Kruiend ijs en ijszeilen (PC probleem)
Re: Kruiend ijs en ijszeilen (PC probleem)
Ik ben zelf altijd wel tevreden geweest over Paradigit. Die stellen gewoon een systeem voor je samen. De winkel is bij mij in de buurt en heeft ook een technische dienst. Die zijn altijd bereid om er nog eens naar te kijken als het een keer niet helemaal loopt. Nieuwe hardware willen ze ook nog wel voor je installeren (mits daar gekocht natuurlijk, maar als ze iets niet verkopen en je neemt het zelf mee en het is niet heel druk doen ze het ook nog wel). Voordeel is dat je met je PC onder de arm binnen kan komen lopen en als het meezit een half uurtje later met een gefixt apparaat weer naar huis kan. Nadeel is dat je zelf met de PC op sjouw moet.
Ik denk dat zoiets ook heel erg samenhangt met wie de eigenaar is en hoe het personeel v/d winkel in elkaar zit. Voor mijn werk zit ik dagelijks in A'Dam ZO en als ik daar de Media Markt inloop (zit vlak bij mijn werk) is de bediening (en het assortiment) heel anders dan bij Mediamarkt in Almere waar ik woon. Ik ben eerlijk gezegd wel service gevoelig. Prijs is natuurlijk belangrijk maar als ik goed geholpen word en ze handelen ook garantie netjes af dan ben ik meestal bereid hier ook wel (iets meer) voor te te betalen. Hoewel ik daar ook wel andere reakties over heb gehoord haal ik om die reden mijn fotospullen meestal in Urk. (voor mij toch snel een driekartier rijden en niet altijd de goedkoopste).
Enfin; nu weer verder met kruiend ijs en ijszeilen. Ben nu toch wel nieuwsgierig
Enfin; nu weer verder met kruiend ijs en ijszeilen. Ben nu toch wel nieuwsgierig

- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zo'n winkel heb ik ook in de buurt. Heb zelf mijn computer samengesteld en deze is door de computerzaak in elkaar gezet. Geen gezeur met wachttijden of wekenlang je computer kwijt zijn. Gewoon lekker in het dorp. Maar ja, niet iedereen heeft zoiets en je bent er niet mee geholpen wanneer je iets aan zo'n ding hebt. Heb je trouwens een opstart disc Patrick? Dat is wel belangrijk. Ik werk zelf nog met XP en heb daar gewoon een cd van, dus eens in de zoveel tijd, wordt alles van de computer afgegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Lekker schoon!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat zit allemaal prima bij Dell. Wat dat betreft kan een PC boer om de hoek daar niet aan tippen. Daar werkt de wet van de grote aantallen als een groot voordeel.Blacksheep schreef:Heb je trouwens een opstart disc Patrick? Dat is wel belangrijk. Ik werk zelf nog met XP en heb daar gewoon een cd van, dus eens in de zoveel tijd, wordt alles van de computer afgegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Lekker schoon!
Windows opnieuw installeren doe ik zo min mogelijk. Onder andere omdat Windows altijd doet alsof de PC van hem (haar?) alleen is, en je weer wat moet gaan rommelen om je multi-boot weer werkend te maken. Nog afgezien van hoe lang het duurt om een Windows systeem weer helemaal draaiend te hebben.
Met Ubuntu (Linux) heb ik binnen een half uur een werkend systeem, met alles erop-en-eraan (Office pakket, browser, email, etc.). Maar ja: daar kan je maar beperkt foto's onder bewerken, dus we slaan ons er maar doorheen.

Wat ik zelf altijd doe is na een schone installatie een volledig image maken van de partitie waarop alles geïnstalleerd staat. Door het terugzetten van de betreffende partitie hoef je niet alle programma's meer één voor één opnieuw te installeren. Scheelt me toch weer een middag. Met XP en Vista maakte ik hiervoor altijd gebruik van True-Image. Window's 7 heeft dit standaard aan board. De Image heb ik op z'on USB schijfje staan. Vorige week had ik iets gedownload wat besmet was. Ben dan altijd huiverig dat er sporen van het besmette bestand achterblijven. Heb de partitie terug geplaatst (half uurtje werk) en had weer een zo goed als schoon geïnstalleerde PC mét programma's.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
wat ik standaard doe bij dit soort gevallen is de stroom er volledig af (en voedingsblokje op moederbord eraf). Afgelopen week hetzelfde moeten doen voor de eerste keer bij een apple.
maar het werkt weer, anders had je van mij langs mogen komen.
groet Anoop
maar het werkt weer, anders had je van mij langs mogen komen.
groet Anoop