@ Hans
ik gebruik ook een D40 (sinds een jaartje, ik ben dus zelf ook nog beginneling)
ik wil nog even terugkomen op de sportfoto's die je in het begin toonde. Ze zijn te warm van kleur, zoals anderen aangaven is dat een probleem met de WB.
Ik heb ondervonden dat de D40 problemen heeft met de autowitbalans. Wanneer ik 's morgens vroeg bijvoorbeeld in de natuur foto's neem zijn ze veel te blauw. Binnenhuis zijn ze meestal veel te geel.
Je moet eens in de handleiding kijken. Je kan namelijk de witbalans zelf regelen. Met een grijskaart of een wit blad papier. Je gaat in de instellingen van je camera (menu) en bij de witbalans kies je "witbalans instellen". Je neemt dan een foto van dat witte blad en klaar is kees.
In veel gevallen kan je je daarmee behelpen, maar soms lukt het ook niet. Ik denk omdat het soms te donker is voor de camera om juist te meten, maar dat weet ik niet zeker. Een andere truuk is dan om de witbalans zelf in te stellen. ALs je foto's te geel zijn kan je kiezen voor het gloeilampje en dan worden ze veel natuurlijker. Hiermee haalde ik al redelijke resultaten.
Voor mij is dat witbalans probleem één van de redenen waarom ik ook overweeg om een betere camera te kopen, maar net als Patrick denk ik dat het misschien beter is om eerst in beter glas te investeren; In jouw geval echter, je hebt al een goeie 70-200 2.8 geloof ik, zou een betere camera uitkomst kunnen bieden. En dan hangt het af van je financies en de intensiteit waarmee je deze hobby beoefent. Maar ik zou in elk geval niet te snel de D90 afschrijven. Die staat nu scherp geprijsd en als je bij ken rockwell de vergelijkende testen bekijkt van de iso's van de D90/D300 enz dan komt de D90 er verrassend goed uit. Zie :
http://www.kenrockwell.com/nikon/d90/iso-3200.htm
Veel foto-plezier nog gewenst, Axel