converter op de 70-300mm VR
Re: converter op de 70-300mm VR
met een 1.4 van kenko blijft de af gewoon werken. Zie ook george zijn bericht.
- vulture
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Heb de lens gehad 70-300, heb ook 2 teleconverters de 1.4 en de 2.0. Vond de lens al niet bijzonder, maar met een converter erop bv de 1.4 was het resultaat niet al te best. Heb de 70-300 ingeruild voor de 70-200. En dat is een hele verbetering! En spaar nu door voor iets met 400MM
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hoi Vulture was jouw objectief de Nikkor 70-300 VR of een andermerk en geen VR.vulture schreef:Heb de lens gehad 70-300, heb ook 2 teleconverters de 1.4 en de 2.0. Vond de lens al niet bijzonder, maar met een converter erop bv de 1.4 was het resultaat niet al te best. Heb de 70-300 ingeruild voor de 70-200. En dat is een hele verbetering! En spaar nu door voor iets met 400MM
De 70-300 VR is zelfs op FX een topobjectief die in bepaalde opzichten de 70-200 VR naar de kroon steekt.
Wat de TC betreft zou ik alleen gaan voor de Kenco PRO 300 1.4 daar zijn goede resultaten mee te bereiken die best wel acceptabel zijn.
Ga het resultaat niet vergelijken met de 400mm 2.8, daar zal een groot verschil tussen zitten.
Maar daar zitten dan ook duizenden euro's verschil tussen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Fijne instelling heb jeBalen dan, dat ik weer de verkeerde keuze heb gemaakt!
Ik zie al die mooie scherpe foto's én van een beste afstand gemaakt...en dan denk ik: DAT WIL IK OOK!
Maar goed. Dat wordt 'm dus weer niet...jammer,jammer!

Ik heb met een D40x en de 70-300 ook scherpe foto's erbij zitten. En als ze niet scherp zijn is dat een fout van mij geweest

Als je met deze Opjectief alles goed in de gaten houd gaat het prima ( iso, sluiter,diafragma en evt statief/monopod ).
Wat ik wel heb gelezen en gehoord te hebbem dat je rond de 1/1000 je VR uit moet zetten ( ben daar nog mee bezig of dat klopt ) om scherpte te behouden.
Groet Kroontje
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Ik had de 70-300 mm VR van Nikon. Een uitstekende lens. Tijdens het fotograferen in het Nationaal Park van de herten, kwam ik natuurlijk mm's tekort. Van een buurman mocht ik de 1.4 converter van Kenko lenen. Heel vriendelijk hoor, maar ik heb "alle" foto's weggegooid. Ze waren niet om aan te zien. Wazig en absoluut niet scherp. De autofocus werkte bij mij sowieso niet met een converter op deze lens. Heb toen mijn man zijn plastic kaartje laten trekken en de Sigma 150 - 500 mm gekocht. Hier ben ik nog steeds heel blij mee. Ik heb er nu een 70-200 mm F2.8 van Sigma bij. Die werkt uitstekend met converter. Ik ben echter wel van plan in de toekomst de Nikkor versie aan te schaffen. Eerst even wachten of de kinderziektes uit de eerste serie van de nieuwe lens er uitgehaald worden. Zo niet, dan ga ik voor de oude versie.
- vulture
- Forumlid
- Contacteer:
Sorry hoor de autofocus werkt wel! Zowel met de 1.4 ALS DE 2.0 ALLEEN DE RESULTATEN vind IK minder.Blacksheep schreef:Ik had de 70-300 mm VR van Nikon. Een uitstekende lens. Van een buurman mocht ik de 1.4 converter van Kenko lenen. Heel vriendelijk hoor, maar ik heb "alle" foto's weggegooid. Ze waren niet om aan te zien. Wazig en absoluut niet scherp. De autofocus werkte bij mij sowieso niet met een converter op deze lens. .
Hmmm, ik moet maar eens iemand opzoeken met zo'n dingSorry hoor de autofocus werkt wel! Zowel met de 1.4 ALS DE 2.0 ALLEEN DE RESULTATEN vind IK minder.

Ben wel benieuwd, hoe de resultaten zijn!
Groet, Edward
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik meen dat ik dat aan het begin van dit draadje al aangeraden had..EdwardHazebroek schreef:Hmmm, ik moet maar eens iemand opzoeken met zo'n ding
Ben wel benieuwd, hoe de resultaten zijn!

Als je de reacties zo ziet, dan geeft dat al aan dat je er niet teveel van moet verwachten. Het zal echt niet zo zijn dat het bij jou prima werkt, en bij anderen niet.
Vraagje: hoe vind je de foto die je nu zonder TC maakt?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Vulture had jij de gewone of VR versie van Nikkor, want daar zit een groot verschil in.vulture schreef:George het was een Nikkor en op de DX en op zowel de D80 als D90 geen mooie resultaten op 300 MM
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Prima hoor, wil alleen meer in kunnen zoomen, that's itVraagje: hoe vind je de foto die je nu zonder TC maakt?

Groet, Edward
Sparen voor mm..EdwardHazebroek schreef:Prima hoor, wil alleen meer in kunnen zoomen, that's itVraagje: hoe vind je de foto die je nu zonder TC maakt?
Groet, Edward

Ik heb ergens gelezen in een onderschrift" zoomen is er naar toe bewegen " of iets dergelijks

Groet Kroontje
Ja, inderdaad. Ik heb de D3000 gekocht om de spiegelreflex fotografie onder de knie te krijgen.Sparen voor mm.. 400 / 500 mm enz..Maar doe dan ook maar gelijk een andere bodie
Ik heb ergens gelezen in een onderschrift" zoomen is er naar toe bewegen " of iets dergelijks
Wie weet, in de toekomst een duurdere body en lens. Het blijft natuurlijk ook hobby, he?
Groet, Edward
Ik ben ook gewoon begonnen met een instap (D40x).. en nu drie jaar later
Vakmanschap heeft zijn tijd nodig :mrgreen: En leer nog steeds van mijn fouten
Kroontje

Vakmanschap heeft zijn tijd nodig :mrgreen: En leer nog steeds van mijn fouten

Kroontje
Ja, inderdaad. Alleen zit ik nu vast aan AF-lenzen...niet echt aan gedacht met de aanschaf van de D3000.
Maar ik heb nog genoeg te leren, dus ik red me nog wel met mijn lenzen.
Ik heb gewoon vaak de neiging om te snel te willen, ik geloof dat dat NAS heet?
Groet, Edward
Maar ik heb nog genoeg te leren, dus ik red me nog wel met mijn lenzen.
Ik heb gewoon vaak de neiging om te snel te willen, ik geloof dat dat NAS heet?
Groet, Edward