Ik denk het niet, want dat is een DX objectiefDaviddvd schreef:Wow, lijkt me een mooi objectief. Alleen beetje duur![]()
Zou nu de prijs van de 17-55 omlaag gaan op marktplaats? Door meer advertenties.

Ik denk het niet, want dat is een DX objectiefDaviddvd schreef:Wow, lijkt me een mooi objectief. Alleen beetje duur![]()
Zou nu de prijs van de 17-55 omlaag gaan op marktplaats? Door meer advertenties.
x-posure schreef:de adviesprijs was in $$: Price: $1259.95 dus dat wordt geen 1300 euro ?? toch ?
In mijn wereld geldt dit voor alle commerciele producten. Hoge vraag = hoge (intro) prijs. Na de introductie gaat deze langzaam maar zeker omlaag. CPU's, canon objectieven, computerspellen, Muziek, films, etc. etc. voldoen allemaal aan die wetmatigheid.D. Haaksma schreef:Je kunt van Nikon zeggen wat je wilt.
Maar de nieuwe objectieven zijn in ieder geval een heel aparte klasse.
Prijsklasse dan wel te verstaan.
En dat terwijl de brandpunt 1,9 cm met elkaar verschilt tussen kortste en langste brandpunt. Dus iets intern moet er optisch toch geregeld worden om alleen de verschillen in brandpunt naar een kortere 1 cm te brengen. Dat nog afgezien van de scherpstelling tussen objecten dichtbij en op oneindig.Myriad schreef: Deze is niet IF? Komt in het middenbereik 1 cm naar voren?
Ik wacht toch nog maar even om dit objectief aan te schaffen.joepert schreef:Thom Hogan denkt dat dit objectief een regelrechte hit wordt, dus dat zou betekenen: veel vraag, schaarste en voorlopig dus hoge prijzen.
Het is alleen slechts een inschatting van hem. Hij doet geen uitspraken die aangeven dat hij 'm heeft getest, of zelfs maar in handen heeft gehad.joepert schreef:Thom Hogan denkt dat dit objectief een regelrechte hit wordt, dus dat zou betekenen: veel vraag, schaarste en voorlopig dus hoge prijzen.