ben er bijn uit...toch nog even een bombardement van vragen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
martijn1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: ben er bijn uit...toch nog even een bombardement van vragen

Bericht door martijn1 » di feb 02 2010 8:25 am

fuji s2000, sluitertijd is instelbaar maar de diafragma word grotendeels bepaalt door de camera..en daar wil ik vanaf, voornamelijk om dof te krijgen..of juist meer scherptediepte..de camera is de baas..en dat is niet de bedoeling.. :)
vanmiddag eens de d5000 vast houden..is in mijn ogen nog steeds een mooi compromie tussen een 2dehands bv d70s en een d90
voor het einde van de maand maar eens de knoop doorhakken...
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » di feb 02 2010 1:59 pm

martijn1 schreef:fuji s2000, sluitertijd is instelbaar maar de diafragma word grotendeels bepaalt door de camera..en daar wil ik vanaf, voornamelijk om dof te krijgen..of juist meer scherptediepte..de camera is de baas..en dat is niet de bedoeling.. :)
Op zich kan ik me daarbij iets voorstellen, maar ik ken deze camera toevallig en volgens mij kun je op standje M ook de diafragma (aperture) goed instellen. Dat hij jou niet laag (hoog) genoeg gaat, komt door het objectief dat eraanvastzit. Een goede reden om over te stappen op een camera waarop je wel objectieven kan wisselen. Aan dat laatste, de objectieven, zou ik als ik jou was wat meer aandacht besteden dan het eerste, de camera. Aan de andere kant vind ik, om eerlijk te zijn, de bediening en de grootte van het schermpje van de D90 wel een stuk prettiger dan die van de D70. Die andere ken ik niet goed maar daar kan je het scherm van klappen (alleen die is weer ietsje kleiner dan die van de D90). Dat is zeker voor filmen handig maar net zoals de D90 vermoed ik dat hij geen auto-focus kent tijdens het filmen, iets wat 'zelfs' jouw s2000 wel kan... Toch wel een gemis vind ik.

De scherpte-diepte met mijn standaardkitlens (goedkope 18-105) maar vooral die van de 70-300vr (relatief ook goedkoop) en helemaal die van de vaste (prime) 50mm 1.8 (absoluut goedkoop pakweg 100,=), vind ik heel erg leuk en voorlopig goed genoeg.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

martijn1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door martijn1 » di feb 02 2010 3:05 pm

die 18-105mm wil ik ook ipv 18-55mm iets breder inzetbaar, en aanvullen met een 70-300mm vr nikkor..en uiteindelijk ooit een 70-200mm 2.8f sigma/ of 2de hands nikon..€€€ maar dan zijn we veel verder...
d5000 en de d90 zijn mooie modellen, na eindeloos lezen en filmpjes bekijken allebei eens in handen genomen vanmorgen...enigste (grote) verschil in mijn ogen..er zijn er meer maar niet dat ik dat ga missen...is het feit dat de d90 een ingebouwde motor heeft, maar aan de andere kant, de lensen die ik wil bezitten dat ook...dus hoef het daar niet om te doen, zo...zal jullie voorlopig met rust laten met al mijn hersenspinsels...en wel een melding maken als het zover is...bedankt voor de inbreng
http://martijnbunte.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”