natuurlijk is hij een profesional dus zijn brede kennis en veldkennis is subliem. maar ik wil ook zulke mooie foto's met de tijd gaan maken.
hij vertelde dat ik het 'beste' een full frame kon kopen met de 105mm macro van Nikon. vraag 1: is het 'echt' nodig om een full frame camera te kopen dan bv een D90 om hele mooie macro foto's van bv spinnen, insecten, andere kleine dieren en planten te kunnen schieten? en hij vertelde dat een stabilisatie niet perse nodig is in de lens. en qua autofocus is het beter om die in de lens te hebben dan in de camera body zelf (sneller).
ik wil het liefst niet 'te veel' geld uitgeven aan een leuke set (body+macro+tele). ca 1000-1500 euro. de full frame camera's zijn erg prijzig helaas. wil het liefst een nikon lens zelf ..ik weet het allemaal echt niet meer. al die informatie op internet, meningen van mensen...
in de meeste fotozaken heb ik het idee dat ze maar wat proberen aan te smeren. ben in al heel wat zaken geweest en qua prijzen liggen ze stukken hoger dan 'internet prijzen' wat vanzelfsprekend is natuurlijk. maar goe..
D90 lijkt me hele mooie camera om mee te beginnen. D300 moet weer iets beter zijn heb ik vernomen maar ook duurder. tweedehands misschien een optie?? alhoewel ik heel voorzichtig daarmee ben. gaat om honderden euros en denk dak beter een nieuwe kan kopen en iets meer uitgeven dan een tweedehandse en niet weet hoe de staat ervan is. hoe kun je die clicks testen? bedoel te zeggen dat heel wat mensen zeggen dat ze bv 30000 clicks hebben gemaakt en misschien zijn het er wel veeeeel meer?? en wat zegt dat priecies? thanx