ma apr 23 2007 8:02 pm

Op meerdere gebruikersreviews. Ook Bjorn Rorslett noemt het in zijn test. Hij vindt het objectief geweldig, maar verteld ook dat hij kon kiezen uit een tiental exemplaren waarvan enkele niet helemaal in orde waren.

MarcoB

Bericht door MarcoB » ma apr 23 2007 8:06 pm

GdP schreef:De 17-35 is de opvolger van de 20-35 en die was wat minder. Maar al zou je een 20-35 hebben, ook dan zit je al goed! :)
Ik heb de 20-35 :) , maar wil hem vervangen door de 17-35. Bij zonnig weer en foto's van landschappen heeft hij last van kleurverschuivingen. Ik denk dat de 17-35 hier veel beter in is.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma apr 23 2007 8:11 pm

Hmm...maar je hebt natuurlijk niet de keuze uit een aantal exemplaren die je eerst leuk proberen mag.
Sowieso zou ik altijd nieuw kopen, ook al betaal je fors méér. Garantie en zo.

GdP

Bericht door GdP » ma apr 23 2007 8:18 pm

MarcoB schreef:
GdP schreef:De 17-35 is de opvolger van de 20-35 en die was wat minder. Maar al zou je een 20-35 hebben, ook dan zit je al goed! :)
Ik heb de 20-35 :) , maar wil hem vervangen door de 17-35. Bij zonnig weer en foto's van landschappen heeft hij last van kleurverschuivingen. Ik denk dat de 17-35 hier veel beter in is.
Ik gebruik de 17-35 al een paar jaar. Voor mij is het een objectief wat tot de absolute top behoort. Zelfs lenzen met een vast brandpunt kunnen hier niet tegenop.
Alleen bij het fotograferen van bv. een zonsondergang moet je goed op letten dat de zon niet al te fel in beeld komt. Wanneer jij goed tegen de zon in kunt kijken, dat is hij qua licht zwak genoeg.

Met vr. gr.,

Gerrit

MarcoB

Bericht door MarcoB » ma apr 23 2007 8:27 pm

GdP schreef:Ik gebruik de 17-35 al een paar jaar. Voor mij is het een objectief wat tot de absolute top behoort. Zelfs lenzen met een vast brandpunt kunnen hier niet tegenop.
Dat is voor mij ook de reden om deze te overwegen. Nikon heeft op dit moment helaas niet een hele goede 20mm o.i.d. en dan is de 17-35 de enige mogelijkheid. Voor 1800,= wil ik wel zeker weten dat het een goed exemplaar is en dan maken deze berichten mij niet blij :?

GdP

Bericht door GdP » ma apr 23 2007 8:54 pm

Hiermee kan ik je niet helpen. Misschien dat je hier over een regeling/afspraak met je leverancier kan maken/

Met vr.gr.,

Gerrit

MarcoB

Bericht door MarcoB » ma apr 30 2007 5:53 pm

Ik heb de gok gewaagd en een 17-35 besteld bij Hong Sien Kwee in Singapore, daar was de nieuwprijs veel lager. Denk dat bij een nieuw exemplaar de kans op een goede het grootst is. Hopen dat dit goed uitpakt.... :D

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

HS

Bericht door George Fennes » ma apr 30 2007 6:58 pm

Goede keus Marco,

Ik heb ook hele goede ervaringen met Hong Sien.

Succes en laat eens horen hoe de lens bevalt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

MarcoB

Bericht door MarcoB » wo mei 09 2007 4:50 pm

Lens is net binnengekomen. Echt een prachtig apparaat. Zo te zien ook geen problemen bij de douane gehad :)

GdP

Bericht door GdP » wo mei 09 2007 5:21 pm

MarcoB schreef:Lens is net binnengekomen. Echt een prachtig apparaat. Zo te zien ook geen problemen bij de douane gehad :)
Veel plezier met je nieuwe lens!

Met vr. gr.,

Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mooi zo

Bericht door George Fennes » wo mei 09 2007 5:23 pm

Veel plezier met je stukje glas en laat even weten of je een goed exemplaar heb :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo mei 09 2007 5:32 pm

Ik denk dat er helemaal geen sprake is van betere of slechtere uitvoeringen. We hebben het hier wel over een TOP objectief. Nikon heeft, ook in Taiwan, zo zijn eindcontrole. Ik kan mij niet voorstellen dat daar slechte exemplaren door heen fietsen.

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”