Inderdaad ALE, ik heb zijn 'tangents' blog van A-Z doorgelezen en ben nu bezig om zijn oneperfectmoment-site ook zo door te graven.Zijn stijl en manier van werken spreekt mij erg aan.
(PS ik heb zijn boek ook, twee zelfs, gewoon stom 1 teveel besteld, dus als je nog iemand weet...

)
Wat betreft de PW, ik had het idd verkeerd begrepen. Het is dus een beperking dat de pre-flash die in het voorbeeld van Neil teveel wordt afgezwakt door het gebruik van een softbox zodat de camera deze niet meer ziet, en dus geen flits geeft. Omdat de TTL gegevens in deze pre-flash niet 'terugkomen' van het onderwerp kan de camera de TTL gegevens niet berekenen en zal de flitser niet afgaan.
Het lijkt me wel gaaf werken dat TTL off-camera, ook omdat je dan niet meer aan de instellingen van de flitser zelf hoeft te zitten en flitssterkte en compensatie via de camera kunt regelen net als bij CLS.
Je hebt het over dit kwartaal dat de Nikon versie uitkomt, maar als ik bij Konijn kijk, staan de Nikon-versie TT1 en TT5 gewoon in de shop hoor !?!?