teleconverter

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Toreloor

Bericht door Toreloor » ma apr 23 2007 8:05 pm

Hallo Hans, dat heb ik inmiddels geprint en op mijn gemak gaan lezen, en wordt het een beetje duidelijker...feit is, dat ik 2 verschiilende mensen tegen ben gekomen alhier in de Westlandse duinen, allebei met een Nikon, met een 300 mm telelens en een converter... de volgende keer zal ik eens de gegevens van de lens en converter noteren.. enne.maakt het dan uit dat de camera een D 200 is...zit dar dan veel verschil in..??
met dank voor alle antwoorden.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di apr 24 2007 12:24 pm

In feite maakt nu de camera in dit geval niet uit. Een D200 heeft wel een snellere AF werking dan een goedkopere camera.

Het kan zijn dat anderen een ander merk AF converter gebruiken. Ergens noem ik dat misbruiken van camera.

Toreloor

Bericht door Toreloor » wo apr 25 2007 8:23 pm

Dat is een heel verhaal, maar ook heel leerzaam.... blijft toch het feit, dat ik afgelopen dagen 2 verschillende mannen bij mij hier in de duinen zien fotograferen met een converter en een 300 mm lens... maakt het dan uit, dat het een D200 is..?? bvd

Toreloor

Bericht door Toreloor » wo apr 25 2007 8:25 pm

oeps dubbel geplaatst..... soory

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

dan maar vreemd

Bericht door George Fennes » wo apr 25 2007 9:15 pm

Je kan natuurlijk heel lang discusiëren of je wel met een TC kan werken of niet.

Maar van de 80-200mm 2.8 ED werd ook gezegd dat dat niet kon.

Er zijn verschillende forumleden die wel met de 80-200mm 2.8 met TC werken, maar dan met een vreemd merk TC.

De Nikon doet in die gevallen niet met een Nikkor TC, wel met een vreemd merk.

Kijk maar eens via de zoekmachine.

Volgens die gebruikers werkte het prima, dan maar misbruik van de camera, een Nikon is echt niet heilig, dus ontweiden met een heidense TC van een ander merk, heb ik geen moeite mee.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op wo apr 25 2007 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » wo apr 25 2007 9:25 pm

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn Soligor AF Pro Tele-Converter 2x N/AFs.
Volgens KE was het een convertor die in een vergelijkende test er heel goed uit kwam. Aanzienlijk beter dan de Nikon TC200. Want die bleef ver achter bij zijn concurrenten. Zowel qua prestatie als techniek. En heeft het erg lang geduurd voordat Nikon eens met AF-S convertors op de markt kwam.

Gerrit

Toreloor

Bericht door Toreloor » vr apr 27 2007 7:51 pm

en weer bedankt voor de antwoorden.blijft nog wat vragen: Gerrit..waar heb je die PRO Tele-converter aangeschaft n wat voor lens gebruik je erbij, en wat zijn je favoriete onderwerpen....

rvdb

Bericht door rvdb » wo jul 18 2007 8:48 pm

Heb ook wat vragen over TC's. Dus hier maar even in dit draadje.

Klopt het dat de Soligor en Kenko hetzelfde zijn op het merkje na? En de Tamron ook?
En wat zijn de verschillen tussen de non Pro en Pro versies van deze TC's? Verder nog een vraag of de EXIF info wel of niet correct worden weergegeven als je een TC gebruikt? (focal length en f-waarde)

marcb_1977
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door marcb_1977 » vr jul 20 2007 2:50 pm

rvdb schreef:Heb ook wat vragen over TC's. Dus hier maar even in dit draadje.

Klopt het dat de Soligor en Kenko hetzelfde zijn op het merkje na?
@ rvdd Ja.... vandaag nog te horen gekregen bij KE.

Tevens vandaag even nagevraagd bij KE of een tc op een Nikkon AF-D 80-200mm f2.8 past. Nikon dus niet maar Soligor en Kenko wel.

Ik heb nog gevraagd waarom het met een Nikon tc niet kon. Zijn visie om commerciële redenen. Je moet een duurdere AF-S lens aanschaffen om wel te kunnen werken met een tc. Zoals ook al eerder op het forum is genoemd, is het niet schadelijk voor het motortje in de camera. Althans volgens Nikon Service Point in Beverwijk.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat

rherveille

Bericht door rherveille » ma jul 30 2007 1:28 pm

Dus als ik het goed begrijp werken de nieuwe series converters op alle AF-S objectieven, waarbij de AF behouden blijft. Dit met het oog op twee lenzen die nog op mijn verlanglijstje staan, nl de 70-300 VR en de micro-lens 105 mm (van de laatste niet de VR!)

Rene

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » ma jul 30 2007 3:28 pm

rherveille schreef:Dus als ik het goed begrijp werken de nieuwe series converters op alle AF-S objectieven, waarbij de AF behouden blijft. Dit met het oog op twee lenzen die nog op mijn verlanglijstje staan, nl de 70-300 VR en de micro-lens 105 mm (van de laatste niet de VR!)

Rene
Niet helemaal waar. De Nikon teleconverters (TC14EII, TC17EII en TC20EII) werken niet met alle AF-S lenzen, maar alleen met (soms met beperkingen):

AF-S VR 70-200/2.8
AF-S VR 200-400/4
AF-S 300/4
AF-S VR 300/2.8
AF-S 400/2.8
AF-S 500/4
AF-S 600/4
AF-S VR 105/2.8 Micro
Jur

rherveille

Bericht door rherveille » ma jul 30 2007 3:55 pm

Dat is inderdaad een gelimiteerde opsomming, dus op de 70-300 werkt hij niet. Oke, ik weet dat bij 90 % van de TC's de AF niet werkt. Welke TC (x2) zou ik dan het beste bij de twee objectieven kunnen aanschaffen?
de 70-300 VR dus en de 105/2.8 micro, als er al een bestaat die samen gaat met beide. Kelko schijnt er een te hebben, die wel compatible is met Nikon??? :?

alvast bedankt.

Rene

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » ma jul 30 2007 4:45 pm

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”