Kwaliteitsverschil in objectieven (m.n. de AF-S 17-35/2.8)
Kwaliteitsverschil in objectieven (m.n. de AF-S 17-35/2.8)
Ik ben van plan om de AF-S 17-35/2.8 te kopen. Nu lees ik op verschillende plaatsen op internet dat er bij dit model wat verschil zit in kwaliteit. Voordat ik een berg geld uitgeef aan zo'n objectief wil ik wel graag weten wat de kans is dat ik een slecht exemplaar tref. Ik kan vast niet, zoals veel professionele reviewers op internet, uit tien modellen kiezen om de beste te nemen. Ik zat er aan te denken om gezien de nieuwprijs een tweedehands ergens te kopen, maar dan is de kans op een slechte alleen maar groter. De mensen met een goede verkopen hun lens niet zomaar, de mensen met een slechte des te sneller.
Heeft iemand hier al eens een keer zoiets meegemaakt? Kan het zijn dat als je een nieuw exemplaar koopt dat de kans op een goede ook groter is?
Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg
Marco
Heeft iemand hier al eens een keer zoiets meegemaakt? Kan het zijn dat als je een nieuw exemplaar koopt dat de kans op een goede ook groter is?
Alvast bedankt voor de reacties,
Mvg
Marco
Ik heb de 20-35GdP schreef:De 17-35 is de opvolger van de 20-35 en die was wat minder. Maar al zou je een 20-35 hebben, ook dan zit je al goed!![]()

Ik gebruik de 17-35 al een paar jaar. Voor mij is het een objectief wat tot de absolute top behoort. Zelfs lenzen met een vast brandpunt kunnen hier niet tegenop.MarcoB schreef:Ik heb de 20-35GdP schreef:De 17-35 is de opvolger van de 20-35 en die was wat minder. Maar al zou je een 20-35 hebben, ook dan zit je al goed!![]()
, maar wil hem vervangen door de 17-35. Bij zonnig weer en foto's van landschappen heeft hij last van kleurverschuivingen. Ik denk dat de 17-35 hier veel beter in is.
Alleen bij het fotograferen van bv. een zonsondergang moet je goed op letten dat de zon niet al te fel in beeld komt. Wanneer jij goed tegen de zon in kunt kijken, dat is hij qua licht zwak genoeg.
Met vr. gr.,
Gerrit
Dat is voor mij ook de reden om deze te overwegen. Nikon heeft op dit moment helaas niet een hele goede 20mm o.i.d. en dan is de 17-35 de enige mogelijkheid. Voor 1800,= wil ik wel zeker weten dat het een goed exemplaar is en dan maken deze berichten mij niet blijGdP schreef:Ik gebruik de 17-35 al een paar jaar. Voor mij is het een objectief wat tot de absolute top behoort. Zelfs lenzen met een vast brandpunt kunnen hier niet tegenop.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
HS
Goede keus Marco,
Ik heb ook hele goede ervaringen met Hong Sien.
Succes en laat eens horen hoe de lens bevalt.
Groetjes George
Ik heb ook hele goede ervaringen met Hong Sien.
Succes en laat eens horen hoe de lens bevalt.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
mooi zo
Veel plezier met je stukje glas en laat even weten of je een goed exemplaar heb
Groetjes George

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken