hiker schreef:Inmiddels al diverse keren lange wandelingen gemaakt met de tas. Voor kortere afstanden is het voldoende om een diagonale draagriem te dragen en dan kun je met de slingbeweging snel bij de camera.hiker schreef:Vandaag de Kata 3N1-30 aangeschaft bij Digitalstreet voor € 93,-- De tas doet degelijk aan en heeft veel vakken en ritsen en opbergmogelijkheden. Ook het draagcomfort voelt goed. Maar ik moet er eerst nog eens een kilometertje of 20 mee gaan wandelen voor ik echt weet of hij goed zit.
Tevens de Nikkor 70-300mm VR lens aangeschaft voor € 374,-- Op de D90 past dat prima in de tas en dan zit ook de zonnekap er op.![]()
Nu wachten op wat beter weer om eens lekker de natuur in de gaan.
Maar als ik dan te lang doorloop krijg ik toch wat pijn in de nek.
Dus voor de langere afstanden doe ik beide draagriemen kruislings om en dat geeft veel meer steun en draagt prettig. Meestal hang ik dan de camera al om mijn nek. Dus dan verdeel ik het gewicht vd tas aan de achterkant en de camera aan de voorkant. Gaat prima!
Ik ben alleen een beetje benauwd voor het voorjaar en de zomer, want zo'n tas op de rug is wel erg warm. Maar ja, dat zien we dan wel weer.
Ik heb de tas altijd mee naar Oostenrijk, en daar was het vorig jaar ook best warm, maar ik heb geen last van de tas gehad op mijn rug.